Det kommer hända under den kommande veckan och jag behöver en referral-länk. Jag har redan ett par stycken men eftersom det är så många i detta forumet som hjälpt mig på ett eller annat sätt att komma till denna punkt så tänkte jag låta slumpen avgöra. Så skicka era refferals till mig med PM så slumpar jag ut en av dem till beställningen
OBS! skriv inga refferals i denna tråd utan skicka PM
I övrigt, några sista råd/tips eller saker jag inte ska glömma inför beställningen tas som alltid tacksamt emot
Kör helt utan extra utrustning, det räcker. När ap2 blir bra så beställer man den då
Adaptiv farthållare är ju trevligt. Men inte för 54k.
Vad gäller ljudet så tycker jag det är rätt stor skillnad mellan std och premium men det är ju inte värt 54k det heller. Tycker t ex Harman Kardon i BMW 3-serie och uppåt är bättre.
Rattvärme klarar jag mig utan i i3:an. Går bättre än jag trodde utan. Även om rattvärme är ruskigt skönt. Grejen är att Teslans kupé nästan alltid är varm så det behövs inte lika mycket som på en fossilare.
Jag vet att du kommer bli nöjd oavsett vad du tar men en sak jag inte skulle vilja vara utan nu är min AP2 den är jag helt såld på
När den funkar är den underbar, för mig är det dock väldigt sällan
Jag vet, vi har pratat om det här innan Min har varit otroligt bra från början men nu är det helt otrolig bra. Finns bara lite små saker kvar att fixas sedan är den superb. Vet att du har haft problem med den hela tiden men nu är den urkass. Det är bara att lycka till att det är vindrutan som du tror nu.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Kör helt utan extra utrustning, det räcker. När ap2 blir bra så beställer man den då
Nja, enligt vad jag kan se på videor av den senaste uppdateringen av AP2 så är den avsevärt bättre än Mercedes Drive Pilot jag har idag och det är värt mycket, vill inte köra på motorväg och styra själv
Kör helt utan extra utrustning, det räcker. När ap2 blir bra så beställer man den då
Nja, enligt vad jag kan se på videor av den senaste uppdateringen av AP2 så är den avsevärt bättre än Mercedes Drive Pilot jag har idag och det är värt mycket, vill inte köra på motorväg och styra själv
Du kan inte beställa AP2/2.5 i efterhand, det är hårdvara. Givet att man ska ta uppgarderad autopilot.
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Kör helt utan extra utrustning, det räcker. När ap2 blir bra så beställer man den då
Nja, enligt vad jag kan se på videor av den senaste uppdateringen av AP2 så är den avsevärt bättre än Mercedes Drive Pilot jag har idag och det är värt mycket, vill inte köra på motorväg och styra själv
Du kan inte beställa AP2/2.5 i efterhand, det är hårdvara. Givet att man ska ta uppgarderad autopilot.
Nej, det för har du fått om bakfoten. Alla bilar levereras med hårdvaran, och har så gjort sedan strax innan de presenterade autopiloten för första gången.
Kör helt utan extra utrustning, det räcker. När ap2 blir bra så beställer man den då
Nja, enligt vad jag kan se på videor av den senaste uppdateringen av AP2 så är den avsevärt bättre än Mercedes Drive Pilot jag har idag och det är värt mycket, vill inte köra på motorväg och styra själv
Du kan inte beställa AP2/2.5 i efterhand, det är hårdvara. Givet att man ska ta uppgarderad autopilot.
Nej, det för har du fått om bakfoten. Alla bilar levereras med hårdvaran, och har så gjort sedan strax innan de presenterade autopiloten för första gången.
Ok, ser nu på tesla.com att den går att köpa i efterhand. säljaren som missinformerade mig när jag köpte min bil. Men hårdvaran följer med oavsett menar du, texten säger annat. Men säljssnack då kanske. Tanke: varför aktiverar tesla inte autopilot på alla begagnade bilar innan dom säljer dom?
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Lotteriet är avgjort och vinnaren får svar på sitt PM, det var en hel hög med refferals att lotta mellan och sonen fick vara med och kontrollera så det gick rätt till
I vilket fall så ser det ut att bli detta som jag beställer i morgon (eller onsdag)
100D
19" slipstream
Midnight Silver
Svart textilklädsel
Glastak
AP
Lotteriet är avgjort och vinnaren får svar på sitt PM, det var en hel hög med refferals att lotta mellan och sonen fick vara med och kontrollera så det gick rätt till
I vilket fall så ser det ut att bli detta som jag beställer i morgon (eller onsdag)
100D
19" slipstream
Midnight Silver
Svart textilklädsel
Glastak
AP
Nu är det riktigt nära
Snyggaste färgen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Lotteriet är avgjort och vinnaren får svar på sitt PM, det var en hel hög med refferals att lotta mellan och sonen fick vara med och kontrollera så det gick rätt till
I vilket fall så ser det ut att bli detta som jag beställer i morgon (eller onsdag)
100D
19" slipstream
Midnight Silver
Svart textilklädsel
Glastak
AP
Nu är det riktigt nära
Jäkla synd att de inte har alcantarasäten! Som det bästa av två världar, läder och textil.
Klart värst är det iskalla lädret på sommaren..
Lotteriet är avgjort och vinnaren får svar på sitt PM, det var en hel hög med refferals att lotta mellan och sonen fick vara med och kontrollera så det gick rätt till
I vilket fall så ser det ut att bli detta som jag beställer i morgon (eller onsdag)
100D
19" slipstream
Midnight Silver
Svart textilklädsel
Glastak
AP
Nu är det riktigt nära
Jäkla synd att de inte har alcantarasäten! Som det bästa av två världar, läder och textil.
Klart värst är det iskalla lädret på sommaren..
Fick brännskada i vår BMW cabbe
Teslan är helt OK speciellt med tanke på att man kan dra igång ac när som och numera ha automatisk hålla billen från att bli bastu
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Kör helt utan extra utrustning, det räcker. När ap2 blir bra så beställer man den då
Nja, enligt vad jag kan se på videor av den senaste uppdateringen av AP2 så är den avsevärt bättre än Mercedes Drive Pilot jag har idag och det är värt mycket, vill inte köra på motorväg och styra själv
Du kan inte beställa AP2/2.5 i efterhand, det är hårdvara. Givet att man ska ta uppgarderad autopilot.
Nej, det för har du fått om bakfoten. Alla bilar levereras med hårdvaran, och har så gjort sedan strax innan de presenterade autopiloten för första gången.
Ok, ser nu på tesla.com att den går att köpa i efterhand. säljaren som missinformerade mig när jag köpte min bil. Men hårdvaran följer med oavsett menar du, texten säger annat. Men säljssnack då kanske. Tanke: varför aktiverar tesla inte autopilot på alla begagnade bilar innan dom säljer dom?
Nej, texten, om du menar den som står på hemsidan, säger inte annat. På informationssidan om bilarna står det "Alla Tesla-bilar som tillverkas i vår fabrik, inklusive Model 3, har all maskinvara som behövs för total självkörningsförmåga med en säkerhetsnivå som är väsentligt större än den för en mänsklig förare." och på beställningssidan står det under Uppgraderad Autopilot "54 000 kr, tillgänglig efter leverans för 65 000 kr".
Jag undrar tvärt om. Varför inaktiverar de inte autopilot på alla begagnade bilar de tar in, även på de där någon betalt för att låsa upp den, så att de kan sälja den igen?
Jag undrar tvärt om. Varför inaktiverar de inte autopilot på alla begagnade bilar de tar in, även på de där någon betalt för att låsa upp den, så att de kan sälja den igen?
Jäklar vad elakt!
Att sälja samma sak flera gånger måste ju ge bra marginal på prylarna
Om de däremot inaktiverade och sänkte priset med motsvarande skulle det säkert uppskattas av fler köpare. Men det var inte så du tänkte va?
Jag undrar tvärt om. Varför inaktiverar de inte autopilot på alla begagnade bilar de tar in, även på de där någon betalt för att låsa upp den, så att de kan sälja den igen?
För att Tesla inte existerar i ett vakuum? Priserna på begmarknaden för bilar med AP aktiverad är högre. Då får även Tesla bjuda högre på dessa bilar om de ska få några inbyten. Och om de sedan ska få sålt dem så kommer de också få sälja bilarna billigare för att kunna få sålt dem om de avaktiverat AP.
Däremot har de en annan intressant strategi. När de bytt in bilar som varit mjukvarustrypta i batterikapaciteten (typexemplet är 60D som egentligen har 75 kWh) så har dessa alltid låsts upp innan de sålts vidare. Detta har gjort att de kunnat hämta in lite av den tappade marginal de hade när de sålde bilen första gången.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jäklar vad elakt!
Att sälja samma sak flera gånger måste ju ge bra marginal på prylarna
Om de däremot inaktiverade och sänkte priset med motsvarande skulle det säkert uppskattas av fler köpare. Men det var inte så du tänkte va?
