Kia Niro EV

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Swede1 »

frippan skrev:
Teslabjörn kör live sändning denna helg mellan Oslo - Trondheim - Oslo denna helg med en e-niro

Haha, tailgate mode on, hammer is armed and ready. Haammmmer! Så kör han om. Merry x-mas.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Kia Niro EV

Inlägg av taliz »

Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Man får köra rätt mycket för att det ska vara värt dubbla priset för en eniro vs vanlig niro.
Och kör man så mycket är det nog värt lite till för att kunna nyttja Supercharger nätet, dvs bättre med Model 3...
200.000 extra i lån = 6000kr per år i räntekostnader
2000 mil per år á 0.8 = 1600 liter x 15kr = 24000 kr
2000 mil x 2kr = 4000 kr

14000 kr billigare per år med en elbil.
Hur tänkte du nu?
Man kan inte bara räkna med kostnaden på räntan, i så fall skulle nog alla här köra P100D...

Största kostnaden för en bil är nästan alltid värdeminskning, och normalt tappar de ca hälften på 3 år.
Så din eniro är då värd ca 200, medans niro hamnar runt 100.
Värdeminskningen blir då 66k/år på eniro och 33k/år på niro.

Sen tillkommer ju förstås diverse andra kostnader som service, skatt, försäkring osv. Men jag har svårt att se att normalbilisten kommer hämta hem ett dubbelt så högt inköpspris.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Walker »

taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Man får köra rätt mycket för att det ska vara värt dubbla priset för en eniro vs vanlig niro.
Och kör man så mycket är det nog värt lite till för att kunna nyttja Supercharger nätet, dvs bättre med Model 3...
200.000 extra i lån = 6000kr per år i räntekostnader
2000 mil per år á 0.8 = 1600 liter x 15kr = 24000 kr
2000 mil x 2kr = 4000 kr

14000 kr billigare per år med en elbil.
Hur tänkte du nu?
Man kan inte bara räkna med kostnaden på räntan, i så fall skulle nog alla här köra P100D...

Största kostnaden för en bil är nästan alltid värdeminskning, och normalt tappar de ca hälften på 3 år.
Så din eniro är då värd ca 200, medans niro hamnar runt 100.
Värdeminskningen blir då 66k/år på eniro och 33k/år på niro.

Sen tillkommer ju förstås diverse andra kostnader som service, skatt, försäkring osv. Men jag har svårt att se att normalbilisten kommer hämta hem ett dubbelt så högt inköpspris.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... nsinbilen/
Kanske dax att sluta sprida dessinformation om hur hemskt dyrt det är att köra elbil?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9346
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kia Niro EV

Inlägg av bylund »

Leo skrev:
Sån här har jag i bilen. Mennekes 8m lång och ställbar 6,8,10,13,16A 1-fas med blå 230V CEE kontakt. Enkelt skaffa adapter till CEE 400V röd eller adapter till 230V Schucko.

Art nr 31407096 hos Volvo/Bilia var det förr tror jag. Verkar kosta 4125kr ink moms idag.

Brukade ha med den som ”reserv-UMC” på långresor ibland.
Klarar dessutom norsk el antar jag?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3194
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Leo »

Aldrig provat så ingen aning faktiskt.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Kia Niro EV

Inlägg av taliz »

Walker skrev:
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Man får köra rätt mycket för att det ska vara värt dubbla priset för en eniro vs vanlig niro.
Och kör man så mycket är det nog värt lite till för att kunna nyttja Supercharger nätet, dvs bättre med Model 3...
200.000 extra i lån = 6000kr per år i räntekostnader
2000 mil per år á 0.8 = 1600 liter x 15kr = 24000 kr
2000 mil x 2kr = 4000 kr

14000 kr billigare per år med en elbil.
Hur tänkte du nu?
Man kan inte bara räkna med kostnaden på räntan, i så fall skulle nog alla här köra P100D...

