Ja så kan det bli. Då är det också ett utmärkt läge att köpa på sig om man tror att Tesla kommer hålla leveranstakten.TiborBlomhall skrev:Med nuvarande hajp kring Model 3 tror iaf jag att aktiekursen kommer störtdyka efter slutliga releasen av bilen.
Hur bra den än blir kommer "marknaden" bli besvikna.
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Re: Aktien TSLA
Re: Aktien TSLA
Det lär dock inte vara dåligt för Tesla att de snart även erbjuder lastbilar!LarsL skrev:Ja så kan det bli. Då är det också ett utmärkt läge att köpa på sig om man tror att Tesla kommer hålla leveranstakten.TiborBlomhall skrev:Med nuvarande hajp kring Model 3 tror iaf jag att aktiekursen kommer störtdyka efter slutliga releasen av bilen.
Hur bra den än blir kommer "marknaden" bli besvikna.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Aktien TSLA
Undrar hur många S60 Tesla har sålt? Blir en fin liten extraslant med 100% marginal från alla de som nu uppgraderar batteriet...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Aktien TSLA
Träffade TeslaBjörn i Lödde igen där han testkörde min Model X. Denna gång gjorde han en intervju där jag av misstag startade rykte om Tesla Trailers (semi-trucks skulle det vara).
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Aktien TSLA
+1beef skrev:Träffade TeslaBjörn i Lödde igen där han testkörde min Model X. Denna gång gjorde han en intervju där jag av misstag startade rykte om Tesla Trailers (semi-trucks skulle det vara).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Aktien TSLA
Du träffade också Teslabjörn i Lödde och startade ett rykte om Tesla Trailers?Bjelke skrev:+1beef skrev:Träffade TeslaBjörn i Lödde igen där han testkörde min Model X. Denna gång gjorde han en intervju där jag av misstag startade rykte om Tesla Trailers (semi-trucks skulle det vara).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Monark1954
- Teslaägare
- Inlägg: 1012
- Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
- Ort: Umeå
Re: Aktien TSLA
En grundregel som stora investerare som Warren Buffet med flera och svenska fondförvaltarna Didner & Gerge menar är att de klarar inte av att förutse när ett köp eller försäljning kortsiktigt är bäst.
De menar även att det är bäst att satsa på företag där du förstår vad de håller på med.
De som tror sig förstå elbilar och Teslas version av dessa, att eldrivna lastbilar skulle vara en lysande miljöförbättring, att energiutjämnande batterier för sol och vindkraft för att inte tal om solpaneler är en bra ide.
Då kan Tesla långsiktigt vara ett klok krydda i sin aktieportfölj.
Aktien är nu högt värderad, kalkyler görs hur många bilfabriker som måste till för att få lönsamhet, man förstår inte andra satsningar, en del tvivlar på kostnadsutvecklingen på batteritillverkning men ni kanske vet bättre?
Tror ni på företaget köp den nu högt värderade aktien, den kanske inte sjunker, vem vet?
Vänta 5 - 10 år och se om ni gjort rätt.
De menar även att det är bäst att satsa på företag där du förstår vad de håller på med.
De som tror sig förstå elbilar och Teslas version av dessa, att eldrivna lastbilar skulle vara en lysande miljöförbättring, att energiutjämnande batterier för sol och vindkraft för att inte tal om solpaneler är en bra ide.
Då kan Tesla långsiktigt vara ett klok krydda i sin aktieportfölj.
Aktien är nu högt värderad, kalkyler görs hur många bilfabriker som måste till för att få lönsamhet, man förstår inte andra satsningar, en del tvivlar på kostnadsutvecklingen på batteritillverkning men ni kanske vet bättre?
Tror ni på företaget köp den nu högt värderade aktien, den kanske inte sjunker, vem vet?
Vänta 5 - 10 år och se om ni gjort rätt.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Re: Aktien TSLA
Läste det här för en vecka sen:
"Just a little less than two weeks ago, I pointed out that Tesla Inc (NASDAQ:TSLA) was in a better position for a breakout than it had been in years. If Tesla stock was going to work its way out of an annoying sideways rut, this was an opportunity its fans and followers couldn’t afford to ignore.
It looks like traders saw the same last week, and believed it enough to buy into it. TSLA has not only cleared the ceiling at $287 — it has followed through quite nicely without yet looking back. It looks like that old range between $179 and $287 really is in the rear-view mirror."
http://investorplace.com/2017/04/buy-te ... ling-tsla/
"Just a little less than two weeks ago, I pointed out that Tesla Inc (NASDAQ:TSLA) was in a better position for a breakout than it had been in years. If Tesla stock was going to work its way out of an annoying sideways rut, this was an opportunity its fans and followers couldn’t afford to ignore.
It looks like traders saw the same last week, and believed it enough to buy into it. TSLA has not only cleared the ceiling at $287 — it has followed through quite nicely without yet looking back. It looks like that old range between $179 and $287 really is in the rear-view mirror."
http://investorplace.com/2017/04/buy-te ... ling-tsla/
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Re: Aktien TSLA
Återigen svartmålar Dagens Industri Teslaaktien...
"Tydlig Tesla-bubbla
VÄRDERINGEN HAR TAPPAT ALL KONTAKT MED VERKLIGHETEN
Tesla gör fantastiska bilar men när marknaden får drömma fritt pådrivet av en riskvilja på topp, ett teknikskifte till elbilar, ultralåga räntor och en karismatisk ledare har en klassisk aktiebubbla skapats.
Det är bättre att köpa bilen än aktien var kontentan av min genomgång av Tesla i november i fjol. Kursen stod då i 180 dollar och börsvärdet uppgick till motsvarande 266 miljarder kronor. Nu ett halvår senare har kursen rusat till 300 dollar och börsvärdet har nått absurda 437 miljarder kronor.
Ford, som sålde 6,6 miljoner bilar förra året, har fått se sig passerat och ett tag förra veckan var Tesla även större än GM, som sålde 10 miljoner bilar förra året.
Rådet att sälja aktien för ett halvår sedan var alltså riktigt dåligt. Men aktien var en bubbla då och är en än värre bubbla nu. Värderingen bygger inte på fundamenta utan är en funktion av att riskviljan är på topp efter en sällsynt lång börsuppgång, extremt hög penningmängd i världen som centralbankerna har pumpat ut, ultralåga räntor, ett teknikskifte till elbilar och inte minst en hype runt grundaren Elon Musk.
Många av de karaktäristika som författaren och forskaren Charles Kindleberger målar upp i standardverket om finansiella bubblor ”Manias, panics and crashes” finns alltså nu samlat på ett ställe i Tesla.
Det har gått så långt att analytiker har slutat räkna och i stället hänvisar till mjuka värden. En analytiker skrev nyligen – vilket gav kusliga 1999-vibbar – att ”Tesla har sina egna regler som bygger på optimism, frihet, trots och ett knippe andra känslor som andra bolag inte kan kopiera”. Kursen ska därför fortsätta upp.
Men vad krävs egentligen för att motivera nuvarande börsvärde? Vi utgår från bilsektorns genomsnittliga p/e-tal på 7 i år och dubblar det generöst till 14, på grund av bättre tillväxtutsikter. Det innebär att Tesla måste göra nettovinst på 31 miljarder kronor i en stabilare fas för att motivera 437 miljarder kronor.
Bilsektorn väntas i snitt nå en nettomarginal på 5,3 procent i år. Antar vi att Tesla kan nå samma lönsamhet, trots att någon helårsvinst aldrig har genererats, krävs en försäljning på 600 miljarder kronor för att nå 31 miljarder. Det är ett sexfaldigande mot årets nivåer.
Säg att snittintäkten per bil faller från fjolårets 787 000 kronor till 500 000 kronor när volymbilen Model 3 börjar säljas, i så fall skulle det krävas 1,2 miljoner sålda bilar. Mot 76 285 sålda bilar i fjol.
Aktiemarknaden har alltså sprungit långt, långt i förväg men kan drömma ett tag till. Men redan 2019 och 2020 står en mängd traditionella tråkiga biltillverkare i kö för att lansera attraktiva prisvärda elbilar. Då, om inte förr, kommer aktiebubblan i Tesla att vara punkterad."
Magnus Dagel
magnus.dagel@di.se
"Tydlig Tesla-bubbla
VÄRDERINGEN HAR TAPPAT ALL KONTAKT MED VERKLIGHETEN
Tesla gör fantastiska bilar men när marknaden får drömma fritt pådrivet av en riskvilja på topp, ett teknikskifte till elbilar, ultralåga räntor och en karismatisk ledare har en klassisk aktiebubbla skapats.
Det är bättre att köpa bilen än aktien var kontentan av min genomgång av Tesla i november i fjol. Kursen stod då i 180 dollar och börsvärdet uppgick till motsvarande 266 miljarder kronor. Nu ett halvår senare har kursen rusat till 300 dollar och börsvärdet har nått absurda 437 miljarder kronor.
