Moderator: Redaktion
Vet inte om den är så kul, min AP och alla funktioner med den dog efter installation fastän det var den "felfria"bjelkeman skrev:Om nu bara v50 kunde landa i bilen
Har ju kommit en 2017.50.2 den kanske rättar upp din felfungersande 2017.50.1Bjelke skrev:Vet inte om den är så kul, min AP och alla funktioner med den dog efter installation fastän det var den "felfria"bjelkeman skrev:Om nu bara v50 kunde landa i bilen
versionen 2017.50.1![]()
Däremot fick jag inget felmeddelande efter installationen...
Ok det låter ju lovandeKulingen skrev:Har ju kommit en 2017.50.2 den kanske rättar upp din felfungersande 2017.50.1Bjelke skrev:Vet inte om den är så kul, min AP och alla funktioner med den dog efter installation fastän det var den "felfria"bjelkeman skrev:Om nu bara v50 kunde landa i bilen
versionen 2017.50.1![]()
Du får hålla tummarna att tomten kommer med uppdateringen imorgon kvällBjelke skrev:Ok det låter ju lovandeKulingen skrev:Har ju kommit en 2017.50.2 den kanske rättar upp din felfungersande 2017.50.1Bjelke skrev:Vet inte om den är så kul, min AP och alla funktioner med den dog efter installation fastän det var den "felfria"bjelkeman skrev:Om nu bara v50 kunde landa i bilen
versionen 2017.50.1![]()
Har aldrig haft rattvärme innan och nu blir man lycklig när man förvärmt Lille Lalle, sätter sig i bilen och... tar i ratten...Teslaspolen skrev:Samma på Leaf, även baksätesvärme som går att styra ifeån baksätet där. Allt det, plus rattvärmen går på förvärmningen = mycket skönt!Jerker skrev:Det är det enda som är riktigt bra med Zoe. Sätesvärmen styrs med gamla hederliga strömbrytare som inte nollställs när man stänger av bilen. Så när man förvärmer och sätesvärmen är lämnad på så värms sätena upp. Det är underbart!Teslaspolen skrev:Super!
Nu saknr jag bara, relaterad till vintern, att den ska både komma ihåg på/av status till, samt vara möjligt att kontrollera stol, ratt och avfrostare för backspeglar/vindrutetorkare via appen.
Nja...joje skrev:Fick precis 2017.50.2 nu ikväll. Tidigare i veckan fick jag 2017.50.1 så något verkar blivit fel i den versionen.
Har du försökt med samma version eller olika?NilsL skrev:För tredje gången misslyckades en 3 vecka gammal X att installera software update... Har startat om bilen helt och hållet, på alla sätt som finns. Men ändå misslyckades både försök #2 och nu precis #3.
Pratade med supporten nyss ochbjagvhar senaste versionen 2017.50.1 (2017.50.2 kanske bara gäller model X eller nåt),Bjelke skrev:Jag hoppas vidare på en debugged 2017.50.2 men man får nog ringa supporten om man vill få den snabbt...
ellerstrom skrev:Bjelke, jag är själv lika skeptisk som du till detta: "(dock påstås 2017.50.1 funka bättre än 2017.50.1 men tillåt mig betvivla det tillsvidare)"![]()
För att vara lite mer seriös, kanske jag ångrar att jag la in 2017.50.2 idag om APn får spel. Använder den varje dag och skulle sakna den enormt.
Du fick svar i tråden där detta var OT http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 10#p219301TeslaX Anders skrev:Hej alla och fortsatt God JUL.
Har fått uppdatering på Teslaappen samt OTA uppdatering 2017.50.2. idag.
Alla "vanliga" funktioner verkar fungera med fick starta om skärmdatorn för att få igång Spotify.
Ngn som vet hur det nya fungerar med batteriuppvärmningen? Har inte sett ngn ny funktion i appen där jag kan starta batteriuppvärmningen specifikt. Kan det vara så att den startar automatiskt när jag startar kupéuppvärmningen via appen? Vid vilken utetemperatur startar den extra batteriuppvärmningen?
Tacksam för tips och råd.
Precis min tanke.jonas skrev:Med nya batterivärmningen som enligt Tesla helst skall sättas på 1h i förväg är det verkligen mer än någonsin aktuellt med schemalagd förvärmning till önskad avgångstid.
Man vill ju inte behöva stiga upp tidigare på morgonen bara för att sätta på och värma bilen.
Schemalagd förvärmning i min i3a fungerade klockrent det är nog den funktionen jag uppskattade mest på BMW i3an.
Uselt att inte Tesla har det än!
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk