17.26.76

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: 17.26.76

Inlägg av bylund »

Remuz skrev:
Stod till 90%, typ 55min. Ingen uppdatering kom dock trots att jag fick nät av service.

Btw tomt på suc vid Max idag, både när jag kom och när jag åkte
Fast notisen om uppdatering kan nog komma rätt långt efter att den har laddats ner. Den verifierar den o s v.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1068
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: 17.26.76

Inlägg av tehjimos »

Fick den under lördagsmorgonen. Model X AP2

Pro: betydligt bättre i krön och guppiga vägar, den håller vägen och går inte bananas, den håller linjerna bättre och blir inte helt galen så fort en fossilbil är i närheten som innan. Funkar bra i 150 i mörker/regn.

Con: tvärnitar för en hel del random saker.

Tidigare så kändes det som AP2 tagit sig en stänkare för mycket... ett tag trodde vi den väjde för alla insekter i luften så mycket som den svajjade.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
305 000km på mätaren Juni 2024.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 987
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: 17.26.76

Inlägg av Generalbogge »

Fick en ny uppdatering ikväll. Kan inte se vilken version det är. Men tror jag skjuter upp den ett tag med tanke på vad man läst här. Har idag 17.17.4 och tycker att den fungerar bra på det stora hela. Vill inte ha några panik inbromsningar, eller andra nerköp. Verkar ju inte vara så mycket roliga nyheter ändå.

Kan man se vilken version som är väntade? Eller är det alltid senaste?
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: 17.26.76

Inlägg av janni »

Jag fick 17.26.17 ikväll, finns de någon logik med vilken version man får ? =)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: 17.26.76

Inlägg av Svenssons »

janni skrev:
Jag fick 17.26.17 ikväll, finns de någon logik med vilken version man får ? =)
Inget jag har bekräftat men min hypotes är att 17.26.17 är den senaste för AP1 och 17.26.76 är den senaste för AP2.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: 17.26.76

Inlägg av Bjelke »

Svenssons skrev:
janni skrev:
Jag fick 17.26.17 ikväll, finns de någon logik med vilken version man får ? =)
Inget jag har bekräftat men min hypotes är att 17.26.17 är den senaste för AP1 och 17.26.76 är den senaste för AP2.
Första ggn ever (nästan) jag verkligen skulle vilja forcera/tvinga/lura bilen att ladda ner en nyare version med tanke på det där med havererande skärm osv..
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 527
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: 17.26.76

Inlägg av deffe »

Fick min uppdatering i förrgår och har nu kört 100 semestermil. Den kör märkbart bättre på motorväg och noterbart även bättre på krokiga vägar. Men... Jag föredrar den tidigare varianten tyvärr.
Vi åkte nämligen till stor del på huvudled (70/80/90kmh) vägar och varendra väg var "restricted road" med resultatet att den ville inte köra en enda kilometer över angiven hastighet. För en del kanske det låter bra, för min del så blev det ett helvete att ha lastbilar och även husvagnar som ska köra om.
Jag gav upp Autopiloten på alla vägar förrutom just motorväg. Det går fan inte att åka lagligt av flera anledningar.

Sedan hände det flera gånger när vi åkte på 90väg att bilen tvärnitar och visar 70km i maxhastighet, för att sedan 1-2 sekunder senare växla upp till 90 igen. Dvs bilen trodde att ca 20 meter väg var begränsad till 70 kmh av någon idiotisk anledning och sedan slog den tillbaka till 90. Detta hände 2 gånger, och jag tror det även hände någon annan gång också men då hade jag inte förstått att bilen dumade sig på detta sätt (kollade aldrig hastighetslimit specifikt).
Därutöver så verkar den rätt orolig gällande skuggor nu. Ibland kan den tvärnita utan förklaring, medtrafikanter som ligger bakom undrar nog rejält vad man håller på med.

