Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vemdale

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Kirre »

Underbart!
Bra jobbat och lobbat themax! :)

themax skrev:
Nu blev det lite överraskande ett par glas god whisky (Tomatin Legacy, 12 och 18) med Micke ikväll och naturligtvis snöade vi in på laddning, elnät, batterilagring, Tesla och Ljusdal. Så här är de senaste nyheterna... ;-)

Till sommaren kommer Ljusdals Energi att anlägga följande platser för elbilsladdning:
  • Färila / Parkeringen vid kyrkan, 6 laddpunkter 22,2 kW AC
  • Järvsö / Järnvägsstationen, 6 laddpunkter 22,2 kW AC
  • Kårböle / Pilgrimmen, 1 laddpunkt 50 kW DC & 2 laddpunkter 22,2 kW AC
  • Ljusdal / OK-korsningen, 1 laddpunkt 50 kW DC & 4 laddpunkter 22,2 kW AC
  • Ljusdal / Förvaltningshuset (mitt emot biografen Rio), 6 laddpunkter 22,2 kW AC
  • Ljusdal / Taxi (Mitt emot Erikssons Bokhandel i centrum), 6 laddpunkter 22,2 kW AC
Totalt 30 laddpunkter med 22,2 kW och två laddpunkter med 50 kW inom kommunen alltså.

Alla platser utom de i Järvsö kommer placeras så att de är synliga för all genomfartstrafik. Ljusdals Energi vill att elbilar som laddas ska synas i gatumiljön för att verka som ett "skyltfönster" för transformationen från fossildrift till eldrift. De kommer skyltas tydligt (men kommer naturligtvis markeras med "Förbud för parkering / Gäller ej elbil som laddar" enligt det system som föredras bland Tesla Club Swedens medlemmar. Det bestämde Micke och jag ikväll).

Alla laddplatser med 22,2 kW kommer ha mode två, laddkabel medtages själv, medan snabbladdarna med 50 kW kommer ha både CHAdeMO och CCS. För 50 kW-laddarna kommer Ljusdal Energi ta betalt per minut (2 kr per minut) och för 22,2 kW-laddarna kommer de ta betalt per kWh (1 kr/kWh). Tanken är att de som har bråttom ska stå så kort tid som möjligt men ändå få tillräckligt för att nå utanför kommunen till Sveg, Bollnäs eller Hudiksvall även med "mindre" batteri, medan de som kan tänka sig att spendera några kronor på det lokala näringslivet och stanna en stund betalar för hur mycket de laddar, inte hur länge. Enda "vita fläcken" i kommunen är således Loos, där möjligen något skulle behövas för att nå Orsas 7,4 kW-plats vid järnvägsstationen med en Leaf (13 mil från Färila) men det har de ännu inte beslutat om. De tror att bilarna bara om några år kommer ha batterier att klara denna sträcka även på vintern.

De har sökt pengar från Klimatklivet (varifrån jag har fått ovanstående information) men de kommer bygga dessa laddplatser i sommar även om de inte får besked om utbetalning innan dess. Fram tills att dessa platser är klara så kan ni kontakta Micke på via telefonnumret ovan så ordnar han trefas vid deras anläggning på Pårsgatan om det skulle behövas. Han vet att Jocce kommer höra av sig när snön ligger i Klövsjö. :lol:
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Robin »

Kidnappar tråden lite. Ser väldigt tunt ut med laddning i Vemdalen. Verkar finnas(? Oklar status på uppladdning.nu) en stolpe med type 2 uttag i Storhogna. Har ni andra tips på ställen att ladda i krokarna är det väldigt välkommet.

Jag var på Vemdalen lite grann om att det ser tunt ut och tipsade om Klimatklivet-pengarna.
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Kirre »

Robin skrev:
Kidnappar tråden lite. Ser väldigt tunt ut med laddning i Vemdalen. Verkar finnas(? Oklar status på uppladdning.nu) en stolpe med type 2 uttag i Storhogna. Har ni andra tips på ställen att ladda i krokarna är det väldigt välkommet.

Jag var på Vemdalen lite grann om att det ser tunt ut och tipsade om Klimatklivet-pengarna.
Var uppe och kollade till lägenheten för ett par veckor sedan och passade då på att reka lite. Inte ett riktigt ladduttag i hela Vemdalsområdet :(
Om man bad snällt kunde man få låna ett 400V/16A på Storhogna. Dock har Skistar motorvärmaruttag på några gästparkeringar både i skalet och Björnrike så det får väl bli snigelladdning där i vinter.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

Kirre skrev:
Robin skrev:
Kidnappar tråden lite. Ser väldigt tunt ut med laddning i Vemdalen. Verkar finnas(? Oklar status på uppladdning.nu) en stolpe med type 2 uttag i Storhogna. Har ni andra tips på ställen att ladda i krokarna är det väldigt välkommet.

Jag var på Vemdalen lite grann om att det ser tunt ut och tipsade om Klimatklivet-pengarna.
Var uppe och kollade till lägenheten för ett par veckor sedan och passade då på att reka lite. Inte ett riktigt ladduttag i hela Vemdalsområdet :(
Om man bad snällt kunde man få låna ett 400V/16A på Storhogna. Dock har Skistar motorvärmaruttag på några gästparkeringar både i skalet och Björnrike så det får väl bli snigelladdning där i vinter.

"Storhogna M" har som sagt en Laddstolpe. Den skall tillsvidare vara gratis, dock oklart vilken effekt det är i den?

I somras när jag var uppe klarade jag mig precis med laddning i 10A uttag från stugan, men lite mer kräm hade varit önskvärt någonstans.
Jag tror man får ta en trip bort till Åsarna och använda deras Chademo om man vill trycka på lite.

Jag mailade Skistar för ett tag sedan och fick väl ett ganska standardsvar tyvärr, men mailar flera så kanske de vaknar till.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Kirre »

Jocce skrev:
Kirre skrev:
Robin skrev:

Jag mailade Skistar för ett tag sedan och fick väl ett ganska standardsvar tyvärr, men mailar flera så kanske de vaknar till.


/Jocce

Jocce, vem där mailade du? Är utsedd som Skistar-kontakt av vår brf i Björnrike och ska upp och ha möte med dem om ett par veckor. Tänkte (på eget initiativ) driva den här frågan då.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

Kirre skrev:
Jocce skrev:
Kirre skrev:
Robin skrev:

Jag mailade Skistar för ett tag sedan och fick väl ett ganska standardsvar tyvärr, men mailar flera så kanske de vaknar till.


/Jocce

Jocce, vem där mailade du? Är utsedd som Skistar-kontakt av vår brf i Björnrike och ska upp och ha möte med dem om ett par veckor. Tänkte (på eget initiativ) driva den här frågan då.

Hittar inte mailkonversationen just nu, men tror jag mailade direkt till deras infomail...

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

Lite mer goda nyheter, kanske inte optimal placering för resenärer från Stockholm (förutom den i Rätan då eventuellt), men för regionen och möjligheten att ta sig runt!
(Samt lite snabbladdning när man är framme är aldrig fel ;) )

Fick via Michael kontakt med Örjan Tusås på BTEA (Bergs Tings Elektriska AB) och de kommer under hösten/vintern att öppna 2 st Snabb Laddstationer, en i Vemdalen (Byn, inte skalet) och en i Rätan.
CHAdeMO och CCS står på menyn, samt normalladdare Typ1 7,3kW 32A och Typ2 22kW 32A.

Målsättningen var att ha dessa i drift innan Oktober var slut, de vill få dit dem innan tjälen slår till.
De är dock inte på plats ännu, men verkar vara nära iallafall.

För övrigt så är planen att bygga snabbladdningstationer i Börtnan, Ljungdalen, Hackås, Myrviken, Överturningen, Gillhov och en till i antingen Svenstavik eller Åsarna.
Exakta placeringar/orter kommer planeras under vintern!
9st snabbladdare och 16st normalladdare ska placeras ut i alla fall.

Skojigt att se när sådant här växer fram!

Betallösning är inte klar ännu, så kommer vara gratis till en början.
Jag tipsade om att de skall kika på en lösning där man enkelt kan använda Betal/kreditkort istället för något eget system iallafall!


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Robin
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 27 sep 2015 22:41
Ort: Strängnäs
Kontakt:

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Robin »

Låter mycket lovande! Bra luskat Jocce, tack!
Y LR hämtad mars 2022
Midnight silver metallic S 75D hämtad augusti 2018
Vit S 70D levererad 14 dec 2015
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

Var uppe nu i helgen och känns som att jag "behöver" en snabbladdare på vägen någonstans, CHAdeMO skulle räcka! När det blir kallare och förbrukningen ökar så blir det tajt annars!

Startade från Märsta (jobbet) med 100% laddning vid fredag lunch ungefär. Vid start ca 5-6 grader.
Upp till Gävle, där jag av någon anledning bara fick ca 50-60 kW (provade 4 olika stolpar), laddade upp så jag skulle ha ca 15% marginal upp till stugan.

