Problem Tesla App M3, VIN borta

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
FlodaFreddan
Teslaägare

Problem Tesla App M3, VIN borta

Inlägg av FlodaFreddan »

Jag hämtade ut min bil fredagen den 1:a mars. Det mesta är superbra, men igår när bilen stått parkerad i dryga timmen, skulle jag öppna Tesla appen för att förvärma bilen. Då fick jag felmeddelandet att det inte längre fanns koppling till mitt VIN nummer. Omstart av appen och hela telefonen(iPhone) hjälpte inte. Det var tur att jag hade med mig plånboken där nyckelkortet låg.
Nu har jag inte längre möjlighet att kolla status på laddning, förvärma bilen eller öppna bilen med telefonen. Störigt
Loggar jag in på Tesla-sidan med webbläsare, så finns ju bilen knuten till mig, men försvunnen från telefon-appen.
Skrev mail till Tesla support igår, men inget svar ännu.

Finns det andra som förlorat sina bilar från appen?
Det känns som att jag kommer aldrig köra bilen igen utan att ha kortet med i plånboken som backup, så jag vet att jag kan köra hem igen.
Användarvisningsbild
Martey

Re: Problem Telia App M3, VIN borta

Inlägg av Martey »

Ämnet är nog autocorrectat från Tesla till Telia :lol:
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
FlodaFreddan
Teslaägare

Re: Problem Tesla App M3, VIN borta

Inlägg av FlodaFreddan »

Martey skrev:
Ämnet är nog autocorrectat från Tesla till Telia :lol:
Haha! Ja, men shit, Tesla blev Telia minsann! Såg att förvärma gärna ville blir förvärra också.. Autokorrigering funkar inte alltid klockrent.
Ledsen att det blev fel i rubriken :oops:

Får väl prova att korrigera rubriken..
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Problem Telia App M3, VIN borta

Inlägg av UrbanL »

Om du inte kan logga ut från appen (krysset uppe till höger) och logga in igen så kanske du kan ominstallera appen?
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

FlodaFreddan skrev:
Jag hämtade ut min bil fredagen den 1:a mars. Det mesta är superbra, men igår när bilen stått parkerad i dryga timmen, skulle jag öppna Tesla appen för att förvärma bilen. Då fick jag felmeddelandet att det inte längre fanns koppling till mitt VIN nummer. Omstart av appen och hela telefonen(iPhone) hjälpte inte. Det var tur att jag hade med mig plånboken där nyckelkortet låg.
Nu har jag inte längre möjlighet att kolla status på laddning, förvärma bilen eller öppna bilen med telefonen. Störigt
Loggar jag in på Tesla-sidan med webbläsare, så finns ju bilen knuten till mig, men försvunnen från telefon-appen.

Det känns som att jag kommer aldrig köra bilen igen utan att ha kortet med i plånboken som backup, så jag vet att jag kan köra hem igen.

Ring supporten, alltså roadside assistance.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
FlodaFreddan
Teslaägare

Inlägg av FlodaFreddan »

Jeppe_E skrev:
FlodaFreddan skrev:

Ring supporten, alltså roadside assistance.
Du hade helt rätt. Jag ringde Tesla vägassistans och valde teknisk support. Fick vänta fem minuter, sedan fixade de problemet på några minuter. Tack för tipset !!!!
Nu funkar telefon-appen igen med min bil :D
Skriv svar