Största kostnaden för en bil är nästan alltid värdeminskning, och normalt tappar de ca hälften på 3 år.
Så din eniro är då värd ca 200, medans niro hamnar runt 100.
Värdeminskningen blir då 66k/år på eniro och 33k/år på niro.

Sen tillkommer ju förstås diverse andra kostnader som service, skatt, försäkring osv. Men jag har svårt att se att normalbilisten kommer hämta hem ett dubbelt så högt inköpspris.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... nsinbilen/
Kanske dax att sluta sprida dessinformation om hur hemskt dyrt det är att köra elbil?
Dom skriver ju att fossildrivna Ceed var billigast.
Nä ska man spara pengar som medelsvensson får man nog vänta lite till, helst köpa en beggad om tre år...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Swede1 »

taliz skrev:
Walker skrev:
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
taliz skrev:
Man får köra rätt mycket för att det ska vara värt dubbla priset för en eniro vs vanlig niro.
Och kör man så mycket är det nog värt lite till för att kunna nyttja Supercharger nätet, dvs bättre med Model 3...
200.000 extra i lån = 6000kr per år i räntekostnader
2000 mil per år á 0.8 = 1600 liter x 15kr = 24000 kr
2000 mil x 2kr = 4000 kr

14000 kr billigare per år med en elbil.
Hur tänkte du nu?
Man kan inte bara räkna med kostnaden på räntan, i så fall skulle nog alla här köra P100D...

Största kostnaden för en bil är nästan alltid värdeminskning, och normalt tappar de ca hälften på 3 år.
Så din eniro är då värd ca 200, medans niro hamnar runt 100.
Värdeminskningen blir då 66k/år på eniro och 33k/år på niro.

Sen tillkommer ju förstås diverse andra kostnader som service, skatt, försäkring osv. Men jag har svårt att se att normalbilisten kommer hämta hem ett dubbelt så högt inköpspris.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... nsinbilen/
Kanske dax att sluta sprida dessinformation om hur hemskt dyrt det är att köra elbil?
Dom skriver ju att fossildrivna Ceed var billigast.
Nä ska man spara pengar som medelsvensson får man nog vänta lite till, helst köpa en beggad om tre år...
En ceed är en mindre bil än Niro.

Ja, det är detta resonemang som håller uppe begagnat priserna, en elbil är värd 50-100’ mer begagnad pga lägre driftkostnad. Kommer vara samma om tre år. Du får ge 250 ’ för en begagnad e-Niro om tre år tror jag (lite beroende på kronans utveckling och ev förändring av miljöpremie).
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3194
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Leo »

Om en Niro idag kanske kostar ca 330”-370” efter miljöpremie. Kona och Leaf är billigare och VW ID framöver ännu billigare osv. Sen kanske den Svenska kronan stärks på 3års sikt också.

Kan då tillverkarna också leverera rimliga volymer framöver. Så lär ändå begagnatpriserna hamna i förhållande till det. Dvs vi får nog ändå se mer normala värdeminskning och inte titta allt för mycket på hur det sett ut tidigare.

Sen är det då en helt annan fråga vad som händer med vanliga fossilbilars 2:a handsvärde...

MEN stora skillnaden är nog att vi får sluta se elbilar som en ”homogen grupp” där samma matematik gäller för alla. Kommer nog mer att börja likna skillnaderna som idag finns mellan olika fossilbilars 2:a hands värde. Där vissa har högt 2:a handsvärde och andra sjunker rejält.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Kia Niro EV

Inlägg av taliz »

Swede1 skrev:
taliz skrev:
Walker skrev:
taliz skrev:
Jeppe_E skrev:
200.000 extra i lån = 6000kr per år i räntekostnader
2000 mil per år á 0.8 = 1600 liter x 15kr = 24000 kr
2000 mil x 2kr = 4000 kr

14000 kr billigare per år med en elbil.
Hur tänkte du nu?
Man kan inte bara räkna med kostnaden på räntan, i så fall skulle nog alla här köra P100D...

