Vad måste man ändras för EU ?LarsL skrev:Tror inte att de vill mixa in EU-varianten nu i början så det lär dröja ett tag innan den kommer.
Om de slutmonteras i Holland så antar jag att det som skiljer hanteras där. Annat ladduttag ex.
Moderator: Redaktion
Vad måste man ändras för EU ?LarsL skrev:Tror inte att de vill mixa in EU-varianten nu i början så det lär dröja ett tag innan den kommer.
Ja och då kan dom skruva ditt dragkrokarna samtidigtLaban skrev:Vad måste man ändras för EU ?LarsL skrev:Tror inte att de vill mixa in EU-varianten nu i början så det lär dröja ett tag innan den kommer.
Om de slutmonteras i Holland så antar jag att det som skiljer hanteras där. Annat ladduttag ex.
Det låter väl inte så otroligt att de skulle ha skrapat ihop 725000 reservationer men varför skriver Västernorrlands Allehanda om det???Bjelke skrev:Lite kul formulering i VA, läser man det så låter det som att dom har typ 725.000 reservationer/förbeställningar (325k först och 400k till "sedan dess")...
"Tesla presenterade den nya modellen i mars förra året och började då ta 1000 dollar som en deposition till bilen strax efter.
Inom en vecka hade elbilföretaget fått ihop 325 000 förbeställningar.
Vid den tidpunkten sa Tesla det sammanlagda värdet av förbeställningarna motsvarade cirka 14 miljarder dollar i framtida försäljning.
Företaget har tagit cirka 400.000 förbeställningar sedan dess."
Eller så stämmer det helt enkelt...
Efter en månad efter presentationen sa Elon att de hade typ 373 000 reservationer, sen dess har Tesla aldrig angett en siffra. På mötet för aktieägarna tidigare i år sa han dock att reservationerna fortsätter komma in samtidigt som media fortsätter skriva om antalet de hade efter en månad. Kanske har de endast 400 000 reservationer men de kan lika gärna ha 700 000 för vad vi vet.Bjelke skrev:Västernorrlands Allehanda...
Jo fast jag har mest bara hört siffror kring 400 tusen och inte direkt det nästan dubbla, och inga officiella som antyder så många heller vad jag kan minnas,
fast kul om det är typ över 700 tusen såklart
Inte alls svårt att räkna ut, se bara på Danmark och Hongkong. Där försvann i stort sett hela försäljningen när "bidragen" försvann. Så kommer det även bli i Norge om dom tar bort nuvarande system. Därför har politikerna inte gjort det. Egentligen skulle systemet ändras när man nått 50 000 sålda elbilar och det har man nått för länge sedan. Vad som behövs är fler elbilar till en billigare peng, samt högre pris för fossilbilar.Laban skrev:Skulle vara det dåe5m1r skrev:Eller så får man ordning på AP och bilar levererar sig själva ?
Men jag håller med om problemet som Smutt nämnde, dvs, vad händer när bidraget inte längre är tillgängligt. Speciellt på marknader som har enorma subventioner, ex Norge. Lite osäker på hur det kommer att påverka marknaden i USA. Jag ser Model 3 som prisvärd helt utan subventioner och tänker mig att den kommer att sälja ändå, men kanske till ett lite lägre genomsnittspris. Det är i alla fall så jag tänker när det gäller mitt eget inköp, den eventuella subventionen kommer jag lägga på lull-lull.
Om det blir som Model X-leveransevenemanget så lär det väl väcka fler frågor än det ger svar.Crappy skrev:Vad gör vi om 13 dagar? Eventet är slut, vi har fått alla våra svar, och vi klickar F5 med sällan skådad frenesi, men mer?
Eller typ några timmar skulle jag nog gissa på...LarsL skrev:Tror inte vi får alla svaren den 28:e. De som får bilarna då är inte direkt youtubers... så det dröjer nog några månader innan vi får ordentliga filmer från inredning och utrymmen...