För få angivna superladdare på Teslas karta

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

För få angivna superladdare på Teslas karta

Inlägg av bylund »

När jag klickar runt på Teslas superladdarkarta så ser jag att det är för få angivna på många ställen. Sundsvall, Infra City, Sillekrog, Ödeshög är alla listade som "4 Superchargers, available 24/7". Jag är rätt säker på att det har varit rätt förut. Kanske inte jätteviktigt, men i alla fall jag undviker mindre stationer i semestertider när jag är utomlands. Genom Sverige kan man ju inte riktigt hoppa över lika mycket som i t exTyskland (men Sillekrog eller Infracity kan man ju skippa om man kör Ödeshög-Gävle t ex), så här spelar det mindre roll.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
vigge50
Inlägg: 7475
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: För få angivna superladdare på Teslas karta

Inlägg av vigge50 »

Kan de vara att Tesla uppdaterar eller lagar trasiga laddare? Någon som bor nära en as dessa som kan kolla kanske?
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: För få angivna superladdare på Teslas karta

Inlägg av Oppfinnarn »

Såg också det för någon vecka sedan, när det gällde Ödeshög, det stod 4 st. Men precis som vid tidigare besök på platsen så var det 8 st fungerande förra Lördagen, senast jag passerade.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: För få angivna superladdare på Teslas karta

Inlägg av MaLund13 »

Har varit så ganska länge nu, vet inte varför det står fel... Ingen av dem har ju 4 laddplatser, och inte har det vart några reparationer heller sedan jag noterade detta. Gammal info som inte uppdaterats kanske?
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: För få angivna superladdare på Teslas karta

Inlägg av bullen »

Varje laddare servar ju 2 platser. Så 4 laddare är 8 laddplatser.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: För få angivna superladdare på Teslas karta

Inlägg av bylund »

Fast då skulle det finnas 16 laddplatser i Toftaholm där de anger 8 superladdare. De får välja ett system och hålla sig till det :)

Dessutom har några av ställena sex laddplatser och inte åtta.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: För få angivna superladdare på Teslas karta

Inlägg av bullen »

Konsekvens är överskattat
Skriv svar