Uppdatering av GPS

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tosh
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 aug 2014 12:34

Uppdatering av GPS

Inlägg av Tosh »

Hur ofta uppdateras kartorna i Teslan?? Riksväg 27 sydväst om Borås mellan Viaredsmotet och KRÅKERED invigdes för ett år sedan och finns fortfarande inte med....

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Uppdatering av GPS

Inlägg av Svenssons »

Brukar du ha din bil inkopplade till WiFi? Det finns hypotes om att kartdatan bara uppdateras via WiFi.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Tosh
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 aug 2014 12:34

Re: Uppdatering av GPS

Inlägg av Tosh »

Japp, WiFi i garaget så alla uppdateringar går in smidigt.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Uppdatering av kartor

Inlägg av bylund »

Fast även med wifi är det inte jätteofta Jag har fått en uppdatering på 22 månader.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Uppdatering av GPS

Inlägg av Machris »

Verkar vara lite random då, jag har fått 2 uppdateringar på 7 månader
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Uppdatering av GPS

Inlägg av mahulkp »

Har fått 2-3 kartuppdateringar på 18 månader, den senaste typ i juni över 3G. Men rv40 mellan Ulricehamn och Borås har fortfarande inte uppdaterats. Skumt.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 742
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Uppdatering av GPS

Inlägg av bat »

Är det någon med en Navigon GPS och fräscha kartor som jämfört mot vad som finns i Teslan? Dvs är Navigon sega på att uppdatera eller är problemet att det tar tid att få in dem i Teslas ekosystem?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Uppdatering av GPS

Inlägg av bylund »

bat skrev:
Är det någon med en Navigon GPS och fräscha kartor som jämfört mot vad som finns i Teslan? Dvs är Navigon sega på att uppdatera eller är problemet att det tar tid att få in dem i Teslas ekosystem?
Eller Garmin för den delen då de är moderbolaget? För gissningsvis delar de väl kartdata?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1905
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Uppdatering av GPS

Inlägg av themax »

Tosh skrev:
Hur ofta uppdateras kartorna i Teslan?? Riksväg 27 sydväst om Borås mellan Viaredsmotet och KRÅKERED invigdes för ett år sedan och finns fortfarande inte med....
bat skrev:
Är det någon med en Navigon GPS och fräscha kartor som jämfört mot vad som finns i Teslan? Dvs är Navigon sega på att uppdatera eller är problemet att det tar tid att få in dem i Teslas ekosystem?
Så här ser det ut i Navigon
Bild
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Uppdatering av GPS

Inlägg av pegs »

Tosh skrev:
Hur ofta uppdateras kartorna i Teslan?? Riksväg 27 sydväst om Borås mellan Viaredsmotet och KRÅKERED invigdes för ett år sedan och finns fortfarande inte med....

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Även på stora skärmen (google maps) eller bara på navigator-kartan i "instrument brädan" (Navigon)?
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Skriv svar