Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Moderator: Redaktion
Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Märkt ett par gånger att bilen verkar gå tillbaka till "Normal"-läget i luftfjädringen om den varit avslagen / man lämnat bilen.
Är detta normalt eller ett fel på min bil?
Jäkligt obra när man kört upp en "bumpigare" grusväg eller liknande, parkerar bilen för att njuta av naturen ett par timmar, kommer tillbaka och åker iväg "SKRAAAAAP" och sen inser att man måste höja den...
/Jocce
Är detta normalt eller ett fel på min bil?
Jäkligt obra när man kört upp en "bumpigare" grusväg eller liknande, parkerar bilen för att njuta av naturen ett par timmar, kommer tillbaka och åker iväg "SKRAAAAAP" och sen inser att man måste höja den...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Vad jag vet så sänks den från högsta läget när hastigheten ökar, du har inte bara kört lite snabbare?Jocce skrev:Märkt ett par gånger att bilen verkar gå tillbaka till "Normal"-läget i luftfjädringen om den varit avslagen / man lämnat bilen.
Är detta normalt eller ett fel på min bil?
Jäkligt obra när man kört upp en "bumpigare" grusväg eller liknande, parkerar bilen för att njuta av naturen ett par timmar, kommer tillbaka och åker iväg "SKRAAAAAP" och sen inser att man måste höja den...
/Jocce
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Den gör lika om man har den på low, går upp till normal utan att säga något (inte lika stort problem som när den går till normal från hög såklart), såJocce skrev:Märkt ett par gånger att bilen verkar gå tillbaka till "Normal"-läget i luftfjädringen om den varit avslagen / man lämnat bilen.
Är detta normalt eller ett fel på min bil?
Jäkligt obra när man kört upp en "bumpigare" grusväg eller liknande, parkerar bilen för att njuta av naturen ett par timmar, kommer tillbaka och åker iväg "SKRAAAAAP" och sen inser att man måste höja den...
/Jocce
det är nog normalt beteende för bilen...
Jag frågade Tesla för flera år sedan om det inte gick att få en indikator på displayen så att man kan se vilket läge fjädringen står i men det gick inte
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Extra störigt om man kör på automatik då den sänks vid en given hastighet, då kan man ju komma på lågt läge på en fin väg och sedan kommer man till ett
parti där det är sämre väg men fjädringen går inte upp till normalläge direkt även om man sänker farten...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Att den ändrar vid parkering är ju inte så konstigt då den ju försöker få bilen så vågrät som möjligt om man står i lutning (varför den gör detta vet jag dock inte). Dock skulle man ju önska att den gick tillbaka till samma läge som den var i när man parkerade när man startar igen, men det gör den ju inte alltid (eller tom aldrig?).
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Så länge bilen inte varit ute och kört själv så har den stått still. Hänt flertalet gånger när bilen är parkerad.vigge50 skrev:Vad jag vet så sänks den från högsta läget när hastigheten ökar, du har inte bara kört lite snabbare?Jocce skrev:Märkt ett par gånger att bilen verkar gå tillbaka till "Normal"-läget i luftfjädringen om den varit avslagen / man lämnat bilen.
Är detta normalt eller ett fel på min bil?
Jäkligt obra när man kört upp en "bumpigare" grusväg eller liknande, parkerar bilen för att njuta av naturen ett par timmar, kommer tillbaka och åker iväg "SKRAAAAAP" och sen inser att man måste höja den...
/Jocce
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Att den försöker justera sig vågrätt är en sak, men att den går från High (eller Very High) när den står parkerad kan ju faktiskt ge skador under bilen om man har otur...Legato skrev:Att den ändrar vid parkering är ju inte så konstigt då den ju försöker få bilen så vågrät som möjligt om man står i lutning (varför den gör detta vet jag dock inte). Dock skulle man ju önska att den gick tillbaka till samma läge som den var i när man parkerade när man startar igen, men det gör den ju inte alltid (eller tom aldrig?).
