Många bra förslag här, och det är förhoppningsvis självklart att Tesla tänkt på kallare klimat för det är inte bara i Sverige utan bl.a. i USA också!
Men sen att detta problem drabbar andra premium eller vanliga bilar också är tyvärr ingen tröst ifall något går sönder, jag hackar inte ner på Tesla utan bara på hela situationen :
Autofold kan jag avaktivera men man måste ändå fälla ut dem innan man börjar köra och förvärmning hjälper inte där. Samma sak med handtagen, kan avaktivera de andra dörrarna men det tror jag å andra sidan är värre för då har dem stått fastfrusna ännu längre tid nästa gång man måste aktivera dem.
Vinterpaketet har åtgärdat fastfrusna vindrutetorkare men ville hellre spara ca 40' och ca 700kr/månad i förmånsbeskattning!
Defrost tror jag är en bra lösning men då ska jag avaktivera passive entry så jag kan komma nära bilen utan att det börjar hända saker

Kapell har ju varit på tapeten men generellt gillar jag inte lösningar där man måste aktivt komma ihåg att täcka för, lägga saker under vindrutetorkarna m.m. men en mer permanent lösning är ju carport eller garage som har andra fördelar också.