Påminnelse fordonsskatt!
Moderator: Redaktion
Påminnelse fordonsskatt!
Fick en påminnelse från transportstyrelsen idag för att jag inte betalt vägtrafikregisteravgift som skulle varit inne i januari! Är det jag eller Tesla som missat att betala denna? Jag hämtade ut den ny 30/12 och är hyfsat säker på att jag inte fått något från transportstyrelsen. Trist att få 100kr straff för 50kr i avgft.....
Re: Påminnelse fordonsskatt!
Du borde fått en avi, men lagen säger att du är skyldig att betala i tid oavsett om avin levereras eller ej.
Inte troligt att de vänder sig till dig om Tesla var betalningsskyldiga.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Känns bara konstigt att om man nu köper en ny bil så borde alla avgifter vara inkluderade. om det är 30 dagar på transportstyrelsen så var jag inte ens ägare till bilen när den skulle ha skickats ut, utan Tesla. De har ju tagit de andra registreringskostnader påförs när den tas i bruk första gången!bylund skrev:Du borde fått en avi, men lagen säger att du är skyldig att betala i tid oavsett om avin levereras eller ej.
Fick samma problem när jag köpte min Tesla för två år sedan. Bristande rutiner hos dem, synd de fortfarande inte fått ordning på det.aikalex skrev:Fick en påminnelse från transportstyrelsen idag för att jag inte betalt vägtrafikregisteravgift som skulle varit inne i januari! Är det jag eller Tesla som missat att betala denna? Jag hämtade ut den ny 30/12 och är hyfsat säker på att jag inte fått något från transportstyrelsen. Trist att få 100kr straff för 50kr i avgft.....
Det är första ägaren i trafik som ska betala detta. Samma som får supermiljöbilspremien.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag fick inbetalningskort med registreringsbeviset.
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Jag råkade ut för detta med bilen jag hade innan min Tesla. Ja köpte en Skoda Superb och någon månad efter jag hade fått den och åkte till Danmark, när jag kom tillbaka så vinkade tullen in mig mot Polisen. Där fick jag reda på att jag inte hade betalt skatten på bilen hihi... men det var bara 2 dagar sen så det var ok att de såg att jag betalade den med min telefon på plats. Räkningen låg visst i mitt handskfack
Om det är någon tröst, kan jag berätta (från egen erfarenhet) att de tar bara 50kr förseningsavgift (får inte vara mer än originalbeloppet)...aikalex skrev:...Trist att få 100kr straff för 50kr i avgft.....
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Avin ligger tillsammans med regbeviset man får hemskickat när man registreras som ägare. Lätt att missa!
Samma oavsett vem du köper ny bil från om den ställs på i samband med ägarbytet.
Samma oavsett vem du köper ny bil från om den ställs på i samband med ägarbytet.
Model Y LR AWD 2022