Autolås

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ulsa
Teslaägare

Autolås

Inlägg av ulsa »

Har några gånger nu gått iväg med foben i fickan utan att bilen låst sig. Känns lite obehagligt, så numera dubbelkollar jag alltid i appen då och då. Någon som sett nåt liknande?
Tesla Model S 85 (2015) Mörkblå
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Autolås

Inlägg av Svenssons »

ulsa skrev:
Har några gånger nu gått iväg med foben i fickan utan att bilen låst sig. Känns lite obehagligt, så numera dubbelkollar jag alltid i appen då och då. Någon som sett nåt liknande?
Jag upptäckte igår morse att bildörren stod öppen... Jag hade fobben i fickan och hade parkerat bilen precis utanför huset. Det som med stor sannolikhet hade hänt var att jag hade dubbelklickat på fobben någon gång under kvällen/natten, dörren hade varit stängd tidigare på kvällen.

Jag brukar alltid låsa bilen med enkelklick och litar inte heller helt på autolås men jag tror nog att den fungerar om man stänger dörrarna. Eftersom jag brukar låsa med enkelklick på fobben så brukar jag inte stänga dörren...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Det verkar som att autolock inte fungerar om nyckeln blir skärmad av tex mynt eller annat metalliskt i fickan. Varken autopresent eller autolock funkar när jag har för mycket mynt i fickan tillsammans med nyckeln.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

HelectriC skrev:
Det verkar som att autolock inte fungerar om nyckeln blir skärmad av tex mynt eller annat metalliskt i fickan. Varken autopresent eller autolock funkar när jag har för mycket mynt i fickan tillsammans med nyckeln.
Happy people don't use coins 8-)
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Johnalm skrev:
HelectriC skrev:
Happy people don't use coins 8-)
Det är nog därför de samlas i fickan...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

Autopresent kan jag förstå att det inte funkar med mynt i fickan, men autolock borde väl rimligtvis fungera?

Bilen borde låsas när den inte känner av någon nyckel inne i bilen på ett tag kan man tycka. Det är väl inte så att nyckeln vet att den ska gå och måste säga hejdå till bilen för att den ska låsas.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Kolla om alla dörrar och grindar verkligen är stängda! I förrgår hade vi dumpat lite förpackningar och tog en promenad. Kom tillbaka till olåst bil. Bakluckan hade ett hack kvar till låsning. Speglarna var utfällda = olåst bil. :evil:
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Om du låst upp bilen genom att dubbelklicka på fobben förblir den olåst kanske det ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

e5m1r skrev:
Om du låst upp bilen genom att dubbelklicka på fobben förblir den olåst kanske det ?
Nej, det blir den inte. Men jag har märkt att det ibland kan ta sin lilla tid tills bilen låses och den går i vila.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jojo skrev:
e5m1r skrev:
Nej, det blir den inte. Men jag har märkt att det ibland kan ta sin lilla tid tills bilen låses och den går i vila.
Det är snarare så att om man, efter att bilen varit igång, om man dubbelklickar på fobben medans den fortfarande är olåst, d v s innan den autolåser sig, som den förblir olåst. Att låsa upp en redan olåst bil hindrar den inte från att låsa sig igen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar