Ja det låter bekant. Min hade ju problem med DU redan från början vilket jag inte fattade direkt men efter bytetpegs skrev:Vid något tillfälle tror jag att man softade till den lite. Fick min i slutet av 2014 och då hade den ett ganska ´aggressivt bett´ redan från start.Bjelke skrev:Den vanliga S85:an kunde gärna få lite mer kräm oxo, har aldrig skett vad jag vet. Som det är nu så väntar den löjligt länge innan den går på max effekt, kurvan
för upprampningen av effekten är megaseg
Från stillastående är det smått pinsamt (Tesla kunde enkelt göra om den lite utan att för den skull höja effekten, så att den blir lite mer som P85:an fast med lägre maxeffekt)
Efter uppdateringen så mjuknade reaktionen till märkbart. Min teori är att man gjorde det för att minska slitaget på DU.
Belastningen måste vara ganska brutal. På D-bilarna fördelas ju belastningen mellan fram och bak.
gick den som fan (tyckte jag iaf och den ger dessutom typ 420hk som mest lustigt nog) men med tiden har den nog
taggad ner och det är på sätt och vis begripligt med tanke på problemen med DU:n men det är ändock samma som på
P85:ordna (förutom max effekt) så den ska hålla för belastningen eg...
Jag tror mest på hybris teori om att det bara handlar om "politik" för att den inte ska bli för lika P85:an, men liiiite
vassare skulle dom väl kunna göra den ändå?