Får fira medsolsvarvet i morgon i Upplands Väsby.
Moderator: Redaktion
Förstår det, mötte dig mellan Vansbro och Mora idag, det gick lugnt och fint! Fortsatt lycka till!jtesla skrev:Framme i Mora. Bästa snittet för en sträcka med 178 Wh/km
Bra uppvärmning för snålkörning till Östersund. Ska ladda en timme här nu. Ska bli skönt med en liten promenad... i regnet.
Shit vi är bortbjudna och kan inte vara medjtesla skrev:Om Alexander vill komma till Väsby och berätta lite anekdoter om sin tripp så bjuder jag på kaffe och glass vid 16-tiden.
Det kommer ngt annat nästan lika coolt på posten, PM:a en adress bara såAndreasson skrev:Är inte den som blev först att bli medlem av Supercharger League värd en vit i alla fall!?!jtesla skrev:Kanske en vanlig vit för tvåan?
Då har du klarat The Supercharger Challange med lägst energikonsumtion!jtesla skrev:Som referens så är totalen för mig och hela varvet (medsols)
Distans: 2607 km
Total Energy: 507.2 kWh
Avg Energy: 194 Wh/km
Det är ju inte alltid målet som är viktigast utan resan dit.jtesla skrev:Då var The Supercharger Grand Challange avklarad. Jag hade lite förväntningar på den här lilla trippen:
1. En meditativ road trip själv med Teslan
2. En fantastisk konsert i Göteborg.
3. Ta en öl med vänner i Göteborg och Östersund
4. Hotellfrukost (kan rekommendera Gamla Teatern i Östersund)
5. Besöka Thailändska Paviljongen
6. Genomföra utmaningen (nära på att avbryta halvvägs när Alexander hade första pris säkrad)
7. Klara utmaningen först...
Well, 6 av 7 är ju inte så illa det heller. Och jag har haft supertrevligt och känner mig utvilad. Som någon pratade om tidigare i tråden, inte så dumt att vara Buzz Aldrin![]()
Östersjön runt tar jag nästa sommar men jag kommer att ta färjan mellan Helsingfors och Tallinn. Tänkte ta 8 länder, 8 huvudstäder och det borde gå att ta på 8 dagar utan större bekymmer. Själv kör vi nog på 14 dagar med familjen som semester. Får se om någon kör innan mig... Skandinavien runt är snart i princip möjligt också.Alexander skrev:Har redan börjat fundera på nästa utmaning. Östersjön runt utan att åka färja vore något när alla Superchargers är uppe. Det blir en resa på 550 mil eller mer. Åker man måndag morgon är man lätt hemma innan fredagsölen!