Största kostnaden för en bil är nästan alltid värdeminskning, och normalt tappar de ca hälften på 3 år.
Så din eniro är då värd ca 200, medans niro hamnar runt 100.
Värdeminskningen blir då 66k/år på eniro och 33k/år på niro.

Sen tillkommer ju förstås diverse andra kostnader som service, skatt, försäkring osv. Men jag har svårt att se att normalbilisten kommer hämta hem ett dubbelt så högt inköpspris.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... nsinbilen/
Kanske dax att sluta sprida dessinformation om hur hemskt dyrt det är att köra elbil?
Dom skriver ju att fossildrivna Ceed var billigast.
Nä ska man spara pengar som medelsvensson får man nog vänta lite till, helst köpa en beggad om tre år...
En ceed är en mindre bil än Niro.

Ja, det är detta resonemang som håller uppe begagnat priserna, en elbil är värd 50-100’ mer begagnad pga lägre driftkostnad. Kommer vara samma om tre år. Du får ge 250 ’ för en begagnad e-Niro om tre år tror jag (lite beroende på kronans utveckling och ev förändring av miljöpremie).
Visst är en ceed lite mindre, poängen var att fossil fortfarande är billigast för de flesta.
Om tre år är utbudet av elbilar större, och finns då tex VW ID för 300k ny så är det nog få som köper en tre år gammal Kia för 250.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Kia Niro EV

Inlägg av TeslaTissel »

Ja klippet presenterar sig själv, Bjørn Nyland!

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Kia Niro EV

Inlägg av TeslaTissel »

Nu är han ute igen med nästa test!
Bjuder på detta från min blog.

TeslaBjørn (Bjørn Nyland) testar Kia e-Niro Oslo-Trondheim med last.
Bjørn Nylands tester och bokstavligen långkörare är ibland underhållande och det här är i samma stil som vanligt, men det här är extra intressant då han är väldigt nöjd med Kia e-Niro. Så långt allting bra men plötsligt visar det sig att något händer ett par gånger som gör honom lite förvirrad.

Bjørn kör i tre distanser. Oslo – Otta. Otta – Trondheim och Trondheim – Hanestad. Sedan tillbaka mot Oslo. Se tabellen nedan.

Medelhastighet Energiåtgång Distans
Leg 1 79 kmh 296 Wh/km 27,1 mil
Leg 2 78 kmh 203 Wh/km 19,2 mil
Leg 3 82 kmh 191 Wh/km 4 mil



Det är ju den här typen av verkliga tester som visar ev fördelar/nackdelar på en viss modell och vi skall vara tacksamma han har orken göra dem.

Under körningen berättar han också om något underligt som heter ”Nimber-task”. Det är ett rätt intressant NORSKT delnings/budbils-system där man kan leta upp folk som behöver skicka något, men vill slippa dyra transportkostnader, och som kanske inte heller har så bråttom med leveransen. Så medan Bjørn provkör, så fixar han grejer åt dem som behöver hjälp. Appen finns även för Sverige!

Länk:
http://blog.ho-form.se/?p=8002
Användarvisningsbild
djFabbe
Teslaägare
Inlägg: 348
Blev medlem: 06 jul 2016 10:45

Re: Kia Niro EV

Inlägg av djFabbe »

Körde Niro Electric idag. Riktigt trevlig bil! Mer info i podden som vi släpper nu i mellandagarna!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
En röd Model 3 Long Range från Mars 2019.

