Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Aktien TSLA

Inläggav Teslaägare martinsson » 15 mar 2014 10:28

Tesla Motors aktie är en anledning till att jag började intressera mig för aktier. Jag är en total nybörjare men man behöver ju inte vara expert för att se vart det barkar. Jag köpte en pott för 170 usd/st, ytterligare en större pott när den låg på 205. Nu i förra veckan blev det även en för 242. Den sista svider lite nu när den sjönk. Detta är ju dock en långsiktig investering som jag ser på mer än 5 år.
Tänk när dem får igång sin mega batterifabrik samt att Model E börjar säljas i stor skala. Visst allting kan gå fel men jag har stort förtroende för att Tesla kommer bli en succé.
Någon mer som köpt TSLA?
Användarvisningsbild
martinsson
Teslaägare

Re: Aktien TSLA

Inläggav Daoops » 18 mar 2014 07:23

Japp köpte för $20 respektive $30 förra året :)

Det är en vild resa med tsla och scty, man får nog vara beredd på lite upp och ned. Som du säger känns det som rätt häst i långa loppet och den kan givetvis gå långt högre än vad den är nu. Men också lägre kortsiktigt, det är ju mest ett psykologiskt spel.
Användarvisningsbild
Daoops

Inläggav Teslaägare Dan » 18 mar 2014 20:52

Köpte förra året på 125USD och tänkte sälja en del av innehavet nu för att finansiera bilen (givetvis en Model S) som jag beställde för några veckor sedan. Sedan blir det nog att köpa på sig lite mer eftersom jag tror det kommer att bli en bra investering på lång sikt och inte minst för att jag gillar bolaget skarpt.
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare

Inläggav Teslaägare martinsson » 20 mar 2014 22:36

Daoops skrev:Japp köpte för $20 respektive $30 förra året :)

Det är en vild resa med tsla och scty, man får nog vara beredd på lite upp och ned. Som du säger känns det som rätt häst i långa loppet och den kan givetvis gå långt högre än vad den är nu. Men också lägre kortsiktigt, det är ju mest ett psykologiskt spel.