Besiktigade min Model S för första gången i går. Blankt papper så klart
Att tänka på och berätta för besiktningsmannen, Triangeln ligger i frunken, ställ fjädringen i "Jack mode" om du har luftfjädring när det är dags för lyft fram och bak, mätarställningen syns först när man "startat" bilen med bromsen.
Men var finns serienumret (VIN) instansat i karossen?
Varken jag eller besiktningsmännen hittade det, och dom var egentligen inte nöjda med det som finns i vindrutan.
/ Johan
------------------------------------------------------------------------------
Roadster 2.0 & Model S P85+
Fri supercharging vid köp av Model S/X http://---
Nu när jag visste var jag skulle leta så hittade jag numret. Det var inte under tyget utan under plastkåpan närmast framrutan. Ta inte bort plastbiten i mitten med tyg på 3 av 6 kardborrar gick sönder och behöver bytas eller limmas...
Här har jag satt dit en lapp till nästa gång det är dags för besiktning.
Så här ser numret ut. Det samlas mycket smuts här under på 9000 mil.
Det stämmer att besiktningen inte måste hitta detta nummer men det hindrar inte att dom börjar rycka och slita i delarna ändå och då är det bättre att kunna visa var dom ska leta så behöver dom bara ta bort en plastbit.
/ Johan
------------------------------------------------------------------------------
Roadster 2.0 & Model S P85+
Fri supercharging vid köp av Model S/X http://---
Triangeln, ligger den i den röda mjuka "väskan" i frunken?
Japp, det stämmer, jag hade för mig att det mest var första hjälpen men det finns en bild på en triangel som räckte för godkänt.
Jocce skrev:
Har de något separat "protokoll" för elbilar (tänker mätning av avgaser m.m.)?
Nej, det tror jag inte. Dom bara fyller i det som är relevant för en elbil.
Jocce skrev:
Körde ni bromsprov på rullarna? Har du bakhjuls eller fyrhjulsdrift?
Japp, det gick bra. Jag har bakhjulsdrift.
Jocce skrev:
Hur många mil hade din gått?
Drygt 9000 mil.
/ Johan
------------------------------------------------------------------------------
Roadster 2.0 & Model S P85+
Fri supercharging vid köp av Model S/X http://---
Besiktade min S för ett par veckor sedan också.
Besiktningsmannen hade kört Tesla förut och hade koll på det mesta.
Under provkörningen satt jag i baksätet och ytterligare en besiktningsman i passagerarsätet.
Bilen gick igenom utan problem, men jag glömde som vanligt att slå av larmet som gick när bilen
lyftes upp.
På min facelift har jag för mig att Vinnumret står längst ner på vindrutan på förarsidan eller är det ett annat nummer tro? Är inte vid bilen nu så får kolla annars när jag är vid bilen igen.
På min facelift har jag för mig att Vinnumret står längst ner på vindrutan på förarsidan eller är det ett annat nummer tro? Är inte vid bilen nu så får kolla annars när jag är vid bilen igen.
Det finns där också. Även på ett klistermärke på b-stolpen. Det de vill åt är det chassinummer som är instansat i själva chassit.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ska reg.besiktiga min importerade Model S facelift senare idag. I manualen står det att chassinumret är under tröskeln höger dörr fram. Och att det är stor risk för att clips mm går sönder om man ger sig på detta och det rekommenderas inte.
Får hänvisa till detta så får dom själva ta på sig om något går sönder antar jag.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat