Black Signature Wall Charger

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Black Signature Wall Charger

Inlägg av halipte »

Hej! Någon som vet om den svarta väggladdaren som man får via värvningsprogrammet är identisk med den vanliga, förutom då skalet? Funkar den även till icke-Tesla-bilar?

Har en till salu och fått lite frågor som jag inte kan svara på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av bladh »

Hej svej,
Grattis till signature-laddaren!
Det ska gå att utläsa via serienumret om den är multi-EV eller Tesla Only.
Om den är Tesla Only framgår det möjligen även på etiketten till lådan.
Hör av dig om intressenterna överger. Kanske är jag intresserad istället... ;)
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av manks »

Kan erkänna att jag inte vet, men gissar på att insidan är identiskt med övriga WC. Och att om endast Teslabilar skall tillåtas eller inte sköts med en DIP-switch. (Den som är lite otydligt förklarad i manualen)
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av bladh »

Tesla Only går inte att ställa om via DIP-switch.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11868
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av HelectriC »

Ytterst tveksam till att det skulle finnas Tesla WC till privatpersoner som är tesla only och inte går att ställa om. Det tror jag inte!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av Bjelke »

Skulle vilja säga samma sak, vore helkonstigt om man
inte kunde använda den som man vill...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ALDA
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 21 okt 2016 20:49
Ort: Oslo

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av ALDA »

Den har väl vanlig typ 2-kontakt, som betyder att de flesta andra bilar kan laddas?
Tesla Model S60D 2016 - Big Blue
Citroen C-Zero 2015 - Lilla Blå
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
Ytterst tveksam till att det skulle finnas Tesla WC till privatpersoner som är tesla only och inte går att ställa om. Det tror jag inte!
Varför inte om det är en pryl du vinner genom programmet för ägare
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11868
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Ytterst tveksam till att det skulle finnas Tesla WC till privatpersoner som är tesla only och inte går att ställa om. Det tror jag inte!
Varför inte om det är en pryl du vinner genom programmet för ägare
Det känns inte logiskt helt enkelt. Att skapa en helt engen variant bara för värvningsprogrammet som inte kan användas till andra bilar gör ju bara att den är mindre attraktiv än de vanliga.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9350
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av bylund »

ALDA skrev:
Den har väl vanlig typ 2-kontakt, som betyder att de flesta andra bilar kan laddas?
Formen på kontakten betyder inte automatiskt det. Teslas destinationsladdare är satta på att bara ladda Teslor, men formen på kontakten är densamma.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av lobbin »

bylund skrev:
ALDA skrev:
Den har väl vanlig typ 2-kontakt, som betyder att de flesta andra bilar kan laddas?
Formen på kontakten betyder inte automatiskt det. Teslas destinationsladdare är satta på att bara ladda Teslor, men formen på kontakten är densamma.
Fast den inställningen är väl fortfarande en switch och inte en speciell version av WC?
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av Smutt »

HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Ytterst tveksam till att det skulle finnas Tesla WC till privatpersoner som är tesla only och inte går att ställa om. Det tror jag inte!
Varför inte om det är en pryl du vinner genom programmet för ägare
Det känns inte logiskt helt enkelt. Att skapa en helt engen variant bara för värvningsprogrammet som inte kan användas till andra bilar gör ju bara att den är mindre attraktiv än de vanliga.
Tror bristen på moms på kvittot drar ner priset mer, personligen fattar jag inte grejen är ju bara att skruva av WC locket o lämna in för lackering så har man en svart
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6522
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av Tars »

Smutt skrev:
HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Ytterst tveksam till att det skulle finnas Tesla WC till privatpersoner som är tesla only och inte går att ställa om. Det tror jag inte!
Varför inte om det är en pryl du vinner genom programmet för ägare
Det känns inte logiskt helt enkelt. Att skapa en helt engen variant bara för värvningsprogrammet som inte kan användas till andra bilar gör ju bara att den är mindre attraktiv än de vanliga.
Tror bristen på moms på kvittot drar ner priset mer, personligen fattar jag inte grejen är ju bara att skruva av WC locket o lämna in för lackering så har man en svart
Håller tyvärr med...
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av halipte »

lobbin skrev:
bylund skrev:
ALDA skrev:
Den har väl vanlig typ 2-kontakt, som betyder att de flesta andra bilar kan laddas?
Formen på kontakten betyder inte automatiskt det. Teslas destinationsladdare är satta på att bara ladda Teslor, men formen på kontakten är densamma.
Fast den inställningen är väl fortfarande en switch och inte en speciell version av WC?
Tack alla. Mig veterligen är destinationsladdarna ”hårdkodade” och går inte att ställa om - därav min fundering.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av bladh »

HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
HelectriC skrev:
Ytterst tveksam till att det skulle finnas Tesla WC till privatpersoner som är tesla only och inte går att ställa om. Det tror jag inte!
Varför inte om det är en pryl du vinner genom programmet för ägare
Det känns inte logiskt helt enkelt. Att skapa en helt engen variant bara för värvningsprogrammet som inte kan användas till andra bilar gör ju bara att den är mindre attraktiv än de vanliga.
Det finns Wall Connectors som Tesla levererar till samarbetspartners för Destinationsladdning som är Tesla Only och inte går att ställa om.
Beroende på hur dealen ser ut med samarbetspartnern så levererar Tesla även någon/några Wall Connectors som är multi EV.

Men de Tesla Destinationsladdare som finns på kartan i bilarna är Wall Connectors Tesla Only.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av lobbin »

bladh skrev:
Det finns Wall Connectors som Tesla levererar till samarbetspartners för Destinationsladdning som är Tesla Only och inte går att ställa om.
Beroende på hur dealen ser ut med samarbetspartnern så levererar Tesla även någon/några Wall Connectors som är multi EV.

Men de Tesla Destinationsladdare som finns på kartan i bilarna är Wall Connectors Tesla Only.
Inte så enkelt att de bara har ändrat switchen innan de skickades ut alternativt monterades?
Användarvisningsbild
halipte
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 27 jan 2017 10:56

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av halipte »

lobbin skrev:
bladh skrev:
Det finns Wall Connectors som Tesla levererar till samarbetspartners för Destinationsladdning som är Tesla Only och inte går att ställa om.
Beroende på hur dealen ser ut med samarbetspartnern så levererar Tesla även någon/några Wall Connectors som är multi EV.

Men de Tesla Destinationsladdare som finns på kartan i bilarna är Wall Connectors Tesla Only.
Inte så enkelt att de bara har ändrat switchen innan de skickades ut alternativt monterades?
Hej, nej, det är hårdkodat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
ALDA
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 21 okt 2016 20:49
Ort: Oslo

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av ALDA »

När det gäller TWC som Destination Charger, så är det hotellet/butiken som beställt som bestämmer om laddaren skall vara tilgänglig för alla typer av elbilar eller "Tesla Only". Om det är en teknisk begränsning i själva laddaren, eller bara ett val som blir gjort om vem som får ladda, är jag osäker på.
Tesla Model S60D 2016 - Big Blue
Citroen C-Zero 2015 - Lilla Blå
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av bladh »

Vi kör en off topic igen. ;-)

Jag har jobbat i ett projekt där jag beställt Destination Chargers.
Återigen, det är bara Tesla Only laddare som syns på kartan i bilen.
För att en destination ska synas på kartan måste alltså minst en Tesla Only finnas.
Varje destination-projekt är sedan unikt i fråga om hur många multi EV de har utöver Tesla Only som alltså alltid är minst 1 st.

Och nej, det går inte att ändra med switch.
Switcharna i Wall Connector används för att ställa in hur stor säkring respektive vilken typ av skyddsjords-nät den är ansluten till.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
ALDA
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 21 okt 2016 20:49
Ort: Oslo

Re: Black Signature Wall Charger

Inlägg av ALDA »

bladh skrev:
Vi kör en off topic igen. ;-)

Jag har jobbat i ett projekt där jag beställt Destination Chargers.
Återigen, det är bara Tesla Only laddare som syns på kartan i bilen.
För att en destination ska synas på kartan måste alltså minst en Tesla Only finnas.
Varje destination-projekt är sedan unikt i fråga om hur många multi EV de har utöver Tesla Only som alltså alltid är minst 1 st.

Och nej, det går inte att ändra med switch.
Switcharna i Wall Connector används för att ställa in hur stor säkring respektive vilken typ av skyddsjords-nät den är ansluten till.
Beklagar Bladh, ser ju att du svarade lite högre upp så mitt inlägg var ju därmed ganska onödigt :oops:
Tesla Model S60D 2016 - Big Blue
Citroen C-Zero 2015 - Lilla Blå
Skriv svar