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Jag fattar inte hur ni lyckas skrapa undertill? Har haft Model S i mer än 4 år och kör på always low och har aldrig skrapat undertill.
Jo en gång förresten när jag skulle köra på gotlandsbåten tog den i lite.
Jo en gång förresten när jag skulle köra på gotlandsbåten tog den i lite.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Har du observerat att bilen försöker rikta upp sig när den står i lutning, min iakttagelse är att den inte gör det. (Såklart med luftfjädringen.)Legato skrev:Att den ändrar vid parkering är ju inte så konstigt då den ju försöker få bilen så vågrät som möjligt om man står i lutning (varför den gör detta vet jag dock inte).
ms 76132 "Eleamore"
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Har du kört på en skogs/grusväg, eller när det är en del snö ute?Niclas skrev:Jag fattar inte hur ni lyckas skrapa undertill? Har haft Model S i mer än 4 år och kör på always low och har aldrig skrapat undertill.
Jo en gång förresten när jag skulle köra på gotlandsbåten tog den i lite.
T.ex. vid fjällvandring har jag kört bilen på skogsväg och då behöver man ha upp den lite för att inte skrapa i.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Om bilen står parkerad på en plats med höjd fjädring så sänker den inte. Men på plats utan höjning sparad så sänker den efter parkering. Det är vad jag observerat.
Det finns ju exempel på de som då kommit tillbaka till en bil där kofångaren trycks loss mot en slänt eller kantsten. Lite obra.
Det finns ju exempel på de som då kommit tillbaka till en bil där kofångaren trycks loss mot en slänt eller kantsten. Lite obra.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Luftfjädring tillbaka till
Ja precis. Lite dumt.jpetters skrev:Om bilen står parkerad på en plats med höjd fjädring så sänker den inte. Men på plats utan höjning sparad så sänker den efter parkering. Det är vad jag observerat.
Det finns ju exempel på de som då kommit tillbaka till en bil där kofångaren trycks loss mot en slänt eller kantsten. Lite obra.
T.ex. om man höjer, kör med höjd fjädring i ett par kilometer, parkerar bilen och sedan kommer tillbaka kan det ju få tråkiga konsekvenser...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Det jag menade var att den ju (om den utgår ifrån Very High) alltid sänker antingen där fram eller där bak om den står i lutning. Problemet är väl dock först när man ska köra iväg, att den skulle sänka så att en skadas vid stillastående känns ju ganska osannolikt (förutsätter ju några riktigt elaka/stora stenbumlingar eller liknande).Jocce skrev:Att den försöker justera sig vågrätt är en sak, men att den går från High (eller Very High) när den står parkerad kan ju faktiskt ge skador under bilen om man har otur...Legato skrev:Att den ändrar vid parkering är ju inte så konstigt då den ju försöker få bilen så vågrät som möjligt om man står i lutning (varför den gör detta vet jag dock inte). Dock skulle man ju önska att den gick tillbaka till samma läge som den var i när man parkerade när man startar igen, men det gör den ju inte alltid (eller tom aldrig?).
/Jocce
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Jag har en mycket skarp kant ner i garaget (som jag var tvungen att snedda över med min stålfjädrade Model S för att inte skrapa) så jag har autohöjning på när jag närmar mig. Jag har märkt att bilen verkar ändra höjden när jag väl parkerar den, men den återgår till hög igen när jag kör eftersom jag fortfarande är inom området för autohöjning. Dubbelkolla så det verkligen är inställd med autohöjning i området, är mitt tips, annars kommer den nog sänka sig.
Ni som stör er på att den går ur low kan ju prova att slå på "always lower" i systemet.
Ni som stör er på att den går ur low kan ju prova att slå på "always lower" i systemet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Vid stillastående kanske inte är så stor chans, men efter ett par timmars fjällvandring, när man kommer tillbaka till bilen (True storyLegato skrev:
Det jag menade var att den ju (om den utgår ifrån Very High) alltid sänker antingen där fram eller där bak om den står i lutning. Problemet är väl dock först när man ska köra iväg, att den skulle sänka så att en skadas vid stillastående känns ju ganska osannolikt (förutsätter ju några riktigt elaka/stora stenbumlingar eller liknande).
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Och det handlar inte om att den nivåjusterar, utan i menyn har den gått från high eller very high till normal.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
danni skrev:Jag har en mycket skarp kant ner i garaget (som jag var tvungen att snedda över med min stålfjädrade Model S för att inte skrapa) så jag har autohöjning på när jag närmar mig. Jag har märkt att bilen verkar ändra höjden när jag väl parkerar den, men den återgår till hög igen när jag kör eftersom jag fortfarande är inom området för autohöjning. Dubbelkolla så det verkligen är inställd med autohöjning i området, är mitt tips, annars kommer den nog sänka sig.
Ni som stör er på att den går ur low kan ju prova att slå på "always lower" i systemet.
Igen, ett par kilometers skogsväg där man kört i High eller Very High, då är man långt utanför autohöjningens område. Bilen står i High (eller Very High) när man kliver ur bilen.
När man kommer tillbaka står den i Normal. (Eller om den sänker sig när man kör iväg, kan ej svara på vilket av det är just nu)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Det finns en inställning, som Danni påpekar, där bilen kommer ihåg gps-positionen och alltid justerar upp i högsta läge när du återvänder där du hade behovet att höja senast. Har du parkerat där, återtar bilen högsta läget när du startar.Jocce skrev:Vid stillastående kanske inte är så stor chans, men efter ett par timmars fjällvandring, när man kommer tillbaka till bilen (True storyLegato skrev:
Det jag menade var att den ju (om den utgår ifrån Very High) alltid sänker antingen där fram eller där bak om den står i lutning. Problemet är väl dock först när man ska köra iväg, att den skulle sänka så att en skadas vid stillastående känns ju ganska osannolikt (förutsätter ju några riktigt elaka/stora stenbumlingar eller liknande).) så kanske man inte tänker på att gå in och höja bilen direkt när man kör tillbaka samma väg man tog sig in på. Efter säg 100 meter kanske det är lite djupare spår med skrap till följd.
Och det handlar inte om att den nivåjusterar, utan i menyn har den gått från high eller very high till normal.
/Jocce
Model S P85D,
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Platsen där man behöver höja är inte nödvändigtvis samma som där man sedan parkerar.Foluke skrev:Det finns en inställning, som Danni påpekar, där bilen kommer ihåg gps-positionen och alltid justerar upp i högsta läge när du återvänder där du hade behovet att höja senast. Har du parkerat där, återtar bilen högsta läget när du startar.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Okej, jag går igenom förfarandet med er igen.Foluke skrev:Det finns en inställning, som Danni påpekar, där bilen kommer ihåg gps-positionen och alltid justerar upp i högsta läge när du återvänder där du hade behovet att höja senast. Har du parkerat där, återtar bilen högsta läget när du startar.
Jag kör en vanlig asfalterad väg, svänger in på en skogsväg. Trycker på "High" (eller "Very High")
Här sparar bilen en GPS-position vilket gör att nästa gång jag kommer från den vanliga asfalterade vägen så kommer bilen höja sig! Woho! Asbra!
Men i scenariot så kör jag ca 3-4 km på denna skogs/grusväg, som inte är i skick att köra på "Normal" på, under stora delar av vägen.
Jag parkerar bilen efter dessa 3-4 km. Bilen står fortfarande kvar i läge "High" eller "Very High". Jag vandrar i x-antal timmar i vår svenska fina natur! Underbart! Avkoppling av den skönare sort!
När jag kommer tillbaka till bilen, byter skor och strumpor, lägger in all packning i bilen. Sätter mig för att åka iväg och efter ett par hundra meter--- "SKRAAAP" --- Ouch.
