Tesla Motors Unveils Third Referral Program

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare

Inlägg av Stefan »

Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Tesla Motors Unveils Third Referral Program

Inlägg av bylund »

Har någon sett något som antyder att det kommer till Europa?
Tittar man på https://www.teslamotors.com/support/referral-program ser det väldigt USA-anpassat ut.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag svara på min egen fråga:
Jo, testar jag min gamla länk så står det
"Du har fått kredit på 9.500 kr. för en installation för hemmaladdning."

"För att kvalificera dig, beställ din Model S vid din lokala Tesla-butik för leverans senast 15 april."

Vilket kan vara svårt att uppnå...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Jag tycker att det låter bra är om nån refererar tre personer så är man med i en dragning om en model s. På så sätt kommer incitament finnas genom hela perioden för alla ämnen om nån har 100 referrals.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

apkungen skrev:
Jag tycker att det låter bra är om nån refererar tre personer så är man med i en dragning om en model s. På så sätt kommer incitament finnas genom hela perioden för alla ämnen om nån har 100 referrals.
Det är väl snarare så att man kan ge max 3 referrals. Det räcker att med en för att vara med i dragningen, men då har man bara en lott.

Men som sagt, ingen i Sverige lär kunna vara med, då man knappast har en bil levererad innan 15 april. Kanske om man lyckas ge en referral till någon i USA.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Med tanke på att Tesla inte börjat sälja HPWC i Sverige än är ju referrallänken dessutom i dagsläget värdelös för köparen här oavsett...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Denna referral tävling verkar ju helt värdelös!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Ja, det är så pass lite i det både för den som hänvisar och den som blir hänvisad att det inte riktigt blir mycket till ansträngning. Visst, det är ju kul om någon använder min länk, men det är inte så stora incitament.

Fast en tur på SpaceX vore ju grymt å andra sidan :)
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Vad menas med färdigproducerad Tesla med leverans innan 15 april?! Lagerbilar eller..
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Jag gillar att det är en utlottning istället för den som värvar flest. Nu har man ju en liten chans istället för att Bjõrn Nyland plockar hem en tredje gratis Tesla.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

AGCF skrev:
Vad menas med färdigproducerad Tesla med leverans innan 15 april?! Lagerbilar eller..
Det har hela tiden varit så att det är utlevererade bilar som räknas, så du inte kunnat vinna genom att få 200 beställningar som sedan avbeställts. Jag tror att dom glömt bort att vissa marknader inte brukar få sina bilar snabbare än 2-3 månader. Gränsdatumet bör ju vara satt efter när beställningarna inkommer, inte när bilarna levereras.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Surfaren skrev:
AGCF skrev:
Det har hela tiden varit så att det är utlevererade bilar som räknas, så du inte kunnat vinna genom att få 200 beställningar som sedan avbeställts. Jag tror att dom glömt bort att vissa marknader inte brukar få sina bilar snabbare än 2-3 månader. Gränsdatumet bör ju vara satt efter när beställningarna inkommer, inte när bilarna levereras.
Förut räckte det väl med att ångertiden gått ut. Att bilen ska hinna levereras går ju inte, om man tittar på vilken månad som beräknas idag. När de skriver färdigproducerad så tänker man också på exempelvis avbeställda bilar istället för skräddarsydda orders.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag ställde frågan till Tesla via e-post, och blev nu uppringd och fick det klargjort. Det gäller alltså bara bilar levererade senast 15 april som det står, så i princip bara demobilar och avbeställda färdiga bilar, då beställningar gjorda i designstudion inte kommer hinna levereras i tid.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

bylund skrev:
Jag ställde frågan till Tesla via e-post, och blev nu uppringd och fick det klargjort. Det gäller alltså bara bilar levererade senast 15 april som det står, så i princip bara demobilar och avbeställda färdiga bilar, då beställningar gjorda i designstudion inte kommer hinna levereras i tid.
Då blir det lite olika förutsättningar beroende på vart man bor då.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar