Nu har det gått ca 3 månader sedan jag parkerade i Kalmar efter att ha skyndat runt Sverige i några dagar... Antalet SuC har visst ökat lite... Varför har ingen kört det uppdaterade "superchargerchallenge" racet tro... Varför har inte JAG gjort det??? Just ja, jag har fortfarande ingen Tesla...
Den 19:de denna månad Går SECC av stapeln i Stockholm. Jag tänker åka dit i en 30 kWh Leaf. Det blir nog ungefär lika jobbigt som att bränna av alla SuC i Sverige på ca 3 dygn... Efter detta börjar nog planerna för en "Complete SuC Tour Sweden" att ta form. 20 st SuC + en FC i Karlskrona. Bara en laddning på varje ställe. Rutten är klar men tiden räcker inte... Jaja, den som lever får se.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Nu har det gått ca 3 månader sedan jag parkerade i Kalmar efter att ha skyndat runt Sverige i några dagar... Antalet SuC har visst ökat lite... Varför har ingen kört det uppdaterade "superchargerchallenge" racet tro... Varför har inte JAG gjort det??? Just ja, jag har fortfarande ingen Tesla...
Den 19:de denna månad Går SECC av stapeln i Stockholm. Jag tänker åka dit i en 30 kWh Leaf. Det blir nog ungefär lika jobbigt som att bränna av alla SuC i Sverige på ca 3 dygn... Efter detta börjar nog planerna för en "Complete SuC Tour Sweden" att ta form. 20 st SuC + en FC i Karlskrona. Bara en laddning på varje ställe. Rutten är klar men tiden räcker inte... Jaja, den som lever får se.
Ja en challenge börjar bli riktigt svettigt att genomföra
Nu är det snart nyår och 2017-års utmaningar väntar.
Utmaningen: THE WINTER SUPERCHARGERCHALLENGE!
20 st SuC + en Fastcharger... Samma som tidigare, ladda på alla men bara en gång. (Upplands Väsby räknas numera bara som 1 då SC inte tillåter laddning hursomhelst)
Mera spänning när det är vinter och mörkt och kanske snöstorm eller något annat kul...
Flera klasser? 60 - 100... med eller utan CHAdeMO och typ-2.
NU KÖR VI!!!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Nu är det snart nyår och 2017-års utmaningar väntar.
Utmaningen: THE WINTER SUPERCHARGERCHALLENGE!
20 st SuC + en Fastcharger... Samma som tidigare, ladda på alla men bara en gång. (Upplands Väsby räknas numera bara som 1 då SC inte tillåter laddning hursomhelst)
Mera spänning när det är vinter och mörkt och kanske snöstorm eller något annat kul...
Flera klasser? 60 - 100... med eller utan CHAdeMO och typ-2.
NU KÖR VI!!!
Om ngn (är dum nog och haha) kör den så ska jag tamejfan bjuda (åter igen) på en sån här! (bara värdeminskningen på bilen kostar mer än vad en miniSuC kostar haha)
Nu är det snart nyår och 2017-års utmaningar väntar.
Utmaningen: THE WINTER SUPERCHARGERCHALLENGE!
20 st SuC + en Fastcharger... Samma som tidigare, ladda på alla men bara en gång. (Upplands Väsby räknas numera bara som 1 då SC inte tillåter laddning hursomhelst)
Mera spänning när det är vinter och mörkt och kanske snöstorm eller något annat kul...
Flera klasser? 60 - 100... med eller utan CHAdeMO och typ-2.
NU KÖR VI!!!
Förresten, hur långt blir det nu med alla nya laddarna? på ett ungefär alltså...
Det kan ju börja på att bli en tävling i sig nästan nu, dvs den berömda handelsresandes problem osv
Vem hittar den optimalaste rutten tex baserat på 200Wh/km och ett visst batteri, eller helt enkelt max tex 25 mil per etapp...
Problemet om man lägger in Ystad - Haparanda är då att man måste långsamladda i Haparanda... 50 mil ToR från Skellefteå och regeln säger ju att man bara får ladda en gång per SuC. Ladda fullt i Haparanda och sov. Sen 38 mil till Umeå. Borde gå...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Jag tror att startpunkten är väldigt viktigt om man skall vinna detta "lopp". Skulle vara ännu mer tävlingslikt om man hade anmälningar och bestämd starttid och den som först lämnade in avklarade uppgifter vinner. (då skulle det bli ännu mer strategi om det finns risk att SuC är upptagna av andra tävlande) (det går säkert att vara två el flera förare som omväxlande kör). Nu börjar det likna en riktig utmaning. fast det behövs nog några till stationer till för att enbart köra på SuC (1 gång)
Att bara köra SuCC är inga problem. Flera förare blir väl en annan klass antar jag. Utgångspunkt är viktig ja, men om man som jag måste hyra bil för utmaningen så blir man lite begränsad...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Nu har det gått alldeles för lång tid utan att det har hänt något spännande på den här fronten så jag tänkte utmana er.
Kör den nya SuperchargerChallenge 2020!
525 mil via 38 SuC. Start och mål på samma laddplats. Bifogad rutt startar på Bredden (då de flesta ändå bor i Stockholmsområdet) men fungerar oavsett startplats.
Om någon känner för att ta fram en alternativ rutt så är det bara att köra... Jag gjorde bara ett försök att binda ihop alla nuvarande SuC utan att behöva ladda på samma flera gånger.
Och du, tveka inte för länge för snart öppnas nästa SuC...
KLARA FÄRDIGA ........ (wait for it...) ................GÅ