Vi är alltså ca 3 km från den sparade GPS-positionen där jag tryckte på knappen och har under ditfärden EJ varit uppe i hastigheten som sänker bilen automatiskt.
Det är alltså inte så att jag höjer för att ta mig upp över ett hinder in på parkeringsplatsen, utan det är för att åka en längre sträcka som kräver det, i detta fall.
(Istället för en väg i dåligt skick kan det lika väl vara en väg som inte blivit plogad eller liknande, men snön är sällan lika hård som stenarna
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Du får göra en bug report där du beskriver problemet. Att GPS-baserad höjning verkar bara vara väldigt lokal tex garageuppfart. Att du önskar fler options på hur man programmerar GPS-områdets omfattning. Jag vet inte hur det går till att göra en bug report mer än att du använder röstkommandot, hur rapporten går till vet jag inte. Är det också via röst så kan det ju vara idé att träna lite innan man kör skarptJocce skrev:Okej, jag går igenom förfarandet med er igen.Foluke skrev:Det finns en inställning, som Danni påpekar, där bilen kommer ihåg gps-positionen och alltid justerar upp i högsta läge när du återvänder där du hade behovet att höja senast. Har du parkerat där, återtar bilen högsta läget när du startar.
Jag kör en vanlig asfalterad väg, svänger in på en skogsväg. Trycker på "High" (eller "Very High")
Här sparar bilen en GPS-position vilket gör att nästa gång jag kommer från den vanliga asfalterade vägen så kommer bilen höja sig! Woho! Asbra!
Men i scenariot så kör jag ca 3-4 km på denna skogs/grusväg, som inte är i skick att köra på "Normal" på, under stora delar av vägen.
Jag parkerar bilen efter dessa 3-4 km. Bilen står fortfarande kvar i läge "High" eller "Very High". Jag vandrar i x-antal timmar i vår svenska fina natur! Underbart! Avkoppling av den skönare sort!
När jag kommer tillbaka till bilen, byter skor och strumpor, lägger in all packning i bilen. Sätter mig för att åka iväg och efter ett par hundra meter--- "SKRAAAP" --- Ouch.
Vi är alltså ca 3 km från den sparade GPS-positionen där jag tryckte på knappen och har under ditfärden EJ varit uppe i hastigheten som sänker bilen automatiskt.
Det är alltså inte så att jag höjer för att ta mig upp över ett hinder in på parkeringsplatsen, utan det är för att åka en längre sträcka som kräver det, i detta fall.
(Istället för en väg i dåligt skick kan det lika väl vara en väg som inte blivit plogad eller liknande, men snön är sällan lika hård som stenarna)
/Jocce
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Exemplet färja är ju tydligt där man önskar hög tills man kört av igen på en helt annan plats än där man höjde.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7259
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Okay, jag förstår. I det här scenariot hade min bil sänkt sig långt före parkeringen eftersom jag kör med "always lower" inställt. Men i ditt fall är det nog helt enkelt så att du måste ställa in ett nytt GPS-baserat höjningsområde på andra sidan före din tillbakafärd. Bilen är inte alls sugen på att behålla fjädringsinställningen mellan dina körpass utan har ett defaultläge den går tillbaks till istället.Jocce skrev:Okej, jag går igenom förfarandet med er igen.Foluke skrev:Det finns en inställning, som Danni påpekar, där bilen kommer ihåg gps-positionen och alltid justerar upp i högsta läge när du återvänder där du hade behovet att höja senast. Har du parkerat där, återtar bilen högsta läget när du startar.
Jag kör en vanlig asfalterad väg, svänger in på en skogsväg. Trycker på "High" (eller "Very High")
Här sparar bilen en GPS-position vilket gör att nästa gång jag kommer från den vanliga asfalterade vägen så kommer bilen höja sig! Woho! Asbra!
Men i scenariot så kör jag ca 3-4 km på denna skogs/grusväg, som inte är i skick att köra på "Normal" på, under stora delar av vägen.