Lyssna på Bilar med sladd - nordens största elbilspoddcast! http://www.bilarmedsladd.se.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Jeppe_E »

Såg reklam på TV4 idag om E-Niron på bästa sändningstid. Fin reklam. Inte en massa snack.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10917
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Jerker »

Jeppe_E skrev:
Såg reklam på TV4 idag om E-Niron på bästa sändningstid. Fin reklam. Inte en massa snack.
Just det! De skulle köra en TV-reklamkampanj nu i helgen! Jag har dock inte tittat så mycket på TV så jag har inte sett nån än.
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Swede1 »

Björn är rätt rolig, sover i bilen i 8 minus funkar, värmer soppa i bilen. Bilen går 25-30 mil på vintern, snabb laddar långsammare än på sommaren, tar en timme att ladda ungefär. Funkar bra på långresa om du stannar och äter efter 25-30 mils körning, vilket de flesta vill göra. första folk elbilen till hyfsat rimligt pris! Leverans mars-juni?!?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14562
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Kia Niro EV

Inlägg av taliz »

Swede1 skrev:
Björn är rätt rolig, sover i bilen i 8 minus funkar, värmer soppa i bilen. Bilen går 25-30 mil på vintern, snabb laddar långsammare än på sommaren, tar en timme att ladda ungefär. Funkar bra på långresa om du stannar och äter efter 25-30 mils körning, vilket de flesta vill göra. första folk elbilen till hyfsat rimligt pris! Leverans mars-juni?!?
Tycker man sällan får se Björn drabbas av problem med trasiga/upptagna chademo/ccs. Men sen har dom väl betydligt fler stationer i Norge än i Sverige...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Teslaspolen »

Ja, och så har dom som standard att bygga minst två laddare per station vad jag sett. Är en trasig så finns det en andra att tillgå.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3633
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Tellus »

taliz skrev:
Swede1 skrev:
Björn är rätt rolig, sover i bilen i 8 minus funkar, värmer soppa i bilen. Bilen går 25-30 mil på vintern, snabb laddar långsammare än på sommaren, tar en timme att ladda ungefär. Funkar bra på långresa om du stannar och äter efter 25-30 mils körning, vilket de flesta vill göra. första folk elbilen till hyfsat rimligt pris! Leverans mars-juni?!?
Tycker man sällan får se Björn drabbas av problem med trasiga/upptagna chademo/ccs. Men sen har dom väl betydligt fler stationer i Norge än i Sverige...
Han hade många laddproblem i Sverige vid senaste resan Norge-Danmark.
Kan bara ses på live kanalen än så länge.



Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10917
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Jerker »

Har just varit ute och kört e-Niron ett par timmar. Det är en riktigt trevlig bil och den kan jag definitivt leva med. Räckviddsångest kan man inte ens tala om med den bilen. Den aktiva lane assisten funkar riktigt bra! Styr utan problem på de flesta vägar, bara en linje är tydlig. Intelligent regen, adaptiv farthållare med ställbart avstånd. Satt bra i stolen. Det finns några smådetaljer som jag tycker är synd att de inte löst på nåt annat sätt, men det är inget som har nån större betydelse. Man får aldrig allt i en och samma bil.

Skrev kontrakt på en bil under förutsättning att det blir dragkrok, så då står jag långt fram i kön den dagen krok kommer som tillval. Börjar kanske bli dags att återkalla sin reservation på 3:an nu...
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Laban »

Tellus skrev:
Han hade många laddproblem i Sverige vid senaste resan Norge-Danmark.
Kan bara ses på live kanalen än så länge.
Den slutade väl ladda några gånger om jag inte minns fel. Inte så kul om man har tagit lunch 1h och kommer tillbaka till bilen och så har den inte laddat någonting. App-stöd krävs som jag ser det.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Swede1 »

Laban skrev:
Tellus skrev:
Han hade många laddproblem i Sverige vid senaste resan Norge-Danmark.
Kan bara ses på live kanalen än så länge.
Den slutade väl ladda några gånger om jag inte minns fel. Inte så kul om man har tagit lunch 1h och kommer tillbaka till bilen och så har den inte laddat någonting. App-stöd krävs som jag ser det.
Jo, antagligen barnsjukdomar med snabbladdning som kan fixas med mjukvaruuppdatering. Men visst, man är bortskämd med app nu på vintern för att värma bilen, så Kia får allt fixa en app där även stolsvärme och rattvärme startas, skulle nästan räcka med det ibland. Mja väntar så får earls adopters ta första smällen på E niron. Dessutom var jag inte övertygad av stereon jbl, och priset drar iväg över 480 ’. Adaptiva farthållaren och lane assist är dock riktigt bra.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Kia Niro EV

