Pris på tillval för 3an

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10929
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Tars skrev:
Så här ser det ut hos mig. [Bild med massa skräp]
Jag vågar inte ta bild på min hög med skräp. Då skulle alla börja undra vad jag är för en (om ni inte redan gör det ;) ).
Men så är det. Högen växer hela tiden, och enda anledningen att det överhuvudtaget fungerar är att jag har en stor ladugård som rymmer massor. Jag lever på kredit så att säga. Undrar hur många år man kan leva utan släp?
I helgen tog veden slut. Tidigare vintrar var det inget problem alls. På med släpet, hämta ny ved. Nu var jag tvungen att höra med en granne om han hade tid att hjälpa mig. Jag kände mig jättedum. Jaha, du har inget drag på bilen.....varför har du inte det? :?
Usch... Det är sånt som ger elbilar dålig reklam.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mati »

Jerker skrev:
Usch... Det är sånt som ger elbilar dålig reklam.
Just det precis. Och jag som går omkring och pratar mig varm om elbilar och hur bra de fungerar och sen får jag be om hjälp för en så enkel sak som att köra ved. Bästa beviset för att jag har fel och att elbilar faktiskt inte kan ersätta en fossilbil.
Tänk om allt det där snacket om att Model 3 kommer att få drag inte stämmer? Jag menar, det har ju hänt förut att det har lovats saker som sen inte riktigt stämde överens med verkligheten. Det är väl ändå bara ett litet Twitter-inlägg där Elon lovade att drag kommer erbjudas till Model 3, eller har jag fel?
Äsch, nej, nu är jag bara nojig, det blir nog bra.... :roll:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Tars »

Inget att skämmas över. Alla är påväg någonstans i livet, och då blir det så ibland med det ser skräpigt ut ett tag.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
port513
Inlägg: 75
Blev medlem: 06 okt 2014 08:06
Ort: Staffanstorp

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av port513 »

Tars skrev:
Inget att skämmas över. Alla är påväg någonstans i livet, och då blir det så ibland med det ser skräpigt ut ett tag.
Då är min dotter på väg någonstans konstant ;)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19598
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Bjelke »

port513 skrev:
Tars skrev:
Inget att skämmas över. Alla är påväg någonstans i livet, och då blir det så ibland med det ser skräpigt ut ett tag.
Då är min dotter på väg någonstans konstant ;)
:lol: Ja många som kan skriva under på det.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10929
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Jerker skrev:
Usch... Det är sånt som ger elbilar dålig reklam.
Just det precis. Och jag som går omkring och pratar mig varm om elbilar och hur bra de fungerar och sen får jag be om hjälp för en så enkel sak som att köra ved. Bästa beviset för att jag har fel och att elbilar faktiskt inte kan ersätta en fossilbil.
Tänk om allt det där snacket om att Model 3 kommer att få drag inte stämmer? Jag menar, det har ju hänt förut att det har lovats saker som sen inte riktigt stämde överens med verkligheten. Det är väl ändå bara ett litet Twitter-inlägg där Elon lovade att drag kommer erbjudas till Model 3, eller har jag fel?
Äsch, nej, nu är jag bara nojig, det blir nog bra.... :roll:
Jodå, han skrev det i en tweet. Andas lugnt!
Användarvisningsbild
mikeberg22se
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 16 nov 2014 21:44

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mikeberg22se »

Tjena, nån som hört mer om model 3 och fästen för takräcke. Med en mindre bil är det ju en perfekt grej att ha så man kan utöka lastutrymmet när man vill, hoppas Tesla ej gör det det kopplat till ett visst typ av tak. Krok är också viktigt av samma skäl.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av Limbster »

Tibor har skrivit en bra sammanfattning om det man vet eller troliga saker om M3, mycket mer info om exakta detaljer lär komma inom några veckor när nästa M3 event kommer
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3677
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av jonasl »

Takräcke är väl ett av Elons Twitterlöften.

Är orolig för att det kommer kräva dyraste takvarianten tyvärr.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mikeberg22se
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 16 nov 2014 21:44

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av mikeberg22se »

jonasl skrev:
Takräcke är väl ett av Elons Twitterlöften.

Är orolig för att det kommer kräva dyraste takvarianten tyvärr.
Verkar ju inte en speciellt bra ingenjörslösning att inte lyckas med takräcke till alla takvarianter, hur svårt kan det vara?! Undra hur en takbox påverkar räckvidden?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av LarsL »

Tror det har mer med att de inte vill att vi ska åka omkring med saker på taket på en bil där de lagt ner 10-tusentals ingenjörstimmar på aerodynamiken.
Användarvisningsbild
mikeberg22se
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 16 nov 2014 21:44

Pris på tillval för 3an

Inlägg av mikeberg22se »

LarsL skrev:
Tror det har mer med att de inte vill att vi ska åka omkring med saker på taket på en bil där de lagt ner 10-tusentals ingenjörstimmar på aerodynamiken.
Så då bakar dom in takräcket i den dyraste taklösningen som något form av straff? Om det är anledning så skulle ju dragkrok definitivt inte säljas dom tillval heller. Köper inte den anledningen. Bättre förslag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3677
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Pris på tillval för 3an

Inlägg av jonasl »

Är övertygad om att det inte har något med konstruktionen alls att göra utan är ett rent affärsmässigt beslut, man har valt att paketera de två sakerna tillsammans för att man räknat ut att det ska maximera vinsten.

Förhoppningsvis räknar man annorlunda på M3 där det kanske skrämmer bort för många köpare om takräcket kostar ett pano-tak a 20000 kr eller vad det nu kostar extra.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar