Den ägaren borde du kunna ringa och be honom flytta på sig.
Tyvärr företagsbil så det lär ju inte vara så lätt att få tag på föraren...
Provade att nå "ägaren" av en Tesla som stod och laddade på CHAdeMO i Falun (bilen hemmahörande i Falun) när det var kö av resande men efter att ha provat ca 10 nummer utan svar så chansade jag och åkte till Bjursås på mina sista volt...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Den ägaren borde du kunna ringa och be honom flytta på sig.
Tyvärr företagsbil så det lär ju inte vara så lätt att få tag på föraren...
Provade att nå "ägaren" av en Tesla som stod och laddade på CHAdeMO i Falun (bilen hemmahörande i Falun) när det var kö av resande men efter att ha provat ca 10 nummer utan svar så chansade jag och åkte till Bjursås på mina sista volt...
Inte till så stor hjälp nu i efterhand, men om du är där under kontorstid så får man komma in hos FEV på industriområdet i Falun och ladda på deras egna CHAdeMO/CCS laddare som står direkt utanför entrén. Men den är bara på 20 kW. Finns även 22 kW Typ-2 om man har gamla dubbelladdaren.
Den ägaren borde du kunna ringa och be honom flytta på sig.
Tyvärr företagsbil så det lär ju inte vara så lätt att få tag på föraren...
Provade att nå "ägaren" av en Tesla som stod och laddade på CHAdeMO i Falun (bilen hemmahörande i Falun) när det var kö av resande men efter att ha provat ca 10 nummer utan svar så chansade jag och åkte till Bjursås på mina sista volt...
Inte till så stor hjälp nu i efterhand, men om du är där under kontorstid så får man komma in hos FEV på industriområdet i Falun och ladda på deras egna CHAdeMO/CCS laddare som står direkt utanför entrén. Men den är bara på 20 kW. Finns även 22 kW Typ-2 om man har gamla dubbelladdaren.
Jo, det känner jag till men helgtid var det inget alternativ. Sen glömde jag säga att jag åkte Leaf vid detta tillfälle men det var lugnt. Jag kom fram till Bjursås med minst 1% kvar...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Den ägaren borde du kunna ringa och be honom flytta på sig.
Tyvärr företagsbil så det lär ju inte vara så lätt att få tag på föraren...
Provade att nå "ägaren" av en Tesla som stod och laddade på CHAdeMO i Falun (bilen hemmahörande i Falun) när det var kö av resande men efter att ha provat ca 10 nummer utan svar så chansade jag och åkte till Bjursås på mina sista volt...
Inte till så stor hjälp nu i efterhand, men om du är där under kontorstid så får man komma in hos FEV på industriområdet i Falun och ladda på deras egna CHAdeMO/CCS laddare som står direkt utanför entrén. Men den är bara på 20 kW. Finns även 22 kW Typ-2 om man har gamla dubbelladdaren.
Jo, det känner jag till men helgtid var det inget alternativ. Sen glömde jag säga att jag åkte Leaf vid detta tillfälle men det var lugnt. Jag kom fram till Bjursås med minst 1% kvar...
Ja ibland blir det lite svettigt (eller kallt om det är vinter ), åkte på senhösten ifrån Mora med 19 % kvar på vår 24 kWh Leaf. Jag tror det var bara streck i % mätaren när jag var strax före Vikarbyn. Då hade jag för första och enda gången räckviddsångest... Körde utan värme och alldeles för långsamt, usch vad det var ruggigt! Men, det gick trots allt!
Jag har under alla år (snart 16) med elbilar fått stopp totalt 2 gånger. Båda med Leaf 24. Första gången för att jag ville se vad som hände när det tog slut, andra gången för att jag missade placeringen av Gavlerinkens laddare och fick putta bilen utför en backe med hjälp av min son.
Däremot så har det ibland hänt att jag har fått stanna och ladda en kvart för att ta mig hem...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Kan det inte vara så att hen faktiskt laddar vid en icke upptagen A-B för att få högre effekt.
Det är inte fullt.
Det går att komma åt laddarna från andra hållet.
Jag hade absolut kunnat ställa mig på samma sätt och tyckt att jag har tagit hänsyn.
Om det är hotellchefens bil så är det nog inte så svårt att få hen att flytta på den. Ingen vidare reklam för hotellet att blockera redan bortlovade parkeringsplatser.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Två timmar efter ankomst så var den flyttad och vi var ändå iväg och donade med skidor och liftkort. Receptionisten bad så mycket om ursäkt och jag hade gott om kräm kvar i batteriet, 52% kvar vid ankomst. Räknade tokfel med behovet vid Lermoos
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.