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
Swede1 skrev:
Björn är rätt rolig, sover i bilen i 8 minus funkar, värmer soppa i bilen. Bilen går 25-30 mil på vintern, snabb laddar långsammare än på sommaren, tar en timme att ladda ungefär. Funkar bra på långresa om du stannar och äter efter 25-30 mils körning, vilket de flesta vill göra. första folk elbilen till hyfsat rimligt pris! Leverans mars-juni?!?
Tycker man sällan får se Björn drabbas av problem med trasiga/upptagna chademo/ccs. Men sen har dom väl betydligt fler stationer i Norge än i Sverige...
Var hemma och sjuk när Bjørn körde e-NV200 upp till Bodø, då fick han problem med en laddare vi nästan varje stopp. Men tackvare att de i Norge har byggt två laddare vid varje plats så kunde han alltid få igång den andra. Hade detta varit i Sverige hade han alltså blivit stående hälften av gångerna, typ.
Tack, Klimatklivet! Hade bidraget utformats så att det hade ställts krav på leverantören att hålla en viss driftsäkerhet så hade vi förmodligen haft ett bättre system i Sverige också. Nu kan ju leverantörerna i princip strunta i om jag blir stående. Leverantören borde antingen se till att det finns en laddare till, ett Typ2-uttag eller att de kan erbjuda bärgning till fungerande snabbladdare, naturligtvis kommer de då sätta upp Typ2-uttag som inte finns nu.
Användarvisningsbild
Kevork
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 01 nov 2015 20:11

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Kevork »

Jerker skrev:
Har just varit...
Jag och frugan har också tittat på och provkört e-Niro idag. Riktigt trevlig bil måste jag säga. Hade farhågor om ljudnivån och att den skulle kännas lite "svajig" att köra som jag upplevt många andra CUV/SUV bilar. Men den var tystare än väntat och väldigt rapp och följsam att köra. Testbilen rullade på dubbfria vinterdäck och var lite tystare än vår gamla Saab 9-5 från 2009 med snart 23000mil på mätaren som rullar på dubbdäck.

Kommer sikta på provkörning av Tesla Model 3 innan vi bestämmer oss för vad vi helst vill ha. Men Kian känns helt klart som en bra bil vi kan tänka oss att köpa.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4918
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Kia Niro EV

Inlägg av chaffis75 »

Ni som beställt eller köpt en e-niro, har ni fått någon rabatt?

Jag är väldigt inne på denna bilen efter att ha provat den kort ett par gånger och allt man läser om den. De som återstår är att låna den några timmar så man kan göra en 2 timmars körning och känna att man sitter bra och skönt även efter en sådan körning.

Nackdelen jag ser mot modell 3 är laddnätverk och laddning i allmänhet (3-fas) men känns som jag kan köpa de med tanke på att den kostar som en modell 3 SR utan auto pilot (dvs inte ens adaptiv farthållare) och att vi idag inte har en aning om när modell 3 SR kommer till Sverige, jag har tröttnat på att vänta.

Utöver detta finns de såklart många andra för och nackdelar, den perfekta elbilen finns inte än :(
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10917
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kia Niro EV

Inlägg av Jerker »

chaffis75 skrev:
Ni som beställt eller köpt en e-niro, har ni fått någon rabatt?
Lycka till med att förhandla om rabatt när folk sliter varandra i stycken för att komma längre fram i kön att få köpa en! :mrgreen: Varför skulle de ge nån rabatt? De säljer varenda bil som de får sig tilldelade utan att ens behöva göra mer än att svara i telefonen på nästa samtal från en blivande kund.
Skriv svar