Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
Ja man får ju foton på posten från deras exklusiva selfiepinnar som de har längst med gatorna. Så då borde man helt klart få filmen när de filmat oss.
En av företagets bilar åkte förbi en sådan pinne.
Som VD blev jag uppringd och tillfrågad om jag visste vem som kört bilen. Jag visste inte och bad henne maila över bilden för att se om jag kände igen personen. Det gick inte, isåfall skulle jag åka förbi en polisstation och få bilden visad för mig där. "Orka..." som kidsen säger idag.
Jag fick brev när en anställd körde förbi en selfiepinne. Hörde av mig och sa att jag inte visste vem som haft bilen då. Bad med om kortet. Det fick jag inte, förutom en skarp uppmaning om att jag borde ge dem informationen.
Så jag sa att jag har över 100 anställda och jag får inte via PUL samköra mitt adressregister med någon annan juridsk person.
teslaspotting/artikel i media/situationer, maraton försök under 2 timmar
breaking2_2.jpg
när kommer teslor brett som ledarbilar i cykellopp/trav/landvägslöpning...
men kanske gått under 2 timmar med en vätgasbil(högre luftfuktighet bakom)
Borde egentligen vara superbra men antar att priset på bilarna ligger som hinder, men på cykellopp skulle jag gärna
se en elbil som pace-bil iaf
Italien runt går ju nu tex, tänk vad najs för alla om dom hade elbilar allihop...
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
Ja man får ju foton på posten från deras exklusiva selfiepinnar som de har längst med gatorna. Så då borde man helt klart få filmen när de filmat oss.
En av företagets bilar åkte förbi en sådan pinne.
Som VD blev jag uppringd och tillfrågad om jag visste vem som kört bilen. Jag visste inte och bad henne maila över bilden för att se om jag kände igen personen. Det gick inte, isåfall skulle jag åka förbi en polisstation och få bilden visad för mig där. "Orka..." som kidsen säger idag.
Jag fick brev när en anställd körde förbi en selfiepinne. Hörde av mig och sa att jag inte visste vem som haft bilen då. Bad med om kortet. Det fick jag inte, förutom en skarp uppmaning om att jag borde ge dem informationen.
Så jag sa att jag har över 100 anställda och jag får inte via PUL samköra mitt adressregister med någon annan juridsk person.
Sen hörde jag inget mer från dem.
Jag körde förbi en pinne som glatt tog en bild av mig en gång. En bild där jag räckte ut tungan åt kameran... Jag körde en tjänstebil, och som verksamhetschef så gick företagets växelnummer till mig. När polisen ringde så sa jag att jag inte hade en aning om vem som körde bilen och att jag dessutom inte var intresserad av att starta någon angivarverksamhet mot de anställda. Personen på andra änden sa då mycket upprört att "nähä, då får jag väl starta en förundersökning då!"
Jag hörde aldrig något mer om det. Tror att det skulle vara mer riskybusiness att göra det nu med egen firma, risken är nog stor att de direkt kollar mot alla registrerade befattningshavare i företaget.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Finns ingen lag som säger att man behöver säga vem som körde bilen när den tagits av en hastighetskamera, anledning till att de ringer är att tydligen väljer majoriteten att glatt ange både sambos och anställda.
Har kollat upp detta med en som utreder dylika fall.
I ett företag är risken minimal att man tar ut bilder på de anställda. De behöver då gå via skattemyndigheten för att få ut alla anställda och sedan ta fram alla kk- bilder och sedan jämföra dessa. Tänk om det är DHL t ex, en massa bilder blir det
Är det däremot en privatreggad bil så tittar man oftast på de andra kk-innehavarna som är skrivna på samma adress.
Företag nekar oftast till kännedom om vem som framfört fordonet.
janni skrev:
Finns ingen lag som säger att man behöver säga vem som körde bilen när den tagits av en hastighetskamera, anledning till att de ringer är att tydligen väljer majoriteten att glatt ange både sambos och anställda.
Jag kollade också upp reglerna den gången och kom fram till att vi som företag inte hade någon skyldighet att samarbeta. Att de inte kan sitta och köra igenom register på anställda och kanske inte ens kan få tillgång till såna, förstår jag. Däremot kan jag tänka mig att de för mindre bolag bara gör en kontroll av de offentliga befattningshavarna i ett företag, de som är reggade hos Bolagsverket - VD, styrelsemedlemmar, etc.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Danni spottad på motorvägen utanför Liseberg idag vid 18-tiden, långsamgående kö
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Danni spottad på motorvägen utanför Liseberg idag vid 18-tiden, långsamgående kö
Där ser man! Om du var på mötande sidan tror jag en av mina döttrar spottade tillbaks. Jo, det var ovanligt segt, hade varit nån olycka uppe vid Olskroken.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Danni spottad på motorvägen utanför Liseberg idag vid 18-tiden, långsamgående kö
Där ser man! Om du var på mötande sidan tror jag en av mina döttrar spottade tillbaks. Jo, det var ovanligt segt, hade varit nån olycka uppe vid Olskroken.
Körde i samma riktning som dig, men tog innerspåret och körde av vid Örgryte och upp förbi Redbergsplatsen för att slippa kö.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Danni spottad på motorvägen utanför Liseberg idag vid 18-tiden, långsamgående kö
Där ser man! Om du var på mötande sidan tror jag en av mina döttrar spottade tillbaks. Jo, det var ovanligt segt, hade varit nån olycka uppe vid Olskroken.
Körde i samma riktning som dig, men tog innerspåret och körde av vid Örgryte och upp förbi Redbergsplatsen för att slippa kö.
Aha! Vem orkar såna manövrar när man har autopilot
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Danni spottad på motorvägen utanför Liseberg idag vid 18-tiden, långsamgående kö
Där ser man! Om du var på mötande sidan tror jag en av mina döttrar spottade tillbaks. Jo, det var ovanligt segt, hade varit nån olycka uppe vid Olskroken.
Körde i samma riktning som dig, men tog innerspåret och körde av vid Örgryte och upp förbi Redbergsplatsen för att slippa kö.
Aha! Vem orkar såna manövrar när man har autopilot
Ja autopiloten väljer väl den vägen som har kortast kö?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Danni spottad på motorvägen utanför Liseberg idag vid 18-tiden, långsamgående kö
Där ser man! Om du var på mötande sidan tror jag en av mina döttrar spottade tillbaks. Jo, det var ovanligt segt, hade varit nån olycka uppe vid Olskroken.
Körde i samma riktning som dig, men tog innerspåret och körde av vid Örgryte och upp förbi Redbergsplatsen för att slippa kö.
Aha! Vem orkar såna manövrar när man har autopilot
När man inte åker i Tesla, så kan man inte förlita sig på autopiloten
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dvs upptagna av elbilar som kanske inte behöver ladda men bara står där för att dom kan
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Alltid en balansgång det där, man kanske inte behöver ladda men samtidigt vill man visa att uttagen används så mycket som möjligt så de får anledning att bygga fler.
Alltid en balansgång det där, man kanske inte behöver ladda men samtidigt vill man visa att uttagen används så mycket som möjligt så de får anledning att bygga fler.
Min uppfostran lärde mig att det anses ofint att ta den sista potatisen/köttbiten/kakan på fatet. Man bör likaså lämna den sista laddplatsen åt någon som kanske verkligen behöver den. Förutsatt att de inte är så få att det blir löjligt.
Detta löser man enkelt och smidigt med en strategiskt placerad lapp med telefonnummer på. Jag har satt en klisterlapp på min Typ2 sladd och min ChaDeMo-adapter. Lapp bakom vindrutan funkar också. Skulle jag stå i vägen för nån som är i akut laddnöd är det bara ringa.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dags att slå ett slag för laddetiketten:
Sätt en lapp innanför laddluckan. Då exponeras den automatiskt när du laddar, och du slipper visa den när du inte gör det. http://teslaclubsweden.se/ladd-etiketten/
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Som tidigare sagts är det ledigt så är det.. och om man behöver ladda vet bara föraren det...
Testar själva E.ON:s Ladd nätverk på frivillig basis och känner ibland att jag står i vägen då jag egentligen inte behöver ladda utan bara testar, gör jag fel då som upptar en laddplats???
Tror att ladd etiketten löser sig då fler elbilar finns och fler förstår hur det fungerar.
Resonerar som blincoln att det kommer gagna alla elbilsägare om man visar att laddarna som byggs verkligen används. Har hört från fossilbilister att "det finns ju knappt nå elbilar, laddplatserna gapar ju alltid tomma" eller ännu värre, "jag kan ställa mig på elbilsparkeringar, dom används ju ändå inte".
På nämnda stället på IKEA är det tyvärr ganska ofta ICE'at så att det nu stod 4st och laddade på 4 platser såg verkligen bra ut. Sen om Teslorna verkligen behövde ladda är en annan fråga. För min egen del behövde vi inte ladda för att komma hem, har dock telefonnumret i rutan. Men kanske ska sätta en dymo-lapp innanför laddluckan så har man den alltid där på plats.