Jeppe_E skrev:Nä, men det är väl rimligt med 800.000? Tesla begär ju 876.000 för en S90D med 8800 mil på. Bilen är ju bara 18 månader gammal (imponerande att köra 20000 mil på 18 månader även om det är en Taxi)Verdi skrev:Jeppe_E skrev:Nähä?MrSteelneck skrev:Priset känns högt för en som gått så pass långt!
Det är ju sedan gammalt att det är inget problem. De går hur långt som helst. Inget annat slits på bilen heller. Så det är bara att betala. Den är ju bara 1,5 år gammal, så man bör ju rimligen få ut 70% av nypriset oavsett hur långt den gått.
Tesla säljer en S90D med 8800 mil på mätaren för 876.000 kr.
Vad tycker du den ska kosta då? Hur många kronor per mil är rimligt i värdeminskning? Enligt dig är den väl redo för skroten?
Men, det kan förstås vara ett dyrbart köp om batteriet lägger av, eftersom garantin är borta. Om ägaren skött bilen bör den ha ca 92-94% av ursprungskapaciteten kvar.
Ser ut som den har 417 km vid ~87% om man tittar på bild #2. Det ger i så fall 479 km vid 100% SOC. Min helt nya 100D kommer upp till ca 505 km. Så den har ca 95% kvar enligt min uppskattning.
Garantin är borta? Nope. Faktiskt inte.
Vilken typ av garantier gäller för Tesla?
Tesla har 4 års begränsad nybilsgaranti, eller 8 000 mil (det som inträffar först), mer information om nybilsgarantin finns här. Utöver nybilsgarantin är det även 8 års garanti med obegränsad körsträcka på batteriet samt drivenheter, mer information om detta här.