Svart mitt-konsol efter programuppdatering
Moderator: Redaktion
Re: Svart mitt-konsol efter programuppdatering
Haha instämmer! Helt osannolikt. När du säger "löst det från USA" var det genom Teslas SC i sverige då?
Re: Svart mitt-konsol efter programuppdatering
Jag ringde tekniska supporten (i Nederländerna). De kunde verifiera att de hade kontakt med bilen (naturligtvis en förutsättning), och eskalerade det till USA. De kunde sedan installera om något. Men det kan ju såklart ha varit något helt annat som var problemet då.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Svart mitt-konsol efter programuppdatering
Har också fått frågan om något sitter i USB-uttaget när jag har ringt supporten.bylund skrev:Kan de verkligen visa på att det skett överföring av skadlig programvara? Det i sig vore verkligen häpnadsväckande i så fall.
Detta låter dock inte som samma som det som drabbat mig och andra den senaste tiden. Då har skärmen inte startat alls. Jag har dock hamnat i detta med ständiga omstarter innan skärmen kommit igång helt. Den gången kunde de lösa det från USA utan att byta något.
Det väcker ju lite frågor kring säkerhet. Vad kan man göra via usb-portarna?
Boota mittkonsolen från en usb-drive?
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Re: Svart mitt-konsol efter programuppdatering
Hårdvarufel kanske inte är så mycket att säga om. Andra i forumet har ju haft liknande. När jag fick svart skärm hade det med mjukvaran att göra.GladochCo skrev:Samma har hänt vår bil. Skärmen startar om konstant och luftkonditionering fungerar ej alls. Tesla vill byta skärmen, då vi kört 16 000 mil går de ej på garanti och de vill ha 35 000kr. När jag hävdar ursprungsfel skyller de på att vi har haft inkopplade tel i usb som ska ha överfört skadlig programvara. Något tipps hur jag kommer runt detta? Samt, beskriver version nr: 17,24,28 att jag har den nyaste programvaran eller är detta en äldre? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Oskar
Inloggade telefoner kopplade till usb som överfört skadlig programvara? Dom skyller alltså på något som ni har gjort?
Jag skulle be dom klargöra vad ni har gjort fel och hur det kunnat påverka bilen. Låter som något som vem som helst skulle kunna råka göra.
Jag har inte sett att man inte får koppla in sin telefon till usb-uttaget, utan gör det hela tiden för att ladda.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4194
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Svart mitt-konsol efter programuppdatering
Det är ju med milen som dylika saker kan uppstå och om inte Tesla tar det på utökad garanti eller ursprungsfel så kan det ju helt säkert bli dyrt.GladochCo skrev:Samma har hänt vår bil. Skärmen startar om konstant och luftkonditionering fungerar ej alls. Tesla vill byta skärmen, då vi kört 16 000 mil går de ej på garanti och de vill ha 35 000kr. När jag hävdar ursprungsfel skyller de på att vi har haft inkopplade tel i usb som ska ha överfört skadlig programvara. Något tipps hur jag kommer runt detta? Samt, beskriver version nr: 17,24,28 att jag har den nyaste programvaran eller är detta en äldre? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Oskar
Har problemet med luftkonditioneringen något att göra med skärmen eller är det ett rent gas-/läckage-relaterat problem?
Du skriver att skärmen startar om konstant. Innebär detta att den aldrig stabiliserar sig eller att det händer flera ggr per dag t.ex?
Var bor/verkar du? Skulle du vara intresserad av att få testa en annan skärm för att utesluta andra fel? Jag kan utföra bytet. Tyvärr så begärs det smått hiskeliga summor även för begagnade skärmar men vi kan se vad vi kan ordna... Du ska givetvis försöka få Tesla att ändra sig angående orsaken till problemet men om det inte går så...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 