Jag parkerar bilen efter dessa 3-4 km. Bilen står fortfarande kvar i läge "High" eller "Very High". Jag vandrar i x-antal timmar i vår svenska fina natur! Underbart! Avkoppling av den skönare sort!
När jag kommer tillbaka till bilen, byter skor och strumpor, lägger in all packning i bilen. Sätter mig för att åka iväg och efter ett par hundra meter--- "SKRAAAP" --- Ouch.
Vi är alltså ca 3 km från den sparade GPS-positionen där jag tryckte på knappen och har under ditfärden EJ varit uppe i hastigheten som sänker bilen automatiskt.
Det är alltså inte så att jag höjer för att ta mig upp över ett hinder in på parkeringsplatsen, utan det är för att åka en längre sträcka som kräver det, i detta fall.
(Istället för en väg i dåligt skick kan det lika väl vara en väg som inte blivit plogad eller liknande, men snön är sällan lika hård som stenarna)
/Jocce
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Se mitt inlägg som kom precis under dittSurfaren skrev:Platsen där man behöver höja är inte nödvändigtvis samma som där man sedan parkerar.Foluke skrev:Det finns en inställning, som Danni påpekar, där bilen kommer ihåg gps-positionen och alltid justerar upp i högsta läge när du återvänder där du hade behovet att höja senast. Har du parkerat där, återtar bilen högsta läget när du startar.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Ja, precis, jag tänker precis som du men orkade inte skriva en sån lång och tydlig förklaring.Jocce skrev:Se mitt inlägg som kom precis under ditt![]()
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Ja ja. Om du byter både skor och strumpor är det kört. Finns ingen bil som klarar det!Jocce skrev:Okej, jag går igenom förfarandet med er igen.Foluke skrev:Det finns en inställning, som Danni påpekar, där bilen kommer ihåg gps-positionen och alltid justerar upp i högsta läge när du återvänder där du hade behovet att höja senast. Har du parkerat där, återtar bilen högsta läget när du startar.
Jag kör en vanlig asfalterad väg, svänger in på en skogsväg. Trycker på "High" (eller "Very High")
Här sparar bilen en GPS-position vilket gör att nästa gång jag kommer från den vanliga asfalterade vägen så kommer bilen höja sig! Woho! Asbra!
Men i scenariot så kör jag ca 3-4 km på denna skogs/grusväg, som inte är i skick att köra på "Normal" på, under stora delar av vägen.
Jag parkerar bilen efter dessa 3-4 km. Bilen står fortfarande kvar i läge "High" eller "Very High". Jag vandrar i x-antal timmar i vår svenska fina natur! Underbart! Avkoppling av den skönare sort!
När jag kommer tillbaka till bilen, byter skor och strumpor, lägger in all packning i bilen. Sätter mig för att åka iväg och efter ett par hundra meter--- "SKRAAAP" --- Ouch.
Vi är alltså ca 3 km från den sparade GPS-positionen där jag tryckte på knappen och har under ditfärden EJ varit uppe i hastigheten som sänker bilen automatiskt.
Det är alltså inte så att jag höjer för att ta mig upp över ett hinder in på parkeringsplatsen, utan det är för att åka en längre sträcka som kräver det, i detta fall.
(Istället för en väg i dåligt skick kan det lika väl vara en väg som inte blivit plogad eller liknande, men snön är sällan lika hård som stenarna)
/Jocce
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Model S P85D,
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Den verkar gå till standard när man parkerat oavsett inställning ( om den nu inte är gps taggad på platsen )
Jag kör always low och bilen ör i standard när man kommer till den för att gå ner när man börjar köra
Jag kör always low och bilen ör i standard när man kommer till den för att gå ner när man börjar köra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Luftfjädring tillbaka till "Normal" av sig själv?
Foluke skrev:Ja ja. Om du byter både skor och strumpor är det kört. Finns ingen bil som klarar det!
Ha ha Okej, ja då får jag skippa sko och strumpbytet
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.