Bluetooth

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rorpularen
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 08 sep 2018 12:17

Bluetooth

Inlägg av rorpularen »

Jag har problem med att det inte går att ta emot samtal längre i bilen. När jag svarar hör jag inte motparten men denne hör mig. Tesla MS 75D 2017-08. Någon som har samma problem?
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Bluetooth

Inlägg av thedude »

rorpularen skrev:
Jag har problem med att det inte går att ta emot samtal längre i bilen. När jag svarar hör jag inte motparten men denne hör mig. Tesla MS 75D 2017-08. Någon som har samma problem?
Ctrl+Alt+Del kanske?
Användarvisningsbild
riba
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 jul 2016 22:27
Ort: Lomma

Re: Bluetooth

Inlägg av riba »

Bluetooth problem även här. Kom efter någon uppdatering och försvann sedan aldrig. Har parat om telefonen flera ggr. Fick nu igår senaste versionen (2019.12.1.1), får se om det hjälpt.
Model S 75 levererad sept 2016
Model X Performance Ludicrous levererad aug 2019
Model Y Performance beställd maj 2024
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5494
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Bluetooth

Inlägg av Nicke Nyfiken »

rorpularen skrev:
Jag har problem med att det inte går att ta emot samtal längre i bilen. När jag svarar hör jag inte motparten men denne hör mig. Tesla MS 75D 2017-08. Någon som har samma problem?
Jag har fått precis samma problem i min bil sedan en tid tillbaka. Funkar ungefär fifty-sixty.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
KlasE
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 apr 2015 15:51
Ort: Saltsjö-Boo

Re: Bluetooth

Inlägg av KlasE »

Jag har samma problem, men det börjar funka om jag skruvar upp eller ner ljudet ett snäpp på ratten. Klart störande. Försökte få Tesla att fixa det på servicen i april utan framgång.
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Bluetooth

Inlägg av Chrille »

Jag har samma problem. Inget telefonljud. Däremot fungerar medialjudet från telefonen. Började med V2019.12, idag fick jag V2019.12.1.2, ingen skillnad.
Telefonen är en Huawei P8 Lite (BT V4).
Provat med en OnePlusOne (BT V4.1), som inte heller fungerar, då blev båda skärmarna i bilen dessutom svarta och startades om!
Provade även med en OnePlus 5T (BT V5). Den fungerar som den ska.
Kan alltså ha med BT version att göra, eller codec för telefonljudet?
Update: Fungerar med en Samsung Xcover 3 med BT V4. Alltså har det inte med BT version att göra.
Senast redigerad av Chrille, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Bluetooth

Inlägg av Foluke »

rorpularen skrev:
Jag har problem med att det inte går att ta emot samtal längre i bilen. När jag svarar hör jag inte motparten men denne hör mig. Tesla MS 75D 2017-08. Någon som har samma problem?
Jag fick samma problemför en tid sedan. Inkommande samtal kopplas upp och uppringaren hör mig men jag hör inget samtal. Jag ber uppringaren ringa upp på nytt och då funkar det. Bilen lämnas in 6/5 för åtgärd.
Får se om det hjälper. I så fall finns det en "fix".
Model S P85D,
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1874
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bluetooth

Inlägg av bjelkeman »

Foluke skrev:
rorpularen skrev:
Jag har problem med att det inte går att ta emot samtal längre i bilen. När jag svarar hör jag inte motparten men denne hör mig. Tesla MS 75D 2017-08. Någon som har samma problem?
Jag fick samma problemför en tid sedan. Inkommande samtal kopplas upp och uppringaren hör mig men jag hör inget samtal. Jag ber uppringaren ringa upp på nytt och då funkar det. Bilen lämnas in 6/5 för åtgärd.
Får se om det hjälper. I så fall finns det en "fix".
Det där verkar mjukvarurelaterat. Hade det på min S75D och nu på min 3. IPhone 8.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Bluetooth

Inlägg av Chrille »

Foluke skrev:
rorpularen skrev:
Jag har problem med att det inte går att ta emot samtal längre i bilen. När jag svarar hör jag inte motparten men denne hör mig. Tesla MS 75D 2017-08. Någon som har samma problem?
Jag fick samma problemför en tid sedan. Inkommande samtal kopplas upp och uppringaren hör mig men jag hör inget samtal. Jag ber uppringaren ringa upp på nytt och då funkar det. Bilen lämnas in 6/5 för åtgärd.
Får se om det hjälper. I så fall finns det en "fix".
Meddela gärna här om och hur dom fixade det.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 865
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Bluetooth

Inlägg av loftux »

Det kan vara värt pröva "Forget this device" både i Tesla och telefonen. Sedan koppla dem igen. Har märkt det hjälpt med hörlurar som strulat, kanske hjälper här också.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Bluetooth

Inlägg av AndreasF »

Prova att återställa nätverksinställningar i telefonen. Brukar bita mot det mesta. Nackdelen är att man får göra om parningen med bilen.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Bluetooth

Inlägg av Chrille »

loftux skrev:
Det kan vara värt pröva "Forget this device" både i Tesla och telefonen. Sedan koppla dem igen. Har märkt det hjälpt med hörlurar som strulat, kanske hjälper här också.
Det har jag också provat. Hjälper inte.
Nu har jag testat med en Samsung Xcover 3 (BT V4). Fungerar perfekt! Då har det inte med BT version att göra.
Resultat hittills: två Androidmobiler fungerar och två fungerar inte.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
rorpularen
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 08 sep 2018 12:17

Re: Bluetooth

Inlägg av rorpularen »

Har nu varit i kontakt med Tesla, dom säger att det har med den senaste uppdateringen att göra, dom har haft flera som ringt in om dessa problem. Dom skall återkoppla med tekniker på måndag och återkomma till mig.
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Bluetooth

Inlägg av Chrille »

rorpularen skrev:
Har nu varit i kontakt med Tesla, dom säger att det har med den senaste uppdateringen att göra, dom har haft flera som ringt in om dessa problem. Dom skall återkoppla med tekniker på måndag och återkomma till mig.
Intressant! Vilken mobil har du?
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Bluetooth

Inlägg av e5m1r »

Har varit så ett bra tag i vår S
Värt att påpeka att det är enbart första samtalet oavsett om man själv ringer eller om nån ringer till mig.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Bluetooth

Inlägg av Teslaspolen »

Två av tre förare i vår har klagat på samma, men har inte upplevt det själv.
Bankiren
Inlägg: 68
Blev medlem: 11 feb 2019 19:47

Re: Bluetooth

Inlägg av Bankiren »

Man blir lite orolig över Teslas kvalitet när man läser här på forumet, verkar finnas en hel bekymmer. :roll:
Användarvisningsbild
rorpularen
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 08 sep 2018 12:17

Re: Bluetooth

Inlägg av rorpularen »

iPhone X, iPhone 8. Innan var det bara första samtalet nu är det alla.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Bluetooth

Inlägg av Foluke »

Bankiren skrev:
Man blir lite orolig över Teslas kvalitet när man läser här på forumet, verkar finnas en hel bekymmer. :roll:
Du skall nog inte vara orolig. Vi får ständiga uppdateringar. Bilarna blir bara bättre än när vi köpte dem. Samma med andra dataprogram. Uppdateringar och efterkommande fix. Jag rekommenderar att du provar en Tesla för att få lite perspektiv på din oro.
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Bluetooth

Inlägg av Chrille »

rorpularen skrev:
iPhone X, iPhone 8. Innan var det bara första samtalet nu är det alla.
Precis som för mig. Spännade att höra om Tesla hör av sig till dig imorgon måndag och om dom har någon lösning i sikte.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5577
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Bluetooth

Inlägg av Gustafsson »

Det där problemet har funnits sedan i höstas i vart fall, kompis med P100 klagade på detta redan då. För mig har det alltid funkat dock, ta i trä.
Första samtalet funkar inte, kommer inget ljud från bilen till den andre, men tvärt om funkar. Sedan går det bra. Bör ju inte vara så svårt att fixa kan man tycka.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Bluetooth

Inlägg av Foluke »

Nu har jag hämtat bilen i Mölndal. En uppdatering av programvaran löste mitt problem. Fixat alltså!
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 jun 2018 20:13
Ort: Nacka

Re: Bluetooth

Inlägg av Chrille »

Foluke skrev:
Nu har jag hämtat bilen i Mölndal. En uppdatering av programvaran löste mitt problem. Fixat alltså!
Bra! Vilken programversion har du nu?
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Bluetooth

Inlägg av Foluke »

Chrille skrev:
Foluke skrev:
Nu har jag hämtat bilen i Mölndal. En uppdatering av programvaran löste mitt problem. Fixat alltså!
Bra! Vilken programversion har du nu?
Kollar appen:
2019.12.1.1 4b1dd29
står det!
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 265
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Bluetooth

Inlägg av Guldis-54 »

Har samma version, men problemet är kvar...kom igen efter ett par dagar från nya uppdateringen.
Använder iPhone.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Skriv svar