Protector 59% höjning?
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Protector 59% höjning?
Fick nytt försäkringsbrev. Protector har höjt från 6500.- till 10335.- (+59%) Någon som har liknande erfarenhet?
Re: Protector 59% höjning?
Hur gammal är bilen? Inte så att det gått tre år och det nu är helförsäkring?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Andra har också fått det budet:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 34#p110234
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 34#p110234
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Fick detta av tesla den 8 sept
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Nej, halvförsäkringchpaulin skrev:Hur gammal är bilen? Inte så att det gått tre år och det nu är helförsäkring?
Fick just villkoren för Protector försäkringen. 86 sidor. 

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Vad är nu detta? Här sitter man och hoppas att försäkringarna tar sitt förnuft till fånga och inför lite mer moderata priser, allt eftersom det finns fler Teslor på våra vägar, men istället blir det rena rama ockerpriser. Vill de inte att man ska ha en Tesla? Vad är det då för idé med att ha elbil när allting äts upp av giriga försäkringsbolag?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Man skulle kanske överväga en som inte har 760hk och accelererar snabbast i världen och inte nödvändigtvis skylla på eldriften.mati skrev:Vad är det då för idé med att ha elbil när allting äts upp av giriga försäkringsbolag?

BMW i3 REX i väntan på Model3
Det verkar ju som att alla (eller många olika) modeller får en kraftig höjning, även de som har mindre pulver så att säga. Men visst, jag håller med dig egentligen. Det hade varit helt okej med en svindyr försäkring om det hade kostat såhär mycket redan från början. Men att chockhöja priserna på detta vis är inte okej. Det blir svårt att göra sig av med Teslan när det nästan inte går att försäkra den till ett överkomligt pris. Min helförsäkring gäller ett halvår till. Om det skulle visa sig att den blir avsevärt mycket dyrare nästa år, och om det inte finns billigare alternativ då, så kommer jag tyvärr överväga att göra mig av med Teslan. Det är det inte värt tycker jag. Tragiskt om man i värsta fall blir tvungen att återgå till fossildrift, bara för att det blir orimligt dyrt att ha en försäkring.18650 skrev:Man skulle kanske överväga en som inte har 760hk och accelererar snabbast i världen och inte nödvändigtvis skylla på eldriften.mati skrev:Vad är det då för idé med att ha elbil när allting äts upp av giriga försäkringsbolag?
Jag tecknade hos LF nu på vägen hem i nya bilen. 1500-2000 mil kostar mig 5458:-
Känns ju som väldigt bra!!

Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Låter väldigt prisvärt. Grattis.Challe76a skrev:Jag tecknade hos LF nu på vägen hem i nya bilen. 1500-2000 mil kostar mig 5458:-![]()

Absolutmati skrev:Det verkar ju som att alla (eller många olika) modeller får en kraftig höjning, även de som har mindre pulver så att säga. Men visst, jag håller med dig egentligen. Det hade varit helt okej med en svindyr försäkring om det hade kostat såhär mycket redan från början. Men att chockhöja priserna på detta vis är inte okej. Det blir svårt att göra sig av med Teslan när det nästan inte går att försäkra den till ett överkomligt pris. Min helförsäkring gäller ett halvår till. Om det skulle visa sig att den blir avsevärt mycket dyrare nästa år, och om det inte finns billigare alternativ då, så kommer jag tyvärr överväga att göra mig av med Teslan. Det är det inte värt tycker jag. Tragiskt om man i värsta fall blir tvungen att återgå till fossildrift, bara för att det blir orimligt dyrt att ha en försäkring.18650 skrev:Man skulle kanske överväga en som inte har 760hk och accelererar snabbast i världen och inte nödvändigtvis skylla på eldriften.mati skrev:Vad är det då för idé med att ha elbil när allting äts upp av giriga försäkringsbolag?
BMW i3 REX i väntan på Model3
Frågan är hur stora kostnader Proctor eg. har på Teslorna. Även om garantin går ut på bilar i framtiden så varför skulle de öka kostnadena för försäkring
Små fix som fix görs på garanti går väl ändå inte på försäkring imorgon?
MYLR-24
18650 skrev:Absolutmati skrev:Det verkar ju som att alla (eller många olika) modeller får en kraftig höjning, även de som har mindre pulver så att säga. Men visst, jag håller med dig egentligen. Det hade varit helt okej med en svindyr försäkring om det hade kostat såhär mycket redan från början. Men att chockhöja priserna på detta vis är inte okej. Det blir svårt att göra sig av med Teslan när det nästan inte går att försäkra den till ett överkomligt pris. Min helförsäkring gäller ett halvår till. Om det skulle visa sig att den blir avsevärt mycket dyrare nästa år, och om det inte finns billigare alternativ då, så kommer jag tyvärr överväga att göra mig av med Teslan. Det är det inte värt tycker jag. Tragiskt om man i värsta fall blir tvungen att återgå till fossildrift, bara för att det blir orimligt dyrt att ha en försäkring.18650 skrev:Man skulle kanske överväga en som inte har 760hk och accelererar snabbast i världen och inte nödvändigtvis skylla på eldriften.mati skrev:Vad är det då för idé med att ha elbil när allting äts upp av giriga försäkringsbolag?
mati skrev:Låter väldigt prisvärt. Grattis.Challe76a skrev:Jag tecknade hos LF nu på vägen hem i nya bilen. 1500-2000 mil kostar mig 5458:-![]()
mati skrev:Låter väldigt prisvärt. Grattis.Challe76a skrev:Jag tecknade hos LF nu på vägen hem i nya bilen. 1500-2000 mil kostar mig 5458:-![]()
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Om de har höjt Teslas pris för vagnskadegarantin, som täcker de skador som man orsakat själv på bilen (eller i förekommande fall orsakade av anfallande garage), vet vi inte. Denna halvförsäkring som har höjts gäller ju skador som de försäkrade orsakat andra (trafikförsäkringsbiten), och inbrott, brand o s v (och stöld, men det har inte hänt i Sverige mig veterligen) (delkaskobiten)._TonyV skrev:Frågan är hur stora kostnader Proctor eg. har på Teslorna. Även om garantin går ut på bilar i framtiden så varför skulle de öka kostnadena för försäkring
Vagnskadegarantin täcker ändå inte rena garantiåtgärder. Det står Tesla för.
Någon som vet vad det tar numera för en helförsäkring, d v s för bilar utan vagnskadegaranti?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS