Kan inte Uppgradera till FSD från AP

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Kan inte Uppgradera till FSD från AP

Inlägg av PatrikS »

Jag fick det nya steget AP som många andra när prissänkningne skedde men två saker har jag inte lyckats få reda på trots upprepade samtal med Teslas personal.

Är det billigare att uppgradera till FSD från AP/Steg1 idag (innan prishöjningen) ? Enligt tesla är det det inte.

Jag kommer helt enkelt inte åt mina sidor så jag ser inga prisuppgifter, och sist jag ringde ville de till och med få mina inloggninsuppgifter för att se vad jag ser, det känns bara så otroligt
oseriöst.
Vem ska jag kontakta om sidan ser kajko ut?

Kan någon som har fått leverans av sin M3 och har AP säga vad priset upp till FSD är just nu?
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Kan inte Uppgradera till FSD från AP

Inlägg av perre »

PatrikS skrev:
Jag fick det nya steget AP som många andra när prissänkningne skedde men två saker har jag inte lyckats få reda på trots upprepade samtal med Teslas personal.

Är det billigare att uppgradera till FSD från AP/Steg1 idag (innan prishöjningen) ? Enligt tesla är det det inte.

Jag kommer helt enkelt inte åt mina sidor så jag ser inga prisuppgifter, och sist jag ringde ville de till och med få mina inloggninsuppgifter för att se vad jag ser, det känns bara så otroligt
oseriöst.
Vem ska jag kontakta om sidan ser kajko ut?

Kan någon som har fått leverans av sin M3 och har AP säga vad priset upp till FSD är just nu?
Det borde ju vara Tesla som sitter inne med den kunskapen. Kan man tycka.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Kan inte Uppgradera till FSD från AP

Inlägg av AndreasA »

Gamla EAP kostade 55k vid beställning och 77k (om jag inte minns fel) efter leverans
Gamla FSD kostade 33k vid beställning och 44k (om jag inte minns fel) efter leverans

Nya AP kostar 33k vid beställning och 44k efter leverans
Nya FSD kostar 55k vid beställning och 77k efter leverans.

Väljer man att köpa EAP+FSD eller AP+FSD så är totalbeloppet det samma.

så svaret på din fråga är nej, det är dyrare idag att uppdatera till FSD och det beror på att vissa funktioner som ingick i EAP är idag flyttade till FSD paketet.
Finns en bild i någon tråd på det här forumet som visar skillnadern ganska pedagogiskt :-)
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Kan inte Uppgradera till FSD från AP

Inlägg av Jeppe_E »

PatrikS skrev:
Jag fick det nya steget AP som många andra när prissänkningne skedde men två saker har jag inte lyckats få reda på trots upprepade samtal med Teslas personal.

Är det billigare att uppgradera till FSD från AP/Steg1 idag (innan prishöjningen) ? Enligt tesla är det det inte.

Jag kommer helt enkelt inte åt mina sidor så jag ser inga prisuppgifter, och sist jag ringde ville de till och med få mina inloggninsuppgifter för att se vad jag ser, det känns bara så otroligt
oseriöst.
Vem ska jag kontakta om sidan ser kajko ut?

Kan någon som har fått leverans av sin M3 och har AP säga vad priset upp till FSD är just nu?
Om du inte tagit leverans av din bil, så är priset för FSD 55.000 kr. Har du redan tagit leverans av bilen är priset 77.000 kr. Något säger mig att man i samband med testperioden kan köpa till det för 66.000 kr. Men eftersom det inte finns någon testperiod på FSD så....?

Ring tesla och hör, det är ju de som har....koll...?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Skriv svar