Takräcke I år?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Takräcke I år?

Inlägg av tbjorn81 »

Är det någon här på forumet som har hört nåt rykte om när det finns takräcke tillgängligt för köp i Sverige?


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Takräcke I år?

Inlägg av Johnalm »

Har inte sett något om det här på forumet, vet att det sålde slut direkt i Tesla-shopen i USA. Får hoppas de tar fram en riktigt ordentlig batch för norra Europa.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Takräcke I år?

Inlägg av MartinH »

Kollade med Thule support tidigare.
Verkar som de vill verifiera med riktiga bilar efter problem med Model S.

”För tillfället har vi ingen lösning tillgänglig och det är heller ingen planerad för release i februari. Jag hoppas att när vi får dokumentationen för releaser i mars så ska model 3 finnas med men det kan bli senare. På Model S har vi haft problem med att kiten inte passat 100% på alla bilar på grund av stora variationer i fixpunkternas vinklar och djup på bilarna. Kanske är det nya kitet försenat på grund av att man behöver testa det på fler bilar för att kontrollera så inte samma problem uppstår med model 3.”
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
Användarvisningsbild
Niklaslagesson
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 jan 2019 22:37

Re: Takräcke I år?

Inlägg av Niklaslagesson »

Han här verkar ha fått det att funka med Thules hållare.


...måste dock säga att jag är tveksam till hans patentlösning för att inte skada runtorna...
Användarvisningsbild
FlodaFreddan
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 17 feb 2019 12:28

Re: Takräcke I år?

Inlägg av FlodaFreddan »

Jag frågade Thule i veckan om de tänker släppa takräcke till Model 3. Som synes tror de sig ha någonting till sommaren. (frågade på svenska men fick svar på engelska)

Thule Support (Thule)
We indeed tend to start a development for this car Tesla Model 3. Unfortunately we are also awaiting the first deliveries! :)
So we'll have to ask you to be patient for a little longer... A roofrack for winter holidays will be difficult, but they should be - if alle safety texts are passed with success - available before the summer season!
Skriv svar