Ford, som sålde 6,6 miljoner bilar förra året, har fått se sig passerat och ett tag förra veckan var Tesla även större än GM, som sålde 10 miljoner bilar förra året.
Rådet att sälja aktien för ett halvår sedan var alltså riktigt dåligt. Men aktien var en bubbla då och är en än värre bubbla nu. Värderingen bygger inte på fundamenta utan är en funktion av att riskviljan är på topp efter en sällsynt lång börsuppgång, extremt hög penningmängd i världen som centralbankerna har pumpat ut, ultralåga räntor, ett teknikskifte till elbilar och inte minst en hype runt grundaren Elon Musk.
Många av de karaktäristika som författaren och forskaren Charles Kindleberger målar upp i standardverket om finansiella bubblor ”Manias, panics and crashes” finns alltså nu samlat på ett ställe i Tesla.
Det har gått så långt att analytiker har slutat räkna och i stället hänvisar till mjuka värden. En analytiker skrev nyligen – vilket gav kusliga 1999-vibbar – att ”Tesla har sina egna regler som bygger på optimism, frihet, trots och ett knippe andra känslor som andra bolag inte kan kopiera”. Kursen ska därför fortsätta upp.
Men vad krävs egentligen för att motivera nuvarande börsvärde? Vi utgår från bilsektorns genomsnittliga p/e-tal på 7 i år och dubblar det generöst till 14, på grund av bättre tillväxtutsikter. Det innebär att Tesla måste göra nettovinst på 31 miljarder kronor i en stabilare fas för att motivera 437 miljarder kronor.
Bilsektorn väntas i snitt nå en nettomarginal på 5,3 procent i år. Antar vi att Tesla kan nå samma lönsamhet, trots att någon helårsvinst aldrig har genererats, krävs en försäljning på 600 miljarder kronor för att nå 31 miljarder. Det är ett sexfaldigande mot årets nivåer.
Säg att snittintäkten per bil faller från fjolårets 787 000 kronor till 500 000 kronor när volymbilen Model 3 börjar säljas, i så fall skulle det krävas 1,2 miljoner sålda bilar. Mot 76 285 sålda bilar i fjol.
Aktiemarknaden har alltså sprungit långt, långt i förväg men kan drömma ett tag till. Men redan 2019 och 2020 står en mängd traditionella tråkiga biltillverkare i kö för att lansera attraktiva prisvärda elbilar. Då, om inte förr, kommer aktiebubblan i Tesla att vara punkterad."
Magnus Dagel
magnus.dagel@di.se
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Aktien TSLA
Självklet kommer Tesla öka försäljningen med minst 6 gånger. Och att de skulle kunna sälja 1,2 miljoner M3 per år ser jag inte heller som omöjligt. Är det bara det som krävs så är aktien lågt värderad.
Re: Aktien TSLA
Brrrr teknisk "analys".Andersen skrev:Läste det här för en vecka sen:
"Just a little less than two weeks ago, I pointed out that Tesla Inc (NASDAQ:TSLA) was in a better position for a breakout than it had been in years. If Tesla stock was going to work its way out of an annoying sideways rut, this was an opportunity its fans and followers couldn’t afford to ignore.
It looks like traders saw the same last week, and believed it enough to buy into it. TSLA has not only cleared the ceiling at $287 — it has followed through quite nicely without yet looking back. It looks like that old range between $179 and $287 really is in the rear-view mirror."
http://investorplace.com/2017/04/buy-te ... ling-tsla/
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Aktien TSLA
Det är verkligen alltid fascinerande hur inkompetenta DI är... Att Teslas värdering bygger extremt mkt på framtida förhoppning råder det ju ingen tvekan om. Att däremot råka "glömma" solceller, batterier och autonomimjukvara när de räknar vilken försäljning som krävs är ju bara oseriöst. Undrar hur tomten som skrivit artikeln ser på Intels köp av lilla Mobileye för över 200 miljarder.
Dessutom alltid dessa jämförelser med Ford och GM som båda relativt nyligen var nära konkurs. Det är aldrig någon som talar om att exempelvis Toyota har ett börsvärde motsvarande fem Tesla.
Dessutom alltid dessa jämförelser med Ford och GM som båda relativt nyligen var nära konkurs. Det är aldrig någon som talar om att exempelvis Toyota har ett börsvärde motsvarande fem Tesla.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Aktien TSLA
Jag har sedan länge den uppfattningen att ekonomi inte är en vetenskap utan en gissningslek. Många ekonomiska dogmer har tvingat se sig motbevisade under åren. Det bästa ekonomiskribenter kan ägna sig åt är historieskrivning. Att spå om framtiden har de konsekvent misslyckats med.