Den uppdaterade versionen är inte bara skräp utan bilen kör noterbart bättre. Men om jag kunde så skulle jag backa tillbaka till 17.17.4 för som det är nu så går det inte att åka på småvägar anser jag.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: 17.26.76

Inlägg av LarsL »

Håller med, det är bra om någon håller hastighetsbegränsningarna på våra vägar. Tänk om alla gjorde det! Då hade vi kunna höja gränserna och trafiken hade flutit på utan problem.
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: 17.26.76

Inlägg av Lunna »

deffe skrev:
Fick min uppdatering i förrgår och har nu kört 100 semestermil. Den kör märkbart bättre på motorväg och noterbart även bättre på krokiga vägar. Men... Jag föredrar den tidigare varianten tyvärr.
Vi åkte nämligen till stor del på huvudled (70/80/90kmh) vägar och varendra väg var "restricted road" med resultatet att den ville inte köra en enda kilometer över angiven hastighet. För en del kanske det låter bra, för min del så blev det ett helvete att ha lastbilar och även husvagnar som ska köra om.
Jag gav upp Autopiloten på alla vägar förrutom just motorväg. Det går fan inte att åka lagligt av flera anledningar.

Sedan hände det flera gånger när vi åkte på 90väg att bilen tvärnitar och visar 70km i maxhastighet, för att sedan 1-2 sekunder senare växla upp till 90 igen. Dvs bilen trodde att ca 20 meter väg var begränsad till 70 kmh av någon idiotisk anledning och sedan slog den tillbaka till 90. Detta hände 2 gånger, och jag tror det även hände någon annan gång också men då hade jag inte förstått att bilen dumade sig på detta sätt (kollade aldrig hastighetslimit specifikt).
Därutöver så verkar den rätt orolig gällande skuggor nu. Ibland kan den tvärnita utan förklaring, medtrafikanter som ligger bakom undrar nog rejält vad man håller på med.

Den uppdaterade versionen är inte bara skräp utan bilen kör noterbart bättre. Men om jag kunde så skulle jag backa tillbaka till 17.17.4 för som det är nu så går det inte att åka på småvägar anser jag.
Går det inte sätta offset längre? Det låter annars som en funktion du borde testa. Då kan man ställa tex +5km/h och då går det köra 75 på 70-väg. Även när den sänker och höjer automatiskt så lägger den sig 5 över.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 527
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: 17.26.76

Inlägg av deffe »

Lunna skrev:
deffe skrev:
Fick min uppdatering i förrgår och har nu kört 100 semestermil. Den kör märkbart bättre på motorväg och noterbart även bättre på krokiga vägar. Men... Jag föredrar den tidigare varianten tyvärr.
Vi åkte nämligen till stor del på huvudled (70/80/90kmh) vägar och varendra väg var "restricted road" med resultatet att den ville inte köra en enda kilometer över angiven hastighet. För en del kanske det låter bra, för min del så blev det ett helvete att ha lastbilar och även husvagnar som ska köra om.
Jag gav upp Autopiloten på alla vägar förrutom just motorväg. Det går fan inte att åka lagligt av flera anledningar.

Sedan hände det flera gånger när vi åkte på 90väg att bilen tvärnitar och visar 70km i maxhastighet, för att sedan 1-2 sekunder senare växla upp till 90 igen. Dvs bilen trodde att ca 20 meter väg var begränsad till 70 kmh av någon idiotisk anledning och sedan slog den tillbaka till 90. Detta hände 2 gånger, och jag tror det även hände någon annan gång också men då hade jag inte förstått att bilen dumade sig på detta sätt (kollade aldrig hastighetslimit specifikt).
Därutöver så verkar den rätt orolig gällande skuggor nu. Ibland kan den tvärnita utan förklaring, medtrafikanter som ligger bakom undrar nog rejält vad man håller på med.

Den uppdaterade versionen är inte bara skräp utan bilen kör noterbart bättre. Men om jag kunde så skulle jag backa tillbaka till 17.17.4 för som det är nu så går det inte att åka på småvägar anser jag.
Går det inte sätta offset längre? Det låter annars som en funktion du borde testa. Då kan man ställa tex +5km/h och då går det köra 75 på 70-väg. Även när den sänker och höjer automatiskt så lägger den sig 5 över.
Ska testa det vid nästa bilresa. Men det verkar konstigt om den tillåter det, men inte att man manuellt försöker höja farten via spaken.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: 17.26.76

Inlägg av Lunna »

deffe skrev:
Lunna skrev:
deffe skrev:
Fick min uppdatering i förrgår och har nu kört 100 semestermil. Den kör märkbart bättre på motorväg och noterbart även bättre på krokiga vägar. Men... Jag föredrar den tidigare varianten tyvärr.
Vi åkte nämligen till stor del på huvudled (70/80/90kmh) vägar och varendra väg var "restricted road" med resultatet att den ville inte köra en enda kilometer över angiven hastighet. För en del kanske det låter bra, för min del så blev det ett helvete att ha lastbilar och även husvagnar som ska köra om.
Jag gav upp Autopiloten på alla vägar förrutom just motorväg. Det går fan inte att åka lagligt av flera anledningar.

Sedan hände det flera gånger när vi åkte på 90väg att bilen tvärnitar och visar 70km i maxhastighet, för att sedan 1-2 sekunder senare växla upp till 90 igen. Dvs bilen trodde att ca 20 meter väg var begränsad till 70 kmh av någon idiotisk anledning och sedan slog den tillbaka till 90. Detta hände 2 gånger, och jag tror det även hände någon annan gång också men då hade jag inte förstått att bilen dumade sig på detta sätt (kollade aldrig hastighetslimit specifikt).
Därutöver så verkar den rätt orolig gällande skuggor nu. Ibland kan den tvärnita utan förklaring, medtrafikanter som ligger bakom undrar nog rejält vad man håller på med.

Den uppdaterade versionen är inte bara skräp utan bilen kör noterbart bättre. Men om jag kunde så skulle jag backa tillbaka till 17.17.4 för som det är nu så går det inte att åka på småvägar anser jag.
Går det inte sätta offset längre? Det låter annars som en funktion du borde testa. Då kan man ställa tex +5km/h och då går det köra 75 på 70-väg. Även när den sänker och höjer automatiskt så lägger den sig 5 över.
Ska testa det vid nästa bilresa. Men det verkar konstigt om den tillåter det, men inte att man manuellt försöker höja farten via spaken.
Precis så fungerar det för mig när jag testat. Offset går att justera medan man kör också.
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: 17.26.76

Inlägg av bylund »

Gissningsvis en bugg. Jag har svårt att tro att det är meningen att det ska fungera så.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: 17.26.76

Inlägg av oscfor »

Det går alldeles utmärkt att sätta offset med upp till 10km/h precis som med tidigare releaser, så det här är inget som är nytt med 17.26.76.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: 17.26.76

Inlägg av DSV »

Upplever det också väldigt irriterande att behöva justera offseten för att kunna köra lite över hastighetsgränsen. Problemet är att man då automatiskt får offsethastigheten om man dubbelklickar in autopiloten och sen måste justera ner det ifall jag inte vill köra så fort. Det blir ryckigt eftersom jag oftast inte vill nyttja offseten.
Jag vill kunna köra lite för fort men inte tvingas göra det.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: 17.26.76

Inlägg av oscfor »

Starta farthållaren genom att dra spaken uppåt istället för att dra den mot dig. Då ställer den in hastigheten du har. Om du drar den nedåt ställer den in lägsta hastighet, t ex i stan 30km/h.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare
Inlägg: 412
Blev medlem: 06 sep 2016 13:54
Ort: Helsingborg

Re: 17.26.76

Inlägg av DSV »

Jo fast då måste jag först anpassa hastigheten till rätt hastighet, dra upp spaken och sen dubbelklicka för att få in AP på önskad hastighet. Onödigt krångligt när man kör landsvägar som ändrar hastighet ofta och har situationer som gör att man går ur AP frekvent.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: 17.26.76

Inlägg av mati »

Det är nåt väldigt konstigt med den här versionen. Den fungerar oftast bra eller t o m bättre på lite större vägar (om man bortser från det där pedantiska med hastigheterna). Men på mindre vägar, där 17.17.4 fungerade lite halvdåligt, funkar nya versionen inte alls längre. Den får sällan lås på vägkanterna, och när den får det blir det ett jäkla vinglande eller rentav totalt livsfarliga manövrar. Förut gick det att köra på 70-vägar. Bilen låste sig vid linjen till höger och följde vägen hyfsat bra. Nu går det inte längre. Totalt uteslutet. Det är inte så att jag vill köra med AP på dessa vägar, så det spelar ingen roll egentligen. Men det ska väl ändå fungera så småningom. Konstigt att det blir sämre med varje uppdatering.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
hanty
Teslaägare
Inlägg: 229
Blev medlem: 12 mar 2014 20:49
Ort: Borås

Re: 17.26.76

Inlägg av hanty »

Samma problem med hastighetsanpassning i senaste AP1 versionen, men offset upp till + 10 km/h går fortfarande att sätta.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: 17.26.76

Inlägg av chpaulin »

Det är ju en AI så kanske inte så lätt för den att minnas allt det gamla när den skall lära sig nytt :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 527
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: 17.26.76

Inlägg av deffe »

Det fungerade med offseten men med lite småproblem att få rätt starthastighet för AP. Det går som nämnts att korrigera med att dra uppåt istället osv.

