Tesla verkar ha stora problem med att få det tätt för vatten och vind med dem nya dörrarna i Model X, kommer antagligen leda till stora förseningar
http://bytbil.com/nyheter/pvfbvkyg#xtor ... er]-[14001]
Model X ej vatten och vindtät
Moderator: Redaktion
Re: Model X ej vatten och vindtät
Om jag vore Elon Musk så skulle jag börja tänka på alternativ som t.ex. skjutdörr eller kanske till och med vanlig dörr. Då försvinner ju det praktiska med att den 6:e och 7:e passageraren lätt kommer ut och in men hur ofta sitter man 7 personer i sin bil? Om man inte är en sjukt stor familj förstås....
Re: Model X ej vatten och vindtät
Såna som Elon ger inte upp sina idéer så lätt. På det sättet är han lik Steve Jobs. "Det ska gå"Nichen skrev:Om jag vore Elon Musk så skulle jag börja tänka på alternativ som t.ex. skjutdörr eller kanske till och med vanlig dörr. Då försvinner ju det praktiska med att den 6:e och 7:e passageraren lätt kommer ut och in men hur ofta sitter man 7 personer i sin bil? Om man inte är en sjukt stor familj förstås....
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7401
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Model X ej vatten och vindtät
Nåja, det där med dörrarna var ännu ett storm i ett vattenglas, medie som blåser upp det Elon Musk säger.
Det Elon EGENTLIGEN sa på aktieägarmötet var citat:
"You know, with the X we're really trying to make an amazing car and very importantly to have a car that where the production version is better than the prototype, better than the show car. The one thing that drives me crazy about the car industry is like you will see up in these great show cars. And then when you actually get the production car it's some bizarre dumbed-down facsimile of the exciting prototype that was displayed, that's terrible.
So the base line expectation of Tesla is that whenever we have a prototype, the production car is better in everyway, so that's quite difficult to do, and requires some creative problem solving with Model X the biggest challenges is the buckling door making sure that there is truly a step change in utility for the car and not a gimmick. So it’s got to work perfectly and the details have to be just right, and it's amazing how – its like sitting at little things become quite significant engineering challenges.
Such as for example getting the seals on the buckling door to work properly and not be too prominent so that you got seal against rain, winds and against road noise, but you've got something that's articulating across multiple hinges. You've got key junction joints and that kind of thing. So it's quite a difficult sealing problem to really get it right and be consistent and remain good over many years. So we spend a lot of time on seal engineering."
Exemplet om dörrlister blåstes sedan upp av allehandla media till att vara ett enormt problem som skulle kräva 500 miljoner kronor att lösa.
Det Elon EGENTLIGEN sa på aktieägarmötet var citat:
"You know, with the X we're really trying to make an amazing car and very importantly to have a car that where the production version is better than the prototype, better than the show car. The one thing that drives me crazy about the car industry is like you will see up in these great show cars. And then when you actually get the production car it's some bizarre dumbed-down facsimile of the exciting prototype that was displayed, that's terrible.
So the base line expectation of Tesla is that whenever we have a prototype, the production car is better in everyway, so that's quite difficult to do, and requires some creative problem solving with Model X the biggest challenges is the buckling door making sure that there is truly a step change in utility for the car and not a gimmick. So it’s got to work perfectly and the details have to be just right, and it's amazing how – its like sitting at little things become quite significant engineering challenges.
Such as for example getting the seals on the buckling door to work properly and not be too prominent so that you got seal against rain, winds and against road noise, but you've got something that's articulating across multiple hinges. You've got key junction joints and that kind of thing. So it's quite a difficult sealing problem to really get it right and be consistent and remain good over many years. So we spend a lot of time on seal engineering."
Exemplet om dörrlister blåstes sedan upp av allehandla media till att vara ett enormt problem som skulle kräva 500 miljoner kronor att lösa.
Re: Model X ej vatten och vindtät
Han sa ju efter de att de har lagt ner mycket tid på mittenradens yttre säte ochså, undra varför de inte blåser up det?
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7401
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Model X ej vatten och vindtät
Vänta bara!
Jag hoppas de iaf kommer att blåsa upp det när den väl avslöjas. Det verkar bli en verklig "headturner"... eller snarare "butt-turner"
Jag hoppas de iaf kommer att blåsa upp det när den väl avslöjas. Det verkar bli en verklig "headturner"... eller snarare "butt-turner"
Re: Model X ej vatten och vindtät
Enligt uppgift (mail till personer som har beställt) så är problemen med dörrarna nu lösta.
Model X P100D
Re: Model X ej vatten och vindtät
Model X till Norge tidigt 2015 enligt artikel
http://e24.no/bil/tesla-bekrefter-model ... 5/23234200
http://e24.no/bil/tesla-bekrefter-model ... 5/23234200