Så mycket större blir Model Y
Moderator: Redaktion
Så mycket större blir Model Y
Bra artikel av Tibor. http://teslaclubsweden.se/sa-mycket-sto ... r-model-y/
Jag tycker att det pratas för lite om Model Y så jag är glad för artikeln.
Personligen är jag väldigt entusiastisk för Model Y. Tror den kommer att sälja som smör i Sverige. För oss som är familj med två barn verkar den perfekt!
Vore intressant med fler jämförelser med konkurrenter. Men vilka bilar har jämförbar storlek egentligen?
Volvo XC60? (Eller är det XC60?)
BMW 3-serien GT? (Väldigt lik idé tycker jag)
VW Tiguan?
Övriga?
Vad är den mest liknande bilen storleksmässigt för yttermått? Har inte superkoll på utbudet men kanske någon annan här har?
Och hur står sig Model Y mot motsvarande konkurrenter vad gäller lastutrymme tex?
Tycker att det är lite svårt att jämföra lastutrymmen då de verkar mäta på lite olika sätt. Är det någon som har gjort några jämförelser?
Jag tycker att det pratas för lite om Model Y så jag är glad för artikeln.
Personligen är jag väldigt entusiastisk för Model Y. Tror den kommer att sälja som smör i Sverige. För oss som är familj med två barn verkar den perfekt!
Vore intressant med fler jämförelser med konkurrenter. Men vilka bilar har jämförbar storlek egentligen?
Volvo XC60? (Eller är det XC60?)
BMW 3-serien GT? (Väldigt lik idé tycker jag)
VW Tiguan?
Övriga?
Vad är den mest liknande bilen storleksmässigt för yttermått? Har inte superkoll på utbudet men kanske någon annan här har?
Och hur står sig Model Y mot motsvarande konkurrenter vad gäller lastutrymme tex?
Tycker att det är lite svårt att jämföra lastutrymmen då de verkar mäta på lite olika sätt. Är det någon som har gjort några jämförelser?
Re: Så mycket större blir Model Y
BMW 3 GT kommer att försvinna av besparingsskäl. BMW behöver skära kostnader för att få råd att elektrifiera. GT Skapades ursprungligen för Kina (större plats i baksäte för ägaren då man har chaufför) ...
Tesla Model Y konkurrenter:
- BMW X4
- MB GLC
- Jaguar F-Pace
dock dåligt med eldrift för dessa
Ev Audi E-tron, Jaguar I-Pace samt Polestar 2 är väl de riktiga konkurrenterna.
Tesla Model Y konkurrenter:
- BMW X4
- MB GLC
- Jaguar F-Pace
dock dåligt med eldrift för dessa
Ev Audi E-tron, Jaguar I-Pace samt Polestar 2 är väl de riktiga konkurrenterna.
Senast redigerad av BAG, redigerad totalt 1 gånger.
MY LR lev 2022-06-29
Porsche 911 SC -80
Porsche 911 SC -80
Re: Så mycket större blir Model Y
Håller med! Model Y är den första Tesla som fått mig att känna ett riktigt ordentligt ha-begär. Model S och X är för stora och för dyra, och Model 3 för opraktisk och i mitt tycke för ful. Men det är något med Model Y's proportioner som som jag verkligen gillar, och så skulle den verkligen passa oss perfekt storleksmässigt. Till den grad att jag gjort en konfiguration och nu bara behöver komma på en tillräckligt bra anledning att ersätta min alldeles utmärkta e-Niro (som jag tänkt behålla länge) med en ännu dyrare bil, redan inom två år...perwis skrev:Bra artikel av Tibor. http://teslaclubsweden.se/sa-mycket-sto ... r-model-y/
Jag tycker att det pratas för lite om Model Y så jag är glad för artikeln.
Personligen är jag väldigt entusiastisk för Model Y. Tror den kommer att sälja som smör i Sverige. För oss som är familj med två barn verkar den perfekt!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Så mycket större blir Model Y
Nja,BAG skrev:BMW 3 GT kommer att försvinna av besparingsskäl. BMW behöver skära kostnader för att få råd att elektrifiera. GT Skapades ursprungligen för Kina (större plats i baksäte för ägaren då man har chaufför) ...
Tesla Model Y konkurrenter:
- BMW X4
- MB GLC
- Jaguar F-type
dock dåligt med eldrift för dessa
Ev Audi E-tron, Jaguar I-Pace samt Polestar 2 är väl de riktiga konkurrenterna.
E-tron & i-pace - för dyr/exklusiv
Polestar 2 - För liten/annorlunda. Den tillhör mer Model 3 segmentet.
Jag säger, Polestar 3. Den är planerad för 2021 (återstår förstås att se). Men den lär bygga på SPA2-platformen, dvs en efterföljare av den platform som Volvos 60 och 90-modeller bygger på.
Model Y är i storleksklass som en XC60. Jag lastade 6 st 240 liters sopsäckar i min idag. Plats över på sidorna. Imponerad av Model Y. Den ser ut som en riktigt trevlig modell för familjer. 3:e raden ger jag inte mycket för. Har man så stor familj är inte Model Y rätt bil.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7451
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Så mycket större blir Model Y
Å din lilla optimist!iAkita skrev:Håller med! Model Y är den första Tesla som fått mig att känna ett riktigt ordentligt ha-begär. Model S och X är för stora och för dyra, och Model 3 för opraktisk och i mitt tycke för ful. Men det är något med Model Y's proportioner som som jag verkligen gillar, och så skulle den verkligen passa oss perfekt storleksmässigt. Till den grad att jag gjort en konfiguration och nu bara behöver komma på en tillräckligt bra anledning att ersätta min alldeles utmärkta e-Niro (som jag tänkt behålla länge) med en ännu dyrare bil,
redan inom två år...
Re: Så mycket större blir Model Y
He he, det var nog första gången jag framstått som optimist vad det gäller Tesla och dess tidsplaner på detta forum! Tydligen krävdes det inte mer än att de presenterade en bil jag verkligen vill ha, för att på nolltid omvända mig till en okritisk fanboy! Men faktum är att jag verkligen tror att tidsplanen kommer hålla den här gången. Tesla kanske till och med överraskar med en ännu snabbbare produktionsstart. Dels för att de måste, det kommer många elbilar de närmsta två åren och de som redan finns på marknaden kommer det kunna produceras fler av. Dels för att det är omöjligt att komma ifrån känslan att Tesla nu kan producera Model 3 i en högre takt än vad beställningarna kommer in. Model Y kommer hamna i ett segment med betydligt större volymer. Till sist, någonting har de såklart lärt sig under tiden de skalat upp produktionen av Model 3. Med tanke på att det framförallt är en ny produktionslina som krävs för att börja producera Model Y, och inte framtagande av nya delar i lika hör grad som när model 3 intrducerades (om det stämmer att 75% delas med Model 3), så är jag hoppfull om att jag kommer ha mindre än två år på mig att förklara för sambon varför det är rimligt att byta vår nästan nya e-Niro, som funkar helt perfekt för oss, mot en dyrare bil med sämre garantier och service... Enda hindret skulle väl vara om marknaden i USA kommer svälja hela den inhemska produktionen och det krävs en europeisk gifgafactory på plats innan de börjar leverera bilar här.TiborBlomhall skrev:Å din lilla optimist!iAkita skrev:Håller med! Model Y är den första Tesla som fått mig att känna ett riktigt ordentligt ha-begär. Model S och X är för stora och för dyra, och Model 3 för opraktisk och i mitt tycke för ful. Men det är något med Model Y's proportioner som som jag verkligen gillar, och så skulle den verkligen passa oss perfekt storleksmässigt. Till den grad att jag gjort en konfiguration och nu bara behöver komma på en tillräckligt bra anledning att ersätta min alldeles utmärkta e-Niro (som jag tänkt behålla länge) med en ännu dyrare bil,
redan inom två år...
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Så mycket större blir Model Y
Jag är övertygad om att den officiella tidplanen är den interna reservplanen om allt går fel. Sannolikt kan Model Y och Model 3 tillverkas på samma lina. Kapaciteten i Freemont skruvas upp allt eftersom, snabbare än marknaden kan svälja Model 3. Vill man hålla uppe marginalen per bil, tillverka Model Y AWD istället för Model 3 SR. Kan vara ett skäl till att Model 3 SR släpptes tidigt: Den måste offras när Model Y går i produktion i höst. Japp, jag förutspår att man kommer serietillverka Model Y redan i höst, om än i låg volym inledningsvis.
Re: Så mycket större blir Model Y
Nej, det där tror jag inte alls på. Även om det är många delar som delas mellan M3 och MY så är det väldigt många formverktyg som skall tillverkas. Den är utlovad sent 2020 i USA. Att kapa den tiden med ett år är lite väl optimistiskt. M3 SR-modellens öde lär ju ganska snabbt avgöras. De som hade reserverat var ganska besvikna på att den inte kom. Nu är den här, men ganska minimerad i form&funktion. Den kan ju inte försvinna ur sortimentet innan den ens har hunnit lanseras i Europa. Nej, SR (kanske mer SR+) är en måstebil för Tesla. Det är ett sätt för dem att befinna sig i SUB 450k-segmentet. Jag tror det är i det segmentet som många kunder kommer att befinna sig i de närmsta åren. Övertygad om att MY kommer att tillverkas på de kontinenter som den kommer att säljas på. Eventuellt får EU bilar från Kina-fabriken. Freemont kommer inte att klara att höja kapaciteten mycket mer som det ser ut idag.HenrikC skrev:Jag är övertygad om att den officiella tidplanen är den interna reservplanen om allt går fel. Sannolikt kan Model Y och Model 3 tillverkas på samma lina. Kapaciteten i Freemont skruvas upp allt eftersom, snabbare än marknaden kan svälja Model 3. Vill man hålla uppe marginalen per bil, tillverka Model Y AWD istället för Model 3 SR. Kan vara ett skäl till att Model 3 SR släpptes tidigt: Den måste offras när Model Y går i produktion i höst. Japp, jag förutspår att man kommer serietillverka Model Y redan i höst, om än i låg volym inledningsvis.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Så mycket större blir Model Y
Finns inga elbilar som Model Y konkurrerar med just nu vad jag förstår. (Sen om två år kanske det ser annorlunda ut förstås men vad är det som är på g då förutom Polestar 3?)
Men jag tror att Y kommer att vara väldigt attraktiv jämfört med vanliga fossilare.
Model Y:
”Max Cargo Volume
66 cu ft”
Jämförelser med andra bilar:
”The XC60's 22.4-cubic-foot cargo space behind the rear seats is typical for a luxury compact SUV. Its maximum amount of cargo room – 63.3 cubic feet – is one of the largest in the class”
Här är några andra siffror jag hittade (osäker på källan) (kubik fot)
X4 50
NX200 55
RX350 56
GLC400 57
RDX 59
X6 60
Prius 63
X3 63
X5 72
Rav4 73
CR-V 76
Model S 58.1
Model X 88.1
Men jag tror att Y kommer att vara väldigt attraktiv jämfört med vanliga fossilare.
Model Y:
”Max Cargo Volume
66 cu ft”
Jämförelser med andra bilar:
”The XC60's 22.4-cubic-foot cargo space behind the rear seats is typical for a luxury compact SUV. Its maximum amount of cargo room – 63.3 cubic feet – is one of the largest in the class”
Här är några andra siffror jag hittade (osäker på källan) (kubik fot)
X4 50
NX200 55
RX350 56
GLC400 57
RDX 59
X6 60
Prius 63
X3 63
X5 72
Rav4 73
CR-V 76
Model S 58.1
Model X 88.1
Re: Så mycket större blir Model Y
F-Type? Hehe, en sån har jag haft och det kan jag garantera inte är en konkurrent till Model Y.BAG skrev:BMW 3 GT kommer att försvinna av besparingsskäl. BMW behöver skära kostnader för att få råd att elektrifiera. GT Skapades ursprungligen för Kina (större plats i baksäte för ägaren då man har chaufför) ...
Tesla Model Y konkurrenter:
- BMW X4
- MB GLC
- Jaguar F-type
dock dåligt med eldrift för dessa
Ev Audi E-tron, Jaguar I-Pace samt Polestar 2 är väl de riktiga konkurrenterna.
Du menar nog F-Pace, men konkurrensen från Jaguar är inte F-Pace utan E-Pace i det segmentet.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Så mycket större blir Model Y
TeslaY är både större och billigare än Volvo XC60 i USA.
2019 XC60
The XC60 has been recognized all over the world for its design, innovations, and engaging experience behind the wheel.
• 5 seats
• 250-400 hp
• Up to 59 MPGe with T8 e-AWD Plug-In Hybrid
• AWD or FWD
• 63.3 cu. ft. Cargo Capacity
• Available in Momentum, R-Design & Inscription
Starting at $39,800
Tesla Y
Battery Standard Range
Acceleration 5.9s 0-60 mph
Range 230 miles (EPA est.)
