VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
Tror ni detta kan stämma in på I.D Neo cockpit?? En tidig data bild dock
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Det känns ju inte så långt från dagens eGolf men bilderna känns ju lite photoshoppade?Oykkh47 skrev:Tror ni detta kan stämma in på I.D Neo cockpit?? En tidig data bild dock
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Model S P85DL+
Re: VW I.D
Ja det är ju en data bild.. men väldigt lik den som nya Golf 8 verkar få... Så säg 80% kanske stämmer? Liknar ju lite nya T-cross och T-roc samt polo
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Haha. Är bara škoda som kan göra en riktig bil. Mina 2 octavia va nog dom bästa jag haft. Passaten är helt okWalker skrev:När kommer en RIKTIG bil?
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: VW I.D
Jodå, de kommer med en riktig elbil.Walker skrev:När kommer en RIKTIG bil?
Tror inte vi skall skratta åt dem allt för mycket, huvudsaken är att de verkligen tar tag i chansen som det för alla världens bokstavliga skull inte FÅR missa. Och så korkade är nog inte VW?
De senaste bilderna på karossen ser ju lovande ut. Aning NISSAN Leaf -18 kanske?
Re: VW I.D
dragkrok till cykel kan du montera på vilken bil som helst. Behöver inte vara typgodkänd för det. Jag har drag på min Model S. Samma installation och fästen som till Model X, så teoretiskt kan jag dra 2300kg eller vad det nu är MX får dra, men jag har bara cykel på kulanStefL skrev:Kommer specialbeställa med mindre bromsok så jag får på 16" fälgar. Dragkrok är bra att ha främst för möjlighet till cykelhållare - AWD har jag klarat mig utan hittills så det överlever jag nog utan även i framtiden.gellerstam skrev:Och dragkrok och AWD....StefL skrev:Sådärja! I med ett >= 60 kWh batteri, dit med en kombibakdel och ett Skodaemblem så har jag min el-Octavia
Är det inte för lite däck för dig?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Till sommaren 2019 kan man tydligen förboka sin VW ID om man tror på lösa rykten.
"till sommaren har jag hört lite lösa rykten"
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... oup_header
"till sommaren har jag hört lite lösa rykten"
https://www.facebook.com/groups/3142876 ... oup_header
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW I.D
Japp. Har även hört att 6 månader efter produktionstart av I.D Neo i november så ska I.D crozz börja tillberkas. Det betyder kundbilar och sverige premiär i november 2020...
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Jag inser att jag aldrig laddade upp lite bilder jag tog när jag startade tråden, så här kommer dom...
Model S P85DL+
Re: VW I.D
Grillen var ju väldigt lik Merca EQC
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Har problem med min app till Golfen. Fick veta att de har helt galna fördröjningar på samtliga VAG-appar. Om de inte ens kan få en enkel app att funka, hur ska de lyckas få ut hela bilar till sina kunder med sin tidsplan.
Har en kompis som beställde en helt vanlig simpel bensinPolo för ett halvår sedan. Han har inte ens fått en preliminär produktionsvecka på den.
Det verkar vara fullständigt kaos inom VW. Jag nämner detta för att ni som hoppas på VW inte ska bli så besvikna OM det ev. blir liiiiiite förseningar på elbilsfronten.
Men, men.... vi hoppas alla.
Har en kompis som beställde en helt vanlig simpel bensinPolo för ett halvår sedan. Han har inte ens fått en preliminär produktionsvecka på den.
Det verkar vara fullständigt kaos inom VW. Jag nämner detta för att ni som hoppas på VW inte ska bli så besvikna OM det ev. blir liiiiiite förseningar på elbilsfronten.
Men, men.... vi hoppas alla.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: VW I.D
mans71 skrev:/Slut bild-bombning
Väldigt kul att se fler bilder på den där ”visnings-demon” eller vad man skall kalla den?
TACK!
Gräslig front som påminner om Mercedes EQC. Och det här känns om en i raden av studier man gjort för ”Buzz”?
Det här klippet är riktigt intressant när det gäller VW’s utfästelser och planer.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: VW I.D
Ju fler concept dom gör desto närmare kommer vi E-golf respektive Sharan/Caravelle och desto längre bort kommer vi från de ganska coola I.D NEO och Buzz.
Snart är vi väl tillbaka på next gen E-golf som finns med ICE, PHEV, BEV versioner.
Snart är vi väl tillbaka på next gen E-golf som finns med ICE, PHEV, BEV versioner.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Re: VW I.D
Det är den nuvarande problematiken med övergången till att klassa alla modeller enligt WLTP. Har en kollega som beställde eGolf som skulle produceras v.46 i år. Nu är senaste att den ska produceras v.8 2019. Det är verkligen fullt kaos hos VW just nu.Walker skrev:Har problem med min app till Golfen. Fick veta att de har helt galna fördröjningar på samtliga VAG-appar. Om de inte ens kan få en enkel app att funka, hur ska de lyckas få ut hela bilar till sina kunder med sin tidsplan.
Har en kompis som beställde en helt vanlig simpel bensinPolo för ett halvår sedan. Han har inte ens fått en preliminär produktionsvecka på den.
Det verkar vara fullständigt kaos inom VW. Jag nämner detta för att ni som hoppas på VW inte ska bli så besvikna OM det ev. blir liiiiiite förseningar på elbilsfronten.
Men, men.... vi hoppas alla.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW I.D
Glad att jag beställde en e-Golf innan kaoset tog fart.Erxon skrev:Glad att man inte beställde en e-Golf som jag var på väg att göra när man läser detta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Blir nog att vänta på I.D crozz eller Neo för mig.. nu blir man nog besviken om man beställer en e-golf och precis när man får den så rullar dom nya I.D bilarna ut..
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Re: VW I.D
Förstår dig... Jag hade pris mm för att beställa en e-Golf som s.k. personalbil men de kunde inte säga en preliminär leveranstid.mati skrev:Glad att jag beställde en e-Golf innan kaoset tog fart.Erxon skrev:Glad att man inte beställde en e-Golf som jag var på väg att göra när man läser detta.
Kia hade långt ifrån några priser mm för Niro så det blir en Leaf Tekna då de sa leverans andra halvan av december.
Kommer ha den bilen i 3 år, sedan räknar jag med att det stabiliserat sig på elbilsfronten, m.a.o. att det finns vettigt prissatta bilar med dragkrok
Re: VW I.D
Det hoppades jag redan för tre år sedan. Då resonerade jag likadant och jag sa då att jag köper en Tesla så länge (man lever bara en gång = yolo). Om några få år finns det billigare elbilar med samma räckvidd och dragkrok, och då kan man skaffa en sådan sen, tänkte jag. Som sagt, det var för tre år sedan. Nu har det visserligen hänt en del på elbilsfronten, men några billiga elbilar lyser fortfarande med sin frånvaro. Dragkrok har kommit, men bara för de allra dyraste, vilket är helt sinnessjukt. Nu sitter man ju tyvärr i elbilsträsket och yolo har blivit ett ganska jobbigt normaltillstånd. Om jag vill fortsätta köra elbil måste jag skaffa en e-tron (eller I-Pace) och det är inte alls det jag hade tänkt mig från början.Erxon skrev:Kommer ha den bilen i 3 år, sedan räknar jag med att det stabiliserat sig på elbilsfronten, m.a.o. att det finns vettigt prissatta bilar med dragkrok
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: VW I.D
Lite samma här. Köpte inte nån Tesla men jag förväntade mig att det skulle ha hänt mycket mer på 3 år. Nu känns det nog som att det inom 3-5 år kommer att se helt annorlunda ut på elbilsmarknaden.mati skrev:Det hoppades jag redan för tre år sedan. Då resonerade jag likadant och jag sa då att jag köper en Tesla så länge (man lever bara en gång = yolo). Om några få år finns det billigare elbilar med samma räckvidd och dragkrok, och då kan man skaffa en sådan sen, tänkte jag. Som sagt, det var för tre år sedan. Nu har det visserligen hänt en del på elbilsfronten, men några billiga elbilar lyser fortfarande med sin frånvaro. Dragkrok har kommit, men bara för de allra dyraste, vilket är helt sinnessjukt. Nu sitter man ju tyvärr i elbilsträsket och yolo har blivit ett ganska jobbigt normaltillstånd. Om jag vill fortsätta köra elbil måste jag skaffa en e-tron (eller I-Pace) och det är inte alls det jag hade tänkt mig från början.Erxon skrev:Kommer ha den bilen i 3 år, sedan räknar jag med att det stabiliserat sig på elbilsfronten, m.a.o. att det finns vettigt prissatta bilar med dragkrok
Jag körde från Nyköping till Göteborg igår. I en Zoe 22 kWh så går det att göra det med 2 laddstopp även vid nollgradigt. Men med en maxfart på 80 km/h, så det tog 6½ timme (34 mil). Med de bilar som kommer ut på marknaden nu så kan man göra det utan att stanna och ladda om man kör lite snålt, eller med ett laddstopp och kunna blåsa på. Det är en väldig skillnad i komfort!
Så nog har det hänt en hel del, men ännu lite till behövs. Dragkrok som standard, t.ex.
Re: VW I.D
Den här artikeln daterad september 2018 tycks bekräfta priset 250k för varianten med 33 mil WLTP. Leverans 2020, måste ju bli en riktig storsäljare!
https://teknikensvarld.se/volkswagens-e ... 00-kronor/
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
https://teknikensvarld.se/volkswagens-e ... 00-kronor/
Är egentligen rätt sur på VW för deras fuskande och tänkte inte köpa någon mer VW men det kanske var det bästa som hänt dom för nu blir iaf jag sugen på att lägga en order på en ID Neo.
Model S P85DL+