Re: Aktien TSLA
Har ni läst Peter Ternströms senaste titt in i spåkulan.
http://bloggar.mestmotor.se/peter-terns ... 3273097770
Skickat från min iPhone med Tapatalk
http://bloggar.mestmotor.se/peter-terns ... 3273097770
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Aktien TSLA
Jo Zyax hade väl en länk till den igårREDNEB skrev:Har ni läst Peter Ternströms senaste titt in i spåkulan.
http://bloggar.mestmotor.se/peter-terns ... 3273097770
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tur man inte har Tesla-aktier idag
(skämtar bara utifall ngn inte förstår det)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Aktien TSLA
Jo, jag hade ju det för att det var ett riktigt troll i kommentarstråden. Han slutade tyvärr att skriva. Ogren (halvtrollet) som skrev artikeln är ju väldigt dåligt påläst, han lär nog bli chockad när först Model 3 presenteras och kursen far upp en hel del och sedan när lastbilarna presenteras i september och kursen åker en bit igen.Bjelke skrev:Jo Zyax hade väl en länk till den igårREDNEB skrev:Har ni läst Peter Ternströms senaste titt in i spåkulan.
http://bloggar.mestmotor.se/peter-terns ... 3273097770
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tur man inte har Tesla-aktier idag
(skämtar bara utifall ngn inte förstår det)
Trots att jag tror mig veta att aktien går upp så tänkte jag sälja på 312 för att köpa tillbaka på runt 300 kortsiktigt, för jag tror att den hinner med en sådan liten dipp före sommaren. Vågade lägga säljbudet häromdagen, frågan är om jag vågar igen...
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Re: Aktien TSLA
Tror man att Tesla bara är en biltillverkar bland andra så kan jag förstå att man tycker att Tesla är rejält uppblåst, särskilt om man tror att elbilar är en liten nisch som kommer försvinna. Om man även kollar på att Tesla är ett energibolag som ser till att världens produktion av battericeller fördubblas, levererar hållbara kostnadseffektiva energilösningar till städer, öar och länder, driver på utvecklingen och utbredningen av elproduktion med solceller och har ett eget laddnätverk för elbilar som står utan konkurrens så är det en annan sak.zyax skrev:Jo, jag hade ju det för att det var ett riktigt troll i kommentarstråden. Han slutade tyvärr att skriva. Ogren (halvtrollet) som skrev artikeln är ju väldigt dåligt påläst, han lär nog bli chockad när först Model 3 presenteras och kursen far upp en hel del och sedan när lastbilarna presenteras i september och kursen åker en bit igen.Bjelke skrev:Jo Zyax hade väl en länk till den igårREDNEB skrev:Har ni läst Peter Ternströms senaste titt in i spåkulan.
http://bloggar.mestmotor.se/peter-terns ... 3273097770
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tur man inte har Tesla-aktier idag
(skämtar bara utifall ngn inte förstår det)
Trots att jag tror mig veta att aktien går upp så tänkte jag sälja på 312 för att köpa tillbaka på runt 300 kortsiktigt, för jag tror att den hinner med en sådan liten dipp före sommaren. Vågade lägga säljbudet häromdagen, frågan är om jag vågar igen...
Tesla är
-en biltillverkare som globalt i dagsläget som ligger långt före närmaste konkurrent inom segmentet elbilar som är det hållbara alternativet för framtiden.
-ett energibolag som globalt levererar energin till elbilar och vars nätverk är mångdubbelt bättre än närmaste konkurrent.
-ett energibolag som globalt kan leverera hållbara kostnadseffektiva lösningar till platser som idag är beroende av fossila drivmedel.
-ett energibolag som driver på utveckling och utbredning av solceller, än så länge endast hemmamarknaden men håller på att bli globalt.
-ett bolag som håller på att expanderar mot lastbilar (både lätta och tyngre) och andra transporter.
Skulle inte alls förvåna mig om Teslas masterplan del 3 fokuserar enbart på energi. Förhoppningen är att övriga tillverkar ska ha vaknat vid det läget och energimarknaden kan nog ha än större utvecklingspotential och kan växa om fordonstillverkning gällande omsättning vid det läget.