Drive Rear-Wheel Drive
Seating Up to 7 Adults
Wheels 18" or 19"
Max Cargo Volume 66 cu ft
Top Speed 120 mph
Displays 15" Center
Touchscreen
Supercharging
Pay Per Use
39.000 dollar
2019 XC60
The XC60 has been recognized all over the world for its design, innovations, and engaging experience behind the wheel.
• 5 seats
• 250-400 hp
• Up to 59 MPGe with T8 e-AWD Plug-In Hybrid
• AWD or FWD
• 63.3 cu. ft. Cargo Capacity
• Available in Momentum, R-Design & Inscription
Starting at $39,800
Tesla Y
Battery Standard Range
Acceleration 5.9s 0-60 mph
Range 230 miles (EPA est.)
Drive Rear-Wheel Drive
Seating Up to 7 Adults
Wheels 18" or 19"
Max Cargo Volume 66 cu ft
Top Speed 120 mph
Displays 15" Center
Touchscreen
Supercharging
Pay Per Use
39.000 dollar
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Så mycket större blir Model Y
Det är med samtliga säten fällda. Den intressanta siffran (för familjer) är 5-sitsversionen med alla säten uppe. Tyvärr får vi nog vänta på den uppgiften. Jag gissar att det hamnar 30-35 cu ft. En RAV4 lär ha 38 cu ft.perwis skrev:
Model Y:
”Max Cargo Volume
66 cu ft”
Obs att man inte kan jämföra amerikanska cu ft (SAE) med liter i europa (VDA). VDA mäter endast upp till säteskanten. Använder man lastgaller och tänker lasta maximalt, borde SAE vara mer relevant.
Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Så mycket större blir Model Y
Tyvärr har inte ingenjörerna på Tesla hört talas om lastgaller eller nät. Finns ingenting till Model X vilket är riktigt dåligt med tanke på att Tesla hela tiden talar om att säkerhet är prio 1.Daniel R skrev:Använder man lastgaller och tänker lasta maximalt, borde SAE vara mer relevant.
Daniel
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Så mycket större blir Model Y
Som väl är så finns åtminstone punkter att förankra i.Nicke Nyfiken skrev:Tyvärr har inte ingenjörerna på Tesla hört talas om lastgaller eller nät. Finns ingenting till Model X vilket är riktigt dåligt med tanke på att Tesla hela tiden talar om att säkerhet är prio 1.Daniel R skrev:Använder man lastgaller och tänker lasta maximalt, borde SAE vara mer relevant.
Daniel
Men håller med om att det blir tydligt att när det gäller den aspekten av säkerhet, då går form före funktion.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5494
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Så mycket större blir Model Y
Ja tyvärr går form före funktion på alldeles för många områden när det gäller Teslas design.kler skrev:Som väl är så finns åtminstone punkter att förankra i.Nicke Nyfiken skrev:Tyvärr har inte ingenjörerna på Tesla hört talas om lastgaller eller nät. Finns ingenting till Model X vilket är riktigt dåligt med tanke på att Tesla hela tiden talar om att säkerhet är prio 1.Daniel R skrev:Använder man lastgaller och tänker lasta maximalt, borde SAE vara mer relevant.
Daniel
Men håller med om att det blir tydligt att när det gäller den aspekten av säkerhet, då går form före funktion.
Det finns väl inga punkter i taket att förankra ett lastgaller eller nät?
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Så mycket större blir Model Y
Hej
Fästpunkter i taket hade varit trevlig, elller ännu hellre ett integrerat lastskydd och rullgardin. Låt mig gissa att ingetdera kommer.
Med det sittande taket blir utrymmet ovan nackstöden inte så stort, vilket minskar behovet av galler. Annars dyker det säkert upp tredjepartlösningar.
Daniel
Fästpunkter i taket hade varit trevlig, elller ännu hellre ett integrerat lastskydd och rullgardin. Låt mig gissa att ingetdera kommer.
Med det sittande taket blir utrymmet ovan nackstöden inte så stort, vilket minskar behovet av galler. Annars dyker det säkert upp tredjepartlösningar.
Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Re: Så mycket större blir Model Y
Nät finns att köpa till MX och fästpunkter i bagaget.Nicke Nyfiken skrev:Tyvärr har inte ingenjörerna på Tesla hört talas om lastgaller eller nät. Finns ingenting till Model X vilket är riktigt dåligt med tanke på att Tesla hela tiden talar om att säkerhet är prio 1.Daniel R skrev:Använder man lastgaller och tänker lasta maximalt, borde SAE vara mer relevant.
Daniel
MX LR (Raven) 2019
Re: Så mycket större blir Model Y
Jag kör en Volvo V90 idag, den klarar att lasta 59 cu ft med baksätet fällt och 34 cu ft med baksätet uppfällt (enligt Volvo Car USA). Model Y är 66 cu ft med fällt baksäte och bör vara nära V90 med baksäte uppfällt. Sedan kan man självklart tycka att en V90 är för liten...men för oss (2 vuxna + 2 barn) så räcker den!Daniel R skrev:Det är med samtliga säten fällda. Den intressanta siffran (för familjer) är 5-sitsversionen med alla säten uppe. Tyvärr får vi nog vänta på den uppgiften. Jag gissar att det hamnar 30-35 cu ft. En RAV4 lär ha 38 cu ft.perwis skrev:
Model Y:
”Max Cargo Volume
66 cu ft”
Obs att man inte kan jämföra amerikanska cu ft (SAE) med liter i europa (VDA). VDA mäter endast upp till säteskanten. Använder man lastgaller och tänker lasta maximalt, borde SAE vara mer relevant.
Daniel
M3 LR AWD EAP 2021
Re: Så mycket större blir Model Y
Jämförelse av bagageutrymme:
Tesla modell Y, 1.868 liter
BMW X5, 1.860 liter
Volvo XC90, 1.868 liter
Audi Q8, 1.755 liter
Tesla modell Y, 1.868 liter
BMW X5, 1.860 liter
Volvo XC90, 1.868 liter
Audi Q8, 1.755 liter
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Så mycket större blir Model Y
najs, verkar ju riktigt lovande! funderae på att skaffa en y fast vi redan har en 3 (och egentligen bara behöver 1 bil). den ser ut att ticka i alla boxar för mig.Zalman3 skrev:Jämförelse av bagageutrymme:
Tesla modell Y, 1.868 liter
BMW X5, 1.860 liter
Volvo XC90, 1.868 liter
Audi Q8, 1.755 liter
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
Re: Så mycket större blir Model Y
Blir inte det en väldigt stor bil?Zalman3 skrev:
Tesla Y
Battery Standard Range
Acceleration 5.9s 0-60 mph
Range 230 miles (EPA est.)
Drive Rear-Wheel Drive
Seating Up to 7 Adults
Wheels 18" or 19"
Max Cargo Volume 66 cu ft
Top Speed 120 mph
Displays 15" Center
Touchscreen
Supercharging
Pay Per Use
39.000 dollar
Större än dagens xc90 / x7 / q7.
Rimligare är väl att bakersta sätesraden är för lite mindre personer?
Re: Så mycket större blir Model Y
Enligt desa siffror måste MY bli en gigantiskt stor bil. Men jag antar att frunken räknas in i detta eller? Oavsett så låter det mycket. Hur är det med dragvikten egentligen. Jag hittar ingenting om detta.Zalman3 skrev:Jämförelse av bagageutrymme:
Tesla modell Y, 1.868 liter
BMW X5, 1.860 liter
Volvo XC90, 1.868 liter
Audi Q8, 1.755 liter
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Så mycket större blir Model Y
VDA-liter är annat än Teslas liter. Man mäter på olika sätt i Europa och i USA. Eller är det jämförbara siffror?mati skrev:Enligt desa siffror måste MY bli en gigantiskt stor bil. Men jag antar att frunken räknas in i detta eller? Oavsett så låter det mycket. Hur är det med dragvikten egentligen. Jag hittar ingenting om detta.Zalman3 skrev:Jämförelse av bagageutrymme:
Tesla modell Y, 1.868 liter
BMW X5, 1.860 liter
Volvo XC90, 1.868 liter
Audi Q8, 1.755 liter
Re: Så mycket större blir Model Y
Du kan i alla fall se hur många pingisbollar du får in i bilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Så mycket större blir Model Y
Nä. Behöver inte vara så. En elbil kan utnyttja utrymmet bättre.Fredrik j skrev:Blir inte det en väldigt stor bil?Zalman3 skrev:
Tesla Y
Battery Standard Range
Acceleration 5.9s 0-60 mph
Range 230 miles (EPA est.)
Drive Rear-Wheel Drive
Seating Up to 7 Adults
Wheels 18" or 19"
Max Cargo Volume 66 cu ft
Top Speed 120 mph
Displays 15" Center
Touchscreen
Supercharging
Pay Per Use
39.000 dollar
Större än dagens xc90 / x7 / q7.
Rimligare är väl att bakersta sätesraden är för lite mindre personer?