Hade en Vovlo 340 i ett halvår för ca 15 år sedan. Har kör min flickväns Opel astra 94 sedan dess tills för ett år sedan då köpte jag en Tesla 85D . Det var lite skillnad .
Det var någon som bytte från en Volvo 240 typ -77 till en Model S. Det tyckte jag var ett stort steg men på något vis var ditt kliv större...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Mitsubishi Outlander PlugIn-Hybrid till Model X 90D.
Från stor bil med kula och litet batteri och litet förmånsvärde till stor bil med kula och stort batteri och stort förmånsvärde… När man väl började uppskatta batteridriften i Mitsubishin och insåg att "Supermiljöbil" enbart är fina siffror på papperet, så var steget inte alltför långt till Tesla. (Även om väntan på bilen blev lång…)
Prius plug-in till 70D.
Funderar nu vintertid på en 90D innan SuC börjar kosta, men inser att min 70D är ett klipp och gör mer än det jag behöver i många år än...
Edit: Hade förträngt att jag hade en Lexus LS 460 också, otroligt gedigen sak "med allt". Riktigt tyst och med relativt bra drag, bekväm och pålitlig. Dock infann sig inte det där fåniga leendet som kommer av att köra Teslan. Totalekonomin i Lexusen var inte heller nåt man drog på mungiporna åt..
Senast redigerad av Gustafsson, redigerad totalt 1 gånger.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Kia Carnival till Model X 90D och äldre Audi A8 med bensin V8 till Nissan Leaf.
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Jag lever efter mottot att jag behöver 3 bilar, en till/från jobbetbil, en familjebil och en sportbil.
Det tog ca 1 år med Teslan så fasades familjebilen (Mercedes GL 420 cdi) ut och ersattes av en Fiat 500. Nu kan man säga att jag åker familjebilen till vardags och frun har en söt till/från jobbetbil.
Jättenöjd med Forden som gjort 23000 mil utan större åtgärder än byte av slitagedelar som bromsar och däck trots att vi plikttroget tankat etanol. Men har aldrig lyckats bli av med det envisa bullret och vibrationerna från frunken, så nu, efter trogen tjänst, ska vi byta upp oss.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD 2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Har alltid varit tysk Audi/VW men en ny ära har startat. En som försöker hålla aluminiumlinjen därefter upphör liknelserna.
Audi A2 1,2TDI till P85 -14
Laddhybrid visade sig farligt beroendeframkallande och krävde snabbt tyngre grejer. Jag brukar hålla bilar länge men inom knappt ett år hann jag igenom:
Honda jazz +Speedster turbo->Opel Ampera+Speedster turbo->S 90D
Sportbilen blev inte rolig längre men tyvärr är ersätter inte riktigt Teslan känslan som jag tappat där även om den har helt andra kvaliteter. Hoppas på en ny Roadster.
Ville ha en bil som var rolig att köra, men behövde också plats för barn och hund. Valet stod mellan att köpa en Tesla eller två andra bilar, en Jaguar XKR ca 2010 och någon billig stor ca 3 år gammal diesel-kombi. Blev en S 60D, minst lika rymlig som kombin och minst lika rolig att köra som Jaggan. Dessutom har jag ju nu roligt hela tiden!! Jaggan hade ju troligen varit avställd halva året och jag skulle på sommarhalvåret kanske kört den hälften av gångerna. Fantastiskt nöjd med att jag valde Tesla
Senast redigerad av tofriis, redigerad totalt 1 gånger.
Audi rs6 2005, sen vill jag ha något som jag inte blev rånad på eller bestulen, så det blev en prius, sen införskaffades p85d, med en 70d några månader senare, för senare upptäcka att det där med dragkrok vore bra, så nu är det x90d och en BMW i3 rex.
Skickat från min Nokia 3310 med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning