Det där kan ju knappast stämma då det rapporteras om massor med bilar på leveransplatserna och en strid ström av biltransporter på väg...
Jo, det kan ju stämma om det delats ut VIN till de framtida ägarna för dessa bilar. Håller såklart tummarna för att det inte stämmer då jag hade hoppats fått leverans redan.
Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Ok, jag missuppfattade lite där... Trodde de menade att de hade levererat alla bilar redan. Sant att det kan vara så att alla nuvarande och "på väg"-bilar har fått sina hussar och mattar utsedda redan. Men om någon av dessa inte accepterar leveransdatum så kan det ju tydligen ändras igen...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Det där kan ju knappast stämma då det rapporteras om massor med bilar på leveransplatserna och en strid ström av biltransporter på väg...
Jo, det kan ju stämma om det delats ut VIN till de framtida ägarna för dessa bilar. Håller såklart tummarna för att det inte stämmer då jag hade hoppats fått leverans redan.
Skickat från min MI 9 via Tapatalk
Ok, jag missuppfattade lite där... Trodde de menade att de hade levererat alla bilar redan. Sant att det kan vara så att alla nuvarande och "på väg"-bilar har fått sina hussar och mattar utsedda redan. Men om någon av dessa inte accepterar leveransdatum så kan det ju tydligen ändras igen...
Har fått tre leveransbesked som alla blev avbokade kvällen innan, fick ett fjärde, åkte till Trosta Park, 25 mil för min del men det visade sig att bilen inte fanns på plats då heller, fick efter mycket om och men en annan bil som matchade min beställning. Logistik verkar inte vara Teslas grej.
Har fått tre leveransbesked som alla blev avbokade kvällen innan, fick ett fjärde, åkte till Trosta Park, 25 mil för min del men det visade sig att bilen inte fanns på plats då heller, fick efter mycket om och men en annan bil som matchade min beställning. Logistik verkar inte vara Teslas grej.
Jag undrar vem som "förlorade" sin bil då...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Min leverans blev framskjuten en månad. Har tappat all hype. Inte mycket att göra, de hade ingen annan matchande bil heller.
Jag fick ju också uppskjuten leverans och tänker att det är nog någon mening med det som sker. Mindre transportsskador, HW3 och typad för dragkrok tror jag väntar oss som får leverans i maj istället.
Ja, man får se det positiva. Mindre risk för stenskott, jag hann få min wallconnector och andra tillbehör. Det trista för min del är bara att min bil står i Mölndal redan. Något problem med laddningen. Men bättre att få det fixat nu än om det hände en vecka efter leverans antar jag. Undrar bara vad som kan ta en månad att fixa... kanske går snabbare.
Jag är ännu en vars första Teslaupplevelse är grusad på grund av havererad logistik. Beställde i början av mars fick leveransbesked till Trosta måndag 1 april och ett samtal bara timmar innan leverans med besked om försening och att ny leveranstid skulle komma. Därefter inga besked alls. Bilen har VIN och på car.info ser den ut att ha fått ett regnr den 25 mars. Dock ej i trafik, så ingen annan rullar med min M3.
Har försökt få kontakt och har fått vänliga men totalt intetsägande svar från leverans och produktspecialister via telefon och mail.
Bilen är tillverkad, har VIN och svenskt regnr och står parkerad någonstans (såvida inte Musk fått för sig att skjuta upp även min M3 i omloppsbana kring jorden).
Vem på Tesla ska jag vända mig till för att få besked om var bilen befinner sig och när jag kan hämta den?
Känns som bondfångeri att kräva en veckas förtida betalning och sedan inte leverera eller ens ge leveransdatum! Ska man behöva gå till ARN för att få besked?
Tråkigt att läsa din historia, och förvånande. Jag har beställt och tagit emot leverans av tre Teslor, den senaste så sent som i måndags och känner verkligen inte igen det du beskriver. Tvärtom brukar de se till att leverans sker så fort bilen finns i Sverige, ibland innan ens skyltarna är monterade! Ring de på leverans och be dem om ett klart besked om var din bil finns nu och varför leveransen dröjer. Om de inte ger det så be att få tala med deras överordnade. Låter kanske lite fånigt för oss svenskar men Tesla är ett amerikanskt företag med en mycket brantare hierarki än svenska företag.
Tråkigt att läsa din historia, och förvånande. Jag har beställt och tagit emot leverans av tre Teslor, den senaste så sent som i måndags och känner verkligen inte igen det du beskriver. Tvärtom brukar de se till att leverans sker så fort bilen finns i Sverige, ibland innan ens skyltarna är monterade! Ring de på leverans och be dem om ett klart besked om var din bil finns nu och varför leveransen dröjer. Om de inte ger det så be att få tala med deras överordnade. Låter kanske lite fånigt för oss svenskar men Tesla är ett amerikanskt företag med en mycket brantare hierarki än svenska företag.
Har provat det och fick efter mycket om och men tala med en svensk överordnad i Amsterdam Inside delivery), som lovade besked per mail. Fyra dagar senare fick jag detta svar
"Tack för ett trevligt samtal häromdagen! Vi väntar på svar från våra produktspecialister i Stockholm gällande er Model 3 order. När vi har fått ett svar från dem så kommer vi att nå ut till er.
Tack för ert tålamod!"
Intetsägande så det räcker och t o m detta verkar vara en automatöversättning från engelska (Vem skriver annars "nå ut till er"?)
Tråkigt att läsa din historia, och förvånande. Jag har beställt och tagit emot leverans av tre Teslor, den senaste så sent som i måndags och känner verkligen inte igen det du beskriver. Tvärtom brukar de se till att leverans sker så fort bilen finns i Sverige, ibland innan ens skyltarna är monterade! Ring de på leverans och be dem om ett klart besked om var din bil finns nu och varför leveransen dröjer. Om de inte ger det så be att få tala med deras överordnade. Låter kanske lite fånigt för oss svenskar men Tesla är ett amerikanskt företag med en mycket brantare hierarki än svenska företag.
Har provat det och fick efter mycket om och men tala med en svensk överordnad i Amsterdam Inside delivery), som lovade besked per mail. Fyra dagar senare fick jag detta svar
"Tack för ett trevligt samtal häromdagen! Vi väntar på svar från våra produktspecialister i Stockholm gällande er Model 3 order. När vi har fått ett svar från dem så kommer vi att nå ut till er.
Tack för ert tålamod!"
Intetsägande så det räcker och t o m detta verkar vara en automatöversättning från engelska (Vem skriver annars "nå ut till er"?)
Inte för att försvara men, troligen samma som säger "För nu" och "Gå för det". En språktrend just nu. Kontras med motsattsen, dvs svenska uttryck på engelska.
Hoppas du får din bil snart. Måste vara rejält irriterande att gå och vänta i blindo.
Som sagt så vill dom leverera så snabbt dom kan, så i detta fallet gissar jag på att dom lagar något på bilen eller att dom slarvat bort den(kanske står i något annat land), men kan man få svenskt reg nummer om den inte passerat svenska gränsen?
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Och plötsligt går det undan! Efter några samtal med en betydligt mer responsiv medarbetare på Teslas Leverans blir jag uppringd på eftermiddagen och får frågan om jag kan hämta bilen på Trosra Park inom 45 minuter! Sitter i taxin...
Ni som fått era bilar, när fick ni era VIN nummer? När bilarna skeppades med båt över Atlanten, när de lastats av i Europa eller när de kom till Sverige?
1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!
26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Ni som fått era bilar, när fick ni era VIN nummer? När bilarna skeppades med båt över Atlanten, när de lastats av i Europa eller när de kom till Sverige?
3 dagar innan leverans. Då fick jag regnr av Max på tesla över telefonen.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Ni som fått era bilar, när fick ni era VIN nummer? När bilarna skeppades med båt över Atlanten, när de lastats av i Europa eller när de kom till Sverige?
3 dagar innan leverans. Då fick jag regnr av Max på tesla över telefonen.
Ah, med andra ord ingenting man ska tro man får som en tidig indikation på leverans..
1 April 2016, 04:41: Reservation lagd
12 April 2019, 06:56: Pearl White SR+ Model 3 beställd
24 Juni 2019, 15:17: Uthämtad!
26 Maj 2021, 13:47: Beställning lagd
4 Juni 2021, 14:40: Uthämtad!
Beställde 22/3, fick samtal från Tesla Amsterdam om prel levdatum 19/4. Min slutfaktura dyker upp på Teslakontot med levdatum 19/4 vilket gör att jag säljer min bil privat i dagarna. Tar kontakt med min säljkontakt idag, han tar kontakt med Tesla Delivery, de meddelar att det ”vanliga” är att det är 2-3 månader mellan beställning o leverans!
Denna information kommer nu! Ska jag bara veta att levdatum på min slutfaktura är fejk!
Står nu utan bil i minst en månad till! Tesla gör säkert bra bilar men information är de inte vassa på.
Om jag går in o beställer en ny Tesla på hemsidan ikväll markerar sidan leverans i maj, verkar inte stämma med Deliveryteamets lev.tider...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model 3 LR RWD svart/svart 18'', levererad 5/6 2019
Och plötsligt går det undan! Efter några samtal med en betydligt mer responsiv medarbetare på Teslas Leverans blir jag uppringd på eftermiddagen och får frågan om jag kan hämta bilen på Trosra Park inom 45 minuter! Sitter i taxin...
Har du något namn på denna responsiva medarbetare på Teslas Leverans? Jag har mailat flera gånger och knappt fått något svar och då köpte jag en lagerbil som är i göteborg som ska skeppas till Stockholm... det har gått 2 veckor+ nu ...