Då är frågan; var kommer nästa norröver? Jag skulle inte vara helt förvånad om den dyker upp i Luleå, vid storheden , och en vid Gällivare. Får se vad som hinns med.
MVH
Nästa kommer i Skellefteå, och där förväntar jag mig att inte nätägaren strular till det , eftersom det är Skellefteå Kraft som är nätägare och det är Skellefteå Kraft som levererar strömmen till alla SuperChargers i Sverige. Frågan är bara vart denna hamnar.
Inlandsvägen skulle ju också vara trevligt med lite täckning, nu bygger ju Skellefteå Kraft ut eget laddnät från Kusten till Norge, om än inte riktigt lika snabbt som Teslas laddare https://www.skekraft.se/minasidor/kraft ... en%202016.
Den i Skellefte ska komma i höst vad jag har hört. Har själv spanat och hört runt lite grann. verkar inte bli nått I samarbete med Statoil(Circle k) känner flera som jobbar på de två som finns i staan. Ok Q8 solbacken skulle kunna vara en hyfsad placering. Lägesmässigt för att ta sig dit skulle vara typ helt optimalt. Ligger längs e4 både nu och när den dras om. Mackarna på söder och Statoil kågevägen kommer inte ligga längs e4 när e4 dras om. Max kan vi räkna bort, fínns inte plats helt enkelt. Problemet med Ok placeringen är att det inte finns nånting där så att säga. Finns macken som stänger 24. Och Resturangen Solbacken har öppet till 19 eller 17 beroende på dag. Solbacken handelsområde är lite för långt att ta sig till därifrån och sen tillbaka. Den skulle så klart kunna placeras i Solbacken handelsområde. Där finns det mycket olika affärer och så. Men efter 22 är allt stängt. Jag tror att placering blir vid Ok Q8 Solbacken. Eller om den placeras efter vad som kommer bli gamla e4 så skulle platsen där Gulf stod funka. Blir på söder i ett industriområde. 24/7 öppen mack alldeles bredvid.
... Eller om den placeras efter vad som kommer bli gamla e4 så skulle platsen där Gulf stod funka. Blir på söder i ett industriområde. 24/7 öppen mack alldeles bredvid.
Då är frågan; var kommer nästa norröver? Jag skulle inte vara helt förvånad om den dyker upp i Luleå, vid storheden , och en vid Gällivare. Får se vad som hinns med.
MVH
Gällivare har man väl sagt att man inte hinner i år. Så den lär inte vara nästa.
Efter Umeå tror jag det blir Töre som planerat, och sedan när Model 3 kommer fyller man i med Ö-vik och Skellefteå och Gällivare då har man 15-20 mil mellan alla SC. I tidigare planer på 2016 var det Nordmaling som var nästa SC norr om Sundsvall, men det blev Umeå istället. Och på Finska sidan planerar dom en SC 3 mil norr om Uleåborg så vi kan åka runt Bottenviken till vår stuga nästa års semester
Senast redigerad av I Am Titanium, redigerad totalt 1 gånger.
Använd min referallänk och få gratis laddning i 6 månader på Tesla Supercharger! Referral Link http://---
TMS 70D 2016
TMS 75D 2019
Hej, såhär ser det ut i Umeå dag....Först fundamentet av 4 är på plats, ytterligare 4 finns för ev. kommande utbyggnad...Dom säger att det är klart om 2 veckor...Då fattas dock fortfarande min Tesla...Men på sikt kan det bli en del besök på platsen hoppas jag. Enda problemet är att det måste bli hamburgare under väntan....
Du vet väll att Superchargers endast är för långresor och ej för att snåla istället för att ladda hemma? Om du bor i Umeå som du har angett i din profil så är den ända anledningen att du ska ladda där vara att du måste ladda fort vad jag kan tänka mig.
Såsom i Infra city då många taxibilar som är ute på långresa just där
... Eller om den placeras efter vad som kommer bli gamla e4 så skulle platsen där Gulf stod funka. Blir på söder i ett industriområde. 24/7 öppen mack alldeles bredvid.
Det blir ju bredvid maX
haha. Krysset är Krysset och Max är Max. Skulle inte bli en dålig placering om man ska käka när bilen laddas.
Var och laddade i Falkenberg häromdagen. Då kommer det en madame promenerandes och undrar om det är gas jag tankar ur slangen?
Håller mr Musk på med någon produktdiversifiering som inte jag känner till eller vad handlar detta om?
OT, jag vet, men sådana här stickspår verkar vara en av detta forums stöttepelare.
Är det någon som håller koll på bygglov i töre/luleå trakten i forumet? Jag tror faktiskt inte att det blir skellefteå i den här omgången om jag skall vara ärlig
Nu på väg mot Öland. Första stoppet blir McDonalds Norrköping och Fortums chademo-laddare. Sedan mot Kalmar SuC för att toppa upp, dock ett kort stopp i Tindered för att kolla status där
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Det är ju smart att bygga så att man kan expandera vid behov. Tesla lär ju inte veta exakt vad trycket på olika anläggningar kommer att bli i framtiden.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det är ju smart att bygga så att man kan expandera vid behov. Tesla lär ju inte veta exakt vad trycket på olika anläggningar kommer att bli i framtiden.
Definitivt.
Men det jag tänkte på var kostnaden för att sätta upp de sista två i samband med de övriga, kontra kostnaden att skicka ditt utrustning, material och personal ytterligare en gång.
Det är ju smart att bygga så att man kan expandera vid behov. Tesla lär ju inte veta exakt vad trycket på olika anläggningar kommer att bli i framtiden.
Definitivt.
Men det jag tänkte på var kostnaden för att sätta upp de sista två i samband med de övriga, kontra kostnaden att skicka ditt utrustning, material och personal ytterligare en gång.
Det har tidigare sagts att anledningen att det dröjer i norr är brist på delar. Så från den aspekten verkar det bättre att få upp färre stolpar på många ställen än många stolpar på få ställen. Men klart att totalkostnaden blir större att sätta upp sex stolpar och sedan två till jämfört med att sätta upp åtta från början.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nu på väg mot Öland. Första stoppet blir McDonalds Norrköping och Fortums chademo-laddare. Sedan mot Kalmar SuC för att toppa upp, dock ett kort stopp i Tindered för att kolla status där
Var det vi som stötte ihop och skulle till samma by på Öland undrar Designer
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Det ser ut som att SuC Sundsvall har blivit av med en plats. Dom där skåpen har stått där i ett par dagar nu
Det där kan ju inte vara ok!? Maila foton till Tesla SC support med information
Inte ok men samtidigt så är det inte varje dag som det blir kö i Sundsvall... En annan sak om det hade stått en Chademo/CCS där.
Fast det verkar vara platsen som man kan köra rakt in i vilket är nödvändigt ifall man har släp. Finns kanske inte så många Model X med släp men det är ju den enda Superchargern i så fall.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.