Inte nöjd men det blev bättre, jag hade missat/glömt denna funktion.

Noterade att den körde betydligt bättre när det kom en vägdelare med påbudsskylt, dvs när det står en skylt mellan filerna med tex en pil eller annat. Tidigare har den verkligen slickat trottoarkanten så att jag oftast avbrutit eller blivit riktigt orolig. Nu tar den ut svängen mer, den klarade även av att ta en uppförsbacke som svänger kraftigt.

Däremot är den fortfarande helt galen när den kommer till ett backkrön. Det finns många sådana där jag bor. Det den gör är att den svänger kraftigt åt höger så att den faktiskt kommer utanför linjerna när den åker över kullen och det är trots att det finns stängsel/vägstaket med resultatet att jag måste avbryta. Har ibland fungerat men i andra fall är det helt åt skogen fortfarande. Väntar fortfarande på att den ska lista ut vad ett backkrön är för något. =)

Den tar många saker riktigt fint nuförtiden däremot jämfört mot för 6 månader sedan då den troligen inte ens hade fått information om att den skulle hålla sig på vägen. :lol: 8-)

Lunna skrev:
deffe skrev:
Lunna skrev:
deffe skrev:
Fick min uppdatering i förrgår och har nu kört 100 semestermil. Den kör märkbart bättre på motorväg och noterbart även bättre på krokiga vägar. Men... Jag föredrar den tidigare varianten tyvärr.
Vi åkte nämligen till stor del på huvudled (70/80/90kmh) vägar och varendra väg var "restricted road" med resultatet att den ville inte köra en enda kilometer över angiven hastighet. För en del kanske det låter bra, för min del så blev det ett helvete att ha lastbilar och även husvagnar som ska köra om.
Jag gav upp Autopiloten på alla vägar förrutom just motorväg. Det går fan inte att åka lagligt av flera anledningar.

Sedan hände det flera gånger när vi åkte på 90väg att bilen tvärnitar och visar 70km i maxhastighet, för att sedan 1-2 sekunder senare växla upp till 90 igen. Dvs bilen trodde att ca 20 meter väg var begränsad till 70 kmh av någon idiotisk anledning och sedan slog den tillbaka till 90. Detta hände 2 gånger, och jag tror det även hände någon annan gång också men då hade jag inte förstått att bilen dumade sig på detta sätt (kollade aldrig hastighetslimit specifikt).
Därutöver så verkar den rätt orolig gällande skuggor nu. Ibland kan den tvärnita utan förklaring, medtrafikanter som ligger bakom undrar nog rejält vad man håller på med.

Den uppdaterade versionen är inte bara skräp utan bilen kör noterbart bättre. Men om jag kunde så skulle jag backa tillbaka till 17.17.4 för som det är nu så går det inte att åka på småvägar anser jag.
Går det inte sätta offset längre? Det låter annars som en funktion du borde testa. Då kan man ställa tex +5km/h och då går det köra 75 på 70-väg. Även när den sänker och höjer automatiskt så lägger den sig 5 över.
Ska testa det vid nästa bilresa. Men det verkar konstigt om den tillåter det, men inte att man manuellt försöker höja farten via spaken.
Precis så fungerar det för mig när jag testat. Offset går att justera medan man kör också.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: 17.26.76

Inlägg av mati »

deffe skrev:
Den tar många saker riktigt fint nuförtiden däremot jämfört mot för 6 månader sedan då den troligen inte ens hade fått information om att den skulle hålla sig på vägen. :lol: 8-)
Det stämmer. Den har blivit bättre på att köra. Men den är mycket sämre på att hitta vägmarkeringarna. Första versionen jag hade, den som var begränsad till 50km/tim, hittade i princip allt som kunde tolkas som vägbegränsning. Jag postade en bild någon gång där bilen ansåg att gräsplätten mellan min ladugårdsvägg och hundgårdsstaketet var en väg. Även på grusvägar kunde den oftast avgöra var vägen gick. Den klarade visserligen inte av att köra där, men den visade linjer iaf. Det var ganska imponerande ibland. Likaså med trottoarkanter. 17.17.4 var avsevärt sämre på det och kunde i princip bara hantera fina vita linjer. 17.26.76 upplever jag som ännu sämre. Även om det finns tydliga linjer så ser bilen oftast inte dem. Åtminstone på mindre vägar och i samhällen. På lite större landsvägar funkar det. Det är en märklig utveckling.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 527
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: 17.26.76

Inlägg av deffe »

mati skrev:
deffe skrev:
Den tar många saker riktigt fint nuförtiden däremot jämfört mot för 6 månader sedan då den troligen inte ens hade fått information om att den skulle hålla sig på vägen. :lol: 8-)
Det stämmer. Den har blivit bättre på att köra. Men den är mycket sämre på att hitta vägmarkeringarna. Första versionen jag hade, den som var begränsad till 50km/tim, hittade i princip allt som kunde tolkas som vägbegränsning. Jag postade en bild någon gång där bilen ansåg att gräsplätten mellan min ladugårdsvägg och hundgårdsstaketet var en väg. Även på grusvägar kunde den oftast avgöra var vägen gick. Den klarade visserligen inte av att köra där, men den visade linjer iaf. Det var ganska imponerande ibland. Likaså med trottoarkanter. 17.17.4 var avsevärt sämre på det och kunde i princip bara hantera fina vita linjer. 17.26.76 upplever jag som ännu sämre. Även om det finns tydliga linjer så ser bilen oftast inte dem. Åtminstone på mindre vägar och i samhällen. På lite större landsvägar funkar det. Det är en märklig utveckling.
Det mest märkliga är att Tesla demade en Autopilot som klarade av att köra från hemmet hela vägen till Teslas huvudkontor; och detta var för ett år sedan. Det jag såg i den filmen var betydligt bättre än allt jag sett sofar. Vems programvara använde dom då? Nvidias egna grejer?
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: 17.26.76

Inlägg av mati »

deffe skrev:
Det mest märkliga är att Tesla demade en Autopilot som klarade av att köra från hemmet hela vägen till Teslas huvudkontor; och detta var för ett år sedan. Det jag såg i den filmen var betydligt bättre än allt jag sett sofar. Vems programvara använde dom då? Nvidias egna grejer?
Troligen var det NVidias programvara, men även kraftfullare hårdvara. Det har ju visat sig att det sitter en avbantad variant av NVidias självkörningshårdvara i våra bilar. För mig känns det rimligt att Tesla har använt sig av betydligt kraftfullare hårdvara i demo-bilen för att visa att det fungerar i teorin. Nissans autonoma Leaf har ju faktiskt en fet 1,5kW dator i skuffen, som måste bantas ner till en lagom nivå när den kommer till serieproducerade bilar. Skillnaden är bara att Nissan har tydligt berättat att det är så. Tesla däremot har fått oss att tro att autonomi nästan är färdig för serieproduktion. Bara lite finslip kvar. Typ.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: 17.26.76

Inlägg av 12man »

Svenssons skrev:
janni skrev:
Jag fick 17.26.17 ikväll, finns de någon logik med vilken version man får ? =)
Inget jag har bekräftat men min hypotes är att 17.26.17 är den senaste för AP1 och 17.26.76 är den senaste för AP2.
Fick 17.26.76 till AP1 nyss, hoppas det funkar den när jag ska iväg
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 915
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: 17.26.76

Inlägg av Nicklas »

Vi körde E20 mellan Skövde - Stockholm igår och med .76 i AP2 fungerade det riktigt bra.
- ett par ställen som jag tror AP1 hade hanterat bättre
- men också ett par ställen som jag tror AP1 hade hanterat sämre

Alltså bra? :roll:

Men jag håller med tidigare talare om reflektionen kring den typ 1 år gamla demonstrationen... Om de hade "fullständig autonomi" då, borde inte vanlig filföljning vara bättre nu?!?
- eller är det en helt egen branch som inte får tas in i trunk ännu på grund av lagar/förordningar...
Skriv svar