Ser allt mer lovande ut, den kanske kommer att gå och köpa innan M3 i Sverige. Pris enligt Jaguar Sverige är uppskattat till 10-15% mer än motsvarande F-pace. Ska bli intressant att jämföra den med M3.
Motsvarande modell prestandamässigt är F-pace SVR som startar på ca 100.000 pund i UK...
Nu har jag reserverat även I-Pace. Samma system som hos Tesla, 10 000kr i reservationsbelopp och fullt refunderbart fram till konfiguration. Får se vad den faktiskt får för specifikationer. En möjlig dealbreaker är laddning på långresa. Har dom inte nån slags 150-350kW CCS, så blir det nog inget, men om dom fixar till det, så är det inte omöjligt att jag hoppar till Jaguar efter Tesla. Bekräftelsen säger 2018 nån gång, får väl se hur det går med det
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nu har jag reserverat även I-Pace. Samma system som hos Tesla, 10 000kr i reservationsbelopp och fullt refunderbart fram till konfiguration. Får se vad den faktiskt får för specifikationer. En möjlig dealbreaker är laddning på långresa. Har dom inte nån slags 150-350kW CCS, så blir det nog inget, men om dom fixar till det, så är det inte omöjligt att jag hoppar till Jaguar efter Tesla. Bekräftelsen säger 2018 nån gång, får väl se hur det går med det
Tänker lika, fast jag behåller nog isf Teslan som andrabil
Nu har jag reserverat även I-Pace. Samma system som hos Tesla, 10 000kr i reservationsbelopp och fullt refunderbart fram till konfiguration. Får se vad den faktiskt får för specifikationer. En möjlig dealbreaker är laddning på långresa. Har dom inte nån slags 150-350kW CCS, så blir det nog inget, men om dom fixar till det, så är det inte omöjligt att jag hoppar till Jaguar efter Tesla. Bekräftelsen säger 2018 nån gång, får väl se hur det går med det
Tänker lika, fast jag behåller nog isf Teslan som andrabil
+1
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
2018 kan bli spännande, många som säger att kommer släppa något då.
Hoppas dock att någon annan tillverkare skulle använda sig av Teslas laddnätverk, skulle gynna alla om de skulle kunna samarbeta lite för en gångs skull =)
2018 kan bli spännande, många som säger att kommer släppa något då.
Hoppas dock att någon annan tillverkare skulle använda sig av Teslas laddnätverk, skulle gynna alla om de skulle kunna samarbeta lite för en gångs skull =)
2018 kan bli spännande, många som säger att kommer släppa något då.
Hoppas dock att någon annan tillverkare skulle använda sig av Teslas laddnätverk, skulle gynna alla om de skulle kunna samarbeta lite för en gångs skull =)
Bara det att få upp samtliga laddare i gps:en gör ju långkörningar betydligt enklare än att behöve leta i diverse appar. Att sen få bilen att räkna ut var man behöver ladda och hur länge på dessa varierande laddare från olika firmor kan ju bli lite hassle. Men om det kommer en ordentlig lösning så är jag öppen för förslag
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nu har jag reserverat även I-Pace. Samma system som hos Tesla, 10 000kr i reservationsbelopp och fullt refunderbart fram till konfiguration. Får se vad den faktiskt får för specifikationer. En möjlig dealbreaker är laddning på långresa. Har dom inte nån slags 150-350kW CCS, så blir det nog inget, men om dom fixar till det, så är det inte omöjligt att jag hoppar till Jaguar efter Tesla. Bekräftelsen säger 2018 nån gång, får väl se hur det går med det
Mysko. När jag ville reservera i höstas direkt efter lanseringen så var det tack och adjö till de 10kkr om man skulle hoppa av. Så då blidde det inget för mig.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Nu har jag reserverat även I-Pace. Samma system som hos Tesla, 10 000kr i reservationsbelopp och fullt refunderbart fram till konfiguration. Får se vad den faktiskt får för specifikationer. En möjlig dealbreaker är laddning på långresa. Har dom inte nån slags 150-350kW CCS, så blir det nog inget, men om dom fixar till det, så är det inte omöjligt att jag hoppar till Jaguar efter Tesla. Bekräftelsen säger 2018 nån gång, får väl se hur det går med det
Mysko. När jag ville reservera i höstas direkt efter lanseringen så var det tack och adjö till de 10kkr om man skulle hoppa av. Så då blidde det inget för mig.
Från bekräftelsemailet:
"Frem til bilen er konfigurert (spesifikasjoner mht. farge utvendig, interiør etc) kan Reservasjonsbeløpet kreves tilbakebetalt av deg ved å gi meddelelse om at du ikke lengre ønsker å reservere produksjonsplass."
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tyvärr så skriver de om två timmars laddtid och 50 kW på deras hemsida men de skriver också att de kan ändras framöver så vi får väll se hur de gör. 50 kW laddning känns fjuttigt när de ska ha ett batteri på 90 kWh.
Motorbromsen kunde väl ladda 150 Kwh? Clever ska börja sätta upp 150 kwh laddare. Men frågan är hur vanligt det kommer bli, samt köer. Tyvärr känns fortfarande elbilen som ganska kass när det kommer till långresor.
Om de visar upp riktig snabbladdning så kan den här bilen bli ett bra alternativ.