Hade planerat ett stopp i Ljusdal, hade pratat med Dan på Ica Supermarket Åsarna, riktigt trevlig kille som lånade ut 3-fas (fulkörde från ett 32A uttag, men 16A finns också om man har lång förlängningssladd) för laddning medans vi rastade hunden och provianterade i någon timme.
Detta såg jag mest som en bonus. Men visade sig sen vara ganska nödvändigt.
Hann ladda ca 15% när jag stod där, men väl framme i stugan hade jag ca 6% kvar, så var väldigt glad att jag gjorde den extra laddningen!

Temperaturen under resan klättrade ner mot ca 0-gradit när vi var framme, så ingen extrem kyla om än kallt.
Körde EJ med rangemode, då jag ville testa + enbart 1x10A i stugan att ladda med så är batteriet kallt vid ankomst kanske det inte laddar speciellt bra.

Laddade under natten och på lördagen körde vi en trip bort till Hede t.or. (Eller till Mittåfallet, förbi Hede). ca 15 mil t.or. Detta åt så klart upp i princip allt jag laddat under natten.

På söndagen vid dags för hemfärd hade jag ca 200 km laddat i batteriet = kommer ej komma till Gävle (314 km) ens under optimala förhållanden.
Alternativen var att åka antingen via Sundsvall, Mora (SuC) eller Sveg alt. Åsarna (CHAdeMO).
Då vi inte provat CHAdeMOn i Åsarna tog vi den vägen.
Fick långsam laddning, troligen pga kallt batteri, så min beräknade laddtid på ca 30-40 minuter blev nog närmare 90-100.

Därifrån tog vi oss snällt ner mot Gävle, framme där med 4% kvar i batteriet!
Nu fungerade dock laddningen perfekt och gav bra effekt direkt!

Laddade upp med ca 22% marginal till att klara mig hem till Solna (har ingen laddning hemma ännu så behövde klara mig till jobbet + lite säkerhetsmarginal) och detta gick så klart fint, trots regn m.m. (ca 16% när jag kom fram).

Totala resan blev ca 110 mil med ett snitt på 208 wH/km


Så för att sammanfatta, optimalt för mig, en SuC i Ljusdal, men kommer inte hända, men en CHAdeMO där kommer bli riktigt bra, så snart blir det bra!

Nästa trip blir nog att prova att åka via Sundsvall tror jag! Omväg på ca 10 mil, men då borde man ha större marginaler, tills annan laddning finns.



/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Kirre »

Tack Jocce. Intressant.
En chademo i Ljusdal hade löst många problem längst vägen.
Körde över Mora när vi var uppe i Björnrike för ett par veckor sedan. Fungerade bra (kombinerade med ett matstopp) men körtiden ökade med nästa en timme. Mao antagligen lika fort som att köra över Sundsvall men mycket tråkigare väg.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av themax »

Jocce skrev:
Så för att sammanfatta, optimalt för mig, en SuC i Ljusdal, men kommer inte hända, men en CHAdeMO där kommer bli riktigt bra, så snart blir det bra!

/Jocce
Som sagt, snart blir det bra. Fram tills dess kan ni ringa och övertala butikschefen på Ica i Färila. Jag har en kompis som jobbar där som skulle ta upp det med chefen (att det behövs ett trefas 16A) men om fler ringer så kanske det går att snabba på. Jag har också kontaktat ett antal företag i Ljusdals centrum som har uttag (och som inte ligger långt från centrum) men inte fått svar ännu.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3301
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Niklas Z »

En snabbladdare vid rastplatsen bredvid Ljusnan nära rondellen där väg 84 och 83 möts vore inte så dumt.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

themax skrev:

Som sagt, snart blir det bra. Fram tills dess kan ni ringa och övertala butikschefen på Ica i Färila. Jag har en kompis som jobbar där som skulle ta upp det med chefen (att det behövs ett trefas 16A) men om fler ringer så kanske det går att snabba på. Jag har också kontaktat ett antal företag i Ljusdals centrum som har uttag (och som inte ligger långt från centrum) men inte fått svar ännu.

Jag försökte kontakta den andra Ica Supermarket samt Coop också i Ljusdal, men det var bara Dan på ica Åsarna som svarade, så där fick han en extra försäljning nu, lite gratis "reklam" här och troligen försäljning nästa gång jag åker vidare!

Jag hoppas att fler näringsidkare förstår att med en ganska billig investering, så kan dom få extra försäljning, även om dom faktiskt skulle ta betalt för strömmen.
Framförallt om dom är early adopters!


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

Niklas Z skrev:
En snabbladdare vid rastplatsen bredvid Ljusnan nära rondellen där väg 84 och 83 möts vore inte så dumt.
Vore utan tvekan den mest "optimala" platsen även för mig.

Dock tror jag att för bygdens skull är det bättre att ha den mer centralt, gångavstånd till butiker, restaurang och café t.ex. ger något tillbaka till orten, samt mervärde för oss som laddar.
Att rulla ca 5-10 minuter extra, för att ha mer att göra runtomkring laddaren tycker jag iallafall är bättre!


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av themax »

Jocce skrev:

...det var bara Dan på ica Åsarna som svarade ...

/Jocce
Ah. Det heter Gärdeåsen. Blev lite förvirrad där då Åsarna ligger rätt långt från Ljusdal. Ica Åsen heter butiken och dem var jag också in och pratade med när jag var i Ljusdal för några veckor sedan. Kul att de nappade. :-)
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

themax skrev:
Jocce skrev:

...det var bara Dan på ica Åsarna som svarade ...

/Jocce
Ah. Det heter Gärdeåsen. Blev lite förvirrad där då Åsarna ligger rätt långt från Ljusdal. Ica Åsen heter butiken och dem var jag också in och pratade med när jag var i Ljusdal för några veckor sedan. Kul att de nappade. :-)

Ah, har ju NOLL lokalkännedom, men ja, Åsarna vet jag ju vart det ligger (Laddade CHAdeMO där på vägen hem ;) ), så Ica Supermarket Åsen ska det ju vara!

Ja, Dan var mycket positiv och välkomnade mig tillbaka om det behövdes!


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Bjelke »

Hade jag lite fläskigare huvudsäkringar så hade jag kunna erbjuda bra laddning i min Wall connector (WC haha)...
Nu har jag bara 16A så WC:n är ställd på 13A.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av apkungen »

Hudiksvall då?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av themax »

apkungen skrev:
Hudiksvall då?
Där finns en CHAdeMO ute vid Statoil vid E4. Urtrist plats att stanna på. Visst finns även butiker i stan som har trefas, men jag gissar att Ljusdal ändå ligger bättre till efter Gävle (och Sundsvall) för de som ska mot Vemdalen med elbil för att få tillräckligt även med en S60.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
apkungen skrev:
Hudiksvall då?
Där finns en CHAdeMO ute vid Statoil vid E4. Urtrist plats att stanna på. Visst finns även butiker i stan som har trefas, men jag gissar att Ljusdal ändå ligger bättre till efter Gävle (och Sundsvall) för de som ska mot Vemdalen med elbil för att få tillräckligt även med en S60.
Det enda som finns vid laddaren i Hudik är jag eftersom jag jobbar typ 200 meter därifrån :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

apkungen skrev:
Hudiksvall då?

Som redan nämnts, finns en (Clever) CHAdeMO där, men avståndsmässigt blir det en omväg, så vore skönt att slippa.

Kör man med ICE blir det tidsmässigt ungefär samma tid (Google Maps brukar skilja på ett par minuter beroende på trafik), Tesla föreslår t.om. den vägen hem från stugan ibland, trots att den pga den längre vägen inte räcker fram till Gävle.

"Problemet" blir att tidsmässigt så kommer den vägen bli "extra" lång, då man förutom själva laddningen också måste ladda upp för den extra omvägen.


Men ja, det är absolut ett alternativ att ta den vägen, men önskvärt vore som sagt t.ex. Ljusdal, vilket kommer under nästa år :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Kirre »

Ska åka till Vemdalen nu på onsdag för skidpremiär :)
Är det någon som vet om chademon i Vemdalens by har öppnat än?
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av lator »

Japp! Både Rätan och Vemdalen är "up and running". Båda dessutom gratis. Det blir bara bättre! :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Kirre »

lator skrev:
Japp! Både Rätan och Vemdalen är "up and running". Båda dessutom gratis. Det blir bara bättre! :)
Perfekt :) Tack för infon. Ska testa över Mora upp.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Chademo eller annan laddning mellan Gävle - Klövsjö (Vem

Inlägg av Jocce »

lator skrev:
Japp! Både Rätan och Vemdalen är "up and running". Båda dessutom gratis. Det blir bara bättre! :)

Goda nyheter :)
Vart i Vemdalen hamnade den?

Någon som lägger in på Uppladdning.nu?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Skriv svar