Tesla är dock en högrisk och det går snabbt både uppåt och nedåt. Hade det inte funnits så många som blankat aktien så hade aktien antagligen inte stigit så mycket som den gjorde. Skulle Model 3 försenas så skulle aktien kunna gå ner snabbt. Tesla står och faller dock inte på inledande produktionen av Model 3. Skulle bilen bli 1 år försenat så skulle detta vara mycket dåligt och leda till kraftigt fall men bolaget lär inte gå i konkurs pga detta och lär kunna komma igen när väl Model 3 kommer ut på marknaden.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Aktien TSLA
Håller med. De som inte förstår att Tesla kanske blir mer Samsung än Tesla i framtiden om ni förstår vad jag menar.Svenssons skrev:Tror man att Tesla bara är en biltillverkar bland andra så kan jag förstå att man tycker att Tesla är rejält uppblåst, särskilt om man tror att elbilar är en liten nisch som kommer försvinna. Om man även kollar på att Tesla är ett energibolag som ser till att världens produktion av battericeller fördubblas, levererar hållbara kostnadseffektiva energilösningar till städer, öar och länder, driver på utvecklingen och utbredningen av elproduktion med solceller och har ett eget laddnätverk för elbilar som står utan konkurrens så är det en annan sak.
Tesla är
-en biltillverkare som globalt i dagsläget som ligger långt före närmaste konkurrent inom segmentet elbilar som är det hållbara alternativet för framtiden.
-ett energibolag som globalt levererar energin till elbilar och vars nätverk är mångdubbelt bättre än närmaste konkurrent.
-ett energibolag som globalt kan leverera hållbara kostnadseffektiva lösningar till platser som idag är beroende av fossila drivmedel.
-ett energibolag som driver på utveckling och utbredning av solceller, än så länge endast hemmamarknaden men håller på att bli globalt.
-ett bolag som håller på att expanderar mot lastbilar (både lätta och tyngre) och andra transporter.
Skulle inte alls förvåna mig om Teslas masterplan del 3 fokuserar enbart på energi. Förhoppningen är att övriga tillverkar ska ha vaknat vid det läget och energimarknaden kan nog ha än större utvecklingspotential och kan växa om fordonstillverkning gällande omsättning vid det läget.
Tesla är dock en högrisk och det går snabbt både uppåt och nedåt. Hade det inte funnits så många som blankat aktien så hade aktien antagligen inte stigit så mycket som den gjorde. Skulle Model 3 försenas så skulle aktien kunna gå ner snabbt. Tesla står och faller dock inte på inledande produktionen av Model 3. Skulle bilen bli 1 år försenat så skulle detta vara mycket dåligt och leda till kraftigt fall men bolaget lär inte gå i konkurs pga detta och lär kunna komma igen när väl Model 3 kommer ut på marknaden.
För övrigt impuls-sålde jag alla mina aktier på 314,03 idag, tänker mig köpa tillbaka alltihop lite billigare, frågan är vilken nivå den dippar till. Det är fan ångest över att plötsligt ha 0 TSLA-aktier.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Re: Aktien TSLA
Dom kommer gå upp till 500 men det finns ju andra elbilar att investera i
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Aktien TSLA
Vilka andra elbilar kan man investera i?Smutt skrev:Dom kommer gå upp till 500 men det finns ju andra elbilar att investera i
Vågar inte sälja, hemskt om man skulle vara utan när de passerar Toyota i börsvärde.
Re: Aktien TSLA
Jag sålde på 314,03 och köpte tillbaka allt på 309,0 på samma dag. Det är inte bra för nerverna att syssla med sånt, därför köpte jag tillbaka allt. Började fundera på om jag tänkt rätt. Verkar i alla fall ha träffat dagens högsta vid försäljningen och dagens lägsta vid köpet så jag är nöjd med det. Tillbaka till den långsiktiga TSLA-satsningen igen.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Re: Aktien TSLA
Grattiszyax skrev:Jag sålde på 314,03 och köpte tillbaka allt på 309,0 på samma dag. Det är inte bra för nerverna att syssla med sånt, därför köpte jag tillbaka allt. Började fundera på om jag tänkt rätt. Verkar i alla fall ha träffat dagens högsta vid försäljningen och dagens lägsta vid köpet så jag är nöjd med det. Tillbaka till den långsiktiga TSLA-satsningen igen.
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5517
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Aktien TSLA
Köpte å sålde lite nervöst när den gick över 300 men bäst hade varit att bara sitta still i båten tror jag. Så nu gör jag det
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Aktien TSLA
Eftersom jag haft lite tur idag så ska jag nog verkligen sitta still nu, nästa försök lär gå åt skogen.Gustafsson skrev:Köpte å sålde lite nervöst när den gick över 300 men bäst hade varit att bara sitta still i båten tror jag. Så nu gör jag det
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.