Möjligt att det bara är i utvalda länder? I Norge via officiella Jaguarhemsidan.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Den där videon önskar nog min sambo att jag aldrig sett.... Kostar den söder om 600 000 kr så får det bli en sån. Nu gäller det bara att träna på rådjursblicken till hon kommer hem från jobbet senare ikväll så jag får ett ok att lägga in en reservation! Hennes högst troliga kommentarer om att: "Se, nu är du väl glad att du lyssnade på mig och inte reserverade en Model 3?", får jag helt enkelt svälja... Den här väcker verkligen ett oerhört mycket större ha-begär! Till skillnad mot model 3 uppfyller den mina behov utrymmesmässigt, och dessutom är den i mina ögon väldigt mycket snyggare både in- och utvändigt än koncept Model 3:an.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Ser jäkligt nice ut in motion! Lite som BMW i3 fast på ett bra sätt dvs en spacig variant av märkets vanliga bilar.
Springande punkten är fortfarande laddmöjligheter. Blir det max 50kW (antingen genom att begränsningen ligger i bilen eller att infrastrukturen inte finns), så funkar den helt enkelt inte.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Den ligger fruktansvärt bra till i mina ögon oxo!
Jag hade hoppats på lite mer Jaguar-lyx-känsla i interiören men det är väl så här dom bilar ska se hut (ett tag) framöver, dock sjukt snygg iaf
Synd att man inte fick vara föst med att skriva att man bokat en, men en bokning bara måste det bli!
Måste kolla med Jaguarmeganörd-polaren (han har 3 st just nu) om vi kan åka och få lite mer info (och vart närmaste ligger från Bollnäs)
Du kan ju fundera på hur många existerande Jaguarägare, som är intresserade av dragkrok, så tror jag du har svaret där
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Du kan ju fundera på hur många existerande Jaguarägare, som är intresserade av dragkrok, så tror jag du har svaret där
Mm... Fast som jag lärt mig när jag vistats på detta forum så är här en massa bilentusiaster, och ändå hör jag önskemålet om dragkrok så ofta. Det verkar som att en stor del av S-ägarna skulle velat ha en dragkrok. Jag tycker ändå inte att frågan är så dum. Dessutom, som det alltid är så här i början av elbilseran, att när ett märka bara har en vettig elbil borde den ha det mesta, i synnerhet till det prislapp som denna säkert kommer att få.
Det är inte så vanligt som man kan tro, åtminstone globalt sett. Endast 18% av Model 3 köparna vill ex ha dragkrok enligt model3tracker.
Såg förresten videon med testet, riktigt imponerad av i-Pace. Tycker dom har fått till en jävligt snygg bil, ingen lång motorhuv (nya XC90) som inte fyller någon funktion annat än att man låtsas ha en stor V8 under huven, istället en framflyttad förarposition samt kort motorhuv/front för att få bättre utrymmen invändigt. Enligt Jaguar samma som klassen ovanför storleksmässigt. Som det ska vara med elbilar, och samma som man har gjort i Model 3.
Jag får mer lite större rallybils känsla än SUV designmässigt. Model Y får gärna anamma något liknande.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Du kan ju fundera på hur många existerande Jaguarägare, som är intresserade av dragkrok, så tror jag du har svaret där
Mm... Fast som jag lärt mig när jag vistats på detta forum så är här en massa bilentusiaster, och ändå hör jag önskemålet om dragkrok så ofta. Det verkar som att en stor del av S-ägarna skulle velat ha en dragkrok. Jag tycker ändå inte att frågan är så dum. Dessutom, som det alltid är så här i början av elbilseran, att när ett märka bara har en vettig elbil borde den ha det mesta, i synnerhet till det prislapp som denna säkert kommer att få.
Jaguar ägs av indier. Indier som köper Jaguar har absolut inget behov av dragkrok. Jaguar kommer från UK och tillverkas där. Britter som kör Jaguar har nog ett lika litet intresse av dragkrok som indiern med privatchaufför. Jag tror definitivt inte det kommer. Möjligen på en eldriven Land Rover, om det kommer.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jaguar ägs av indier. Indier som köper Jaguar har absolut inget behov av dragkrok. Jaguar kommer från UK och tillverkas där. Britter som kör Jaguar har nog ett lika litet intresse av dragkrok som indiern med privatchaufför. Jag tror definitivt inte det kommer. Möjligen på en eldriven Land Rover, om det kommer.
Fast i-Pace ska väl vara en SUV, åtminstone enligt Jaguar själva. Och F-Pace har dragkrok. Så jag skulle nog inte utesluta att det kommer som ett tillval.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jaguar ägs av indier. Indier som köper Jaguar har absolut inget behov av dragkrok. Jaguar kommer från UK och tillverkas där. Britter som kör Jaguar har nog ett lika litet intresse av dragkrok som indiern med privatchaufför. Jag tror definitivt inte det kommer. Möjligen på en eldriven Land Rover, om det kommer.
Fast i-Pace ska väl vara en SUV, åtminstone enligt Jaguar själva. Och F-Pace har dragkrok. Så jag skulle nog inte utesluta att det kommer som ett tillval.
Har F-pace drag? Det visste jag inte. Ok, då lär det nog monteras på I-pace också.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det ska bli intressant att se en mer exakt specifikation på pris och prestanda när det börjar närma sig. Det är onekligen en rätt snygg bil (till skillnad från i3:an) och lite mer distinkt än en Tesla.