Njaej, så elakt är det väl inte? Jag menar, de måste ju fortfarande betala mer till säljaren för att få köpa in bilen. Men jag tänker att de sen kan sälja bilen med eller utan autopilot, köparen får välja. Väljer man att köpa med autopiloten aktiverad kan de fortfarande ha lite marginal och tjäna lite pengar, men mest effekt fås om någon köper utan och sedan låser upp i efterhand, för en högre summa, precis som det går att göra på nya bilar.
danni skrev:
För att Tesla inte existerar i ett vakuum? Priserna på begmarknaden för bilar med AP aktiverad är högre. Då får även Tesla bjuda högre på dessa bilar om de ska få några inbyten. Och om de sedan ska få sålt dem så kommer de också få sälja bilarna billigare för att kunna få sålt dem om de avaktiverat AP.
Däremot har de en annan intressant strategi. När de bytt in bilar som varit mjukvarustrypta i batterikapaciteten (typexemplet är 60D som egentligen har 75 kWh) så har dessa alltid låsts upp innan de sålts vidare. Detta har gjort att de kunnat hämta in lite av den tappade marginal de hade när de sålde bilen första gången.
Jag verkar ha uttryckt mig lite klantigt, menar inte att de ska kunna sälja kakan och ha kvar den, utan som jag sa ovan att de ska erbjuda köparen valmöjligheter. Förhoppningsvis ökad försäljning för att man kan sälja till både kunder som vill ha autopilot och de som klarar sig utan, och sen har man chansen att sälja autopiloten med högre marginal om någon väljer att aktivera i efterhand.
Jag undrar tvärt om. Varför inaktiverar de inte autopilot på alla begagnade bilar de tar in, även på de där någon betalt för att låsa upp den, så att de kan sälja den igen?
För att Tesla inte existerar i ett vakuum? Priserna på begmarknaden för bilar med AP aktiverad är högre. Då får även Tesla bjuda högre på dessa bilar om de ska få några inbyten. Och om de sedan ska få sålt dem så kommer de också få sälja bilarna billigare för att kunna få sålt dem om de avaktiverat AP.
Däremot har de en annan intressant strategi. När de bytt in bilar som varit mjukvarustrypta i batterikapaciteten (typexemplet är 60D som egentligen har 75 kWh) så har dessa alltid låsts upp innan de sålts vidare. Detta har gjort att de kunnat hämta in lite av den tappade marginal de hade när de sålde bilen första gången.
Det som hade varit smart är ju om bilar utan aktiverad AP fick det aktiverat under de första säg tre månaderna. Om köparen vant sig vid detta, så finns det knappt någon återvändo och ”alla” kommer betala för att få behålla AP aktiverad efter prövotiden.
Det fanns ju prövotid för ett tag sen, men det försvann tyvärr.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jäklar vad elakt!
Att sälja samma sak flera gånger måste ju ge bra marginal på prylarna
Om de däremot inaktiverade och sänkte priset med motsvarande skulle det säkert uppskattas av fler köpare. Men det var inte så du tänkte va?
Njaej, så elakt är det väl inte? Jag menar, de måste ju fortfarande betala mer till säljaren för att få köpa in bilen. Men jag tänker att de sen kan sälja bilen med eller utan autopilot, köparen får välja. Väljer man att köpa med autopiloten aktiverad kan de fortfarande ha lite marginal och tjäna lite pengar, men mest effekt fås om någon köper utan och sedan låser upp i efterhand, för en högre summa, precis som det går att göra på nya bilar.
danni skrev:
För att Tesla inte existerar i ett vakuum? Priserna på begmarknaden för bilar med AP aktiverad är högre. Då får även Tesla bjuda högre på dessa bilar om de ska få några inbyten. Och om de sedan ska få sålt dem så kommer de också få sälja bilarna billigare för att kunna få sålt dem om de avaktiverat AP.
Däremot har de en annan intressant strategi. När de bytt in bilar som varit mjukvarustrypta i batterikapaciteten (typexemplet är 60D som egentligen har 75 kWh) så har dessa alltid låsts upp innan de sålts vidare. Detta har gjort att de kunnat hämta in lite av den tappade marginal de hade när de sålde bilen första gången.
Jag verkar ha uttryckt mig lite klantigt, menar inte att de ska kunna sälja kakan och ha kvar den, utan som jag sa ovan att de ska erbjuda köparen valmöjligheter. Förhoppningsvis ökad försäljning för att man kan sälja till både kunder som vill ha autopilot och de som klarar sig utan, och sen har man chansen att sälja autopiloten med högre marginal om någon väljer att aktivera i efterhand.
Ah, jag förstår. Köper man en demo- eller lagerbil kan man faktiskt be dem plocka bort autopilot och få priset sänkt. Tror inte det gäller begagnade bilar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com