Autopiloten
Moderator: Redaktion
Autopiloten
Vi som bara kunde välga advanced autopilot eller ingen autopilot när vi bestelde,
Kommer vi få Full Self Driving nu?
Vi har ju inte fått våra bilar ennu och FSD kostar ju nu samma som vi betalade för AAP?
Har någon hört nått från Tesla på detta område?
Vi har ju inte fått våra bilar ennu och FSD kostar ju nu samma som vi betalade för AAP?
Re: Autopiloten
Jag tror det, dvs EAP heter nu FSD. Det är ju specat lika dant. Dessutom ung. samma totalpris på bilen, så vi inte känner oss lurade.Kalle skrev:Vi som bara kunde välga advanced autopilot eller ingen autopilot när vi bestelde,
Bra fråga, det är många oklarheter just nu. En del utav funktionerna som summon och fickparkering ingår ju i vårt AP paket, men verkar har blivit flyttade till ”total självkörnings förmåga” Frågan är om funktionerna blivit uppgraderade över natten.Kalle skrev:Vi som bara kunde välga advanced autopilot eller ingen autopilot när vi bestelde,
Såhär tolkar jag det hela:
Vi har inte FSD så kommer inte få de när de blir möjligt, men vi får några funktioner som den har.
Bilarna de sälger nu har samma hårdvara som våra, och kommer uppdateras me ny dator om de har valt FSD.
Om jag nu avbestelker och besteller igen så får jag FSD för samma pris som jag nu just betalt in.
Vi har inte FSD så kommer inte få de när de blir möjligt, men vi får några funktioner som den har.
Bilarna de sälger nu har samma hårdvara som våra, och kommer uppdateras me ny dator om de har valt FSD.
Om jag nu avbestelker och besteller igen så får jag FSD för samma pris som jag nu just betalt in.
Känns rimligt! Tesla måste kunna svara på dessa frågor så förhoppningsvis blir vi klockare om ett par timmar när någon av oss fått tag i dom.Kalle skrev:Såhär tolkar jag det hela:
Har inte Autopilot i dag och blev glad när jag hörde om pris ändringen. Dock så står det fortfarande 77 000kr på My Tesla
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Jag har mailat och frågat om detta nu, väntar på svar. Känns ju fånigt om man tjänar på att avbeställa och beställa igen samma bil för samma pris.
Nu fick jag ett samtal från tesla (snabbt svar) där de svarade på mailet. Vi som har bestält AP för 55000kr och inte fått våra bilar ennu får alltså Full self driving valet på våra bilar
Senast redigerad av Kalle, redigerad totalt 1 gånger.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Frågan är om det gäller de som inte fått leverans ännu, de som just fått leverans eller alla (så 3or i USA och även gamla S/X).Kalle skrev:Nu fick jag ett samtal från tesla där de svarade på mailet. Vi som har bestält AP för 55000kr och inte fått våra bilar ennu får alltså Full self driving valet på våra bilar
Ingår adaptiv farthållare i Autopilot?
Byter bilen fil vid blinkning?
Vad är exakt Navigera med Autopilot??
Byter bilen fil vid blinkning?
Vad är exakt Navigera med Autopilot??
//P
Jag kan fortfarande gå in och ändra min design. Så jag testade att lägga till autopilot och full self driving och fick då följande.
Som ni ser är värdet 55000 för högt. Det verkar alltså som att konfiguratorn har både AP, EAP och FSD inlagt just nu. Det är såklart helt fel. Så nu vågar jag inte ändra någonting.
Som ni ser är värdet 55000 för högt. Det verkar alltså som att konfiguratorn har både AP, EAP och FSD inlagt just nu. Det är såklart helt fel. Så nu vågar jag inte ändra någonting.
Men nu fick jag följande sms från tesla. Känns färdigdiskuterat nu.
Vi har uppgraderat din Model 3-beställning med inkludering av total självköringsförmåga. Det inkluderar navigation på Autopilot, automatiskt filbyte, Autopark och Summon. Uppgraderingen har ingen ytterligare kostnad. För att avaktivera från fler SMS, svara STOP.
Vi har uppgraderat din Model 3-beställning med inkludering av total självköringsförmåga. Det inkluderar navigation på Autopilot, automatiskt filbyte, Autopark och Summon. Uppgraderingen har ingen ytterligare kostnad. För att avaktivera från fler SMS, svara STOP.
Fick detta precis nu..
"Vi har uppgraderat din Model 3-beställning med inkludering av total självköringsförmåga. Det inkluderar navigation på Autopilot, automatiskt filbyte, Autopark och Summon. Uppgraderingen har ingen ytterligare kostnad."
"Vi har uppgraderat din Model 3-beställning med inkludering av total självköringsförmåga. Det inkluderar navigation på Autopilot, automatiskt filbyte, Autopark och Summon. Uppgraderingen har ingen ytterligare kostnad."
TM3 LR 2019, Kona Electric 64kWh 2020 (med batteriknaset tydligen)
Samma här! sms från Tesla..
Tesla Model 3 röd med svart inredning -2024!
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
Nissan leaf 30 kWh vit -2017
Morsan har en bestälning utan autopilot, hon fick ett sms att hon får autopiloten (inte FSD)
Funktionen där man kan se kommande bilar vid sidorna, är dessa bilar synliga utan AP?
Går man HW3 när den kommer? Då nuvarande HW inte klarar av FSD, eller är det redan HW3 i bilarna?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Skulle killgissa att du kommer att få det. Svårt att få till det utlovande utan HW3Stefan skrev:Går man HW3 när den kommer? Då nuvarande HW inte klarar av FSD, eller är det redan HW3 i bilarna?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Enligt en representant på Tesla skulle hårdvaran uppgradera utan extra kostnad när den väl kommerfrippan skrev:Skulle killgissa att du kommer att få det. Svårt att få till det utlovande utan HW3Stefan skrev:Går man HW3 när den kommer? Då nuvarande HW inte klarar av FSD, eller är det redan HW3 i bilarna?
Tesla Model 3 P3D (Solid Black)
Från Facebook-gruppen ”Tesla Model 3 Sverige”:
”AP3.0 Bekräftat att det ingår för oss som blir uppgraderade. Kommer inte synas på kvittot, så förmånsvärde blir detsamma!”
”AP3.0 Bekräftat att det ingår för oss som blir uppgraderade. Kommer inte synas på kvittot, så förmånsvärde blir detsamma!”
Tesla Model 3 P3D (Solid Black)
Andre är väldigt bra, han har ringt mig när jag frågat på mail.
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
Skall komma mer info från Tesla ikväll/natt
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
frippan skrev:Skall komma mer info från Tesla ikväll/natt
JAg såg detockså.
Här är hela bilden.