Tesla appen

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Tesla appen

Inlägg av [JM] »

Hej.
Försöker logga in på tesla-appen men får bara:
"Sign in failed. There are no products linkted to your account"

Ska hämta ut nya bilen nästa vecka så det finns ju iaf en bil kopplad på kontot om man loggar in via webben.
Måste man vänta tills man får ut bilen eller är det nåt annat som är galet?
Användarvisningsbild
Syncronauten
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 24 aug 2017 21:29
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/svante12917

Re: Tesla appen

Inlägg av Syncronauten »

Du får vänta tills du hämtar bilen.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Tesla appen

Inlägg av Jeppe_E »

[JM] skrev:
Hej.
Försöker logga in på tesla-appen men får bara:
"Sign in failed. There are no products linkted to your account"

Ska hämta ut nya bilen nästa vecka så det finns ju iaf en bil kopplad på kontot om man loggar in via webben.
Måste man vänta tills man får ut bilen eller är det nåt annat som är galet?
Så är det. Den dyker upp där igen när det börjar närma sig leverans.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7408
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tesla appen

Inlägg av TiborBlomhall »

Appen borde komma igång iaf så man kan titta på lite instruktionsfilmer å sånt. Men jag kommer ihåg jag hade också problem ett tag med det där felmeddelandet. Fixade sig av sig själv efter några dagar. Ring Tesla annars.
Användarvisningsbild
Kaiser_Tesla
Teslaägare
Inlägg: 34
Blev medlem: 17 mar 2019 09:34
Ort: Trosa

Re: Tesla appen

Inlägg av Kaiser_Tesla »

Hämtar min imorrn och har samma meddelande, litar på att det funkar vid leverans. Antar att man behöver appen för att ex testa summon, vilket jag gärna vill göra. Liiiiiite svårt att somna ikväll, man minns kvällar före julafton som barn :lol:
__________________________
Användarvisningsbild
Jonas83
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 08 feb 2019 23:18

Re: Tesla appen

Inlägg av Jonas83 »

Kaiser_Tesla skrev:
Hämtar min imorrn och har samma meddelande, litar på att det funkar vid leverans. Antar att man behöver appen för att ex testa summon, vilket jag gärna vill göra. Liiiiiite svårt att somna ikväll, man minns kvällar före julafton som barn :lol:
Skoj, jag hämtar också min imorgon. Appen funkar inte för mig heller, men bör väl komma igång vid leverans.
Svart XP100DL Vit inredning - Beställd
MODEL ≡ - Avbokad
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Tesla appen

Inlägg av [JM] »

Antar att det gamla ordspråket:
"Den som väntar på något gott. Väntar alltid för länge"
kommer till sin rätt när det gäller Tesla.
Användarvisningsbild
westerlund
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 27 jul 2017 12:09

Re: Tesla appen

Inlägg av westerlund »

tänk er själva, hade ni sett er bil där hade ni kunnat tuta, öppna baklucka och framlucka osv! inte helt orimligt att tesla inte vill att det händer, var nu än bilen står. man får vänta tills bilen är levererad!
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Tesla appen

Inlägg av hed »

Precis, man måste leveransgodkänna bilen först.
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Tesla appen

Inlägg av [JM] »

Lite svårt för oss som inte haft en Tesla innan att veta vad man kan göra i appen och hur den är uppbyggd när man inte kan logga in...

Men om det är som ni säger att man kan styra bilen direkt så låter det rimligt att vänta.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Tesla appen

Inlägg av Walker »

[JM] skrev:
Lite svårt för oss som inte haft en Tesla innan att veta vad man kan göra i appen och hur den är uppbyggd när man inte kan logga in...

Men om det är som ni säger att man kan styra bilen direkt så låter det rimligt att vänta.
Appen är väldigt enkel och användarvänlig. Kan du hantera en smartphone så är det inga problem - du fattar på 2 sekunder.
Det är faktiskt krångligare att ställa in ratten och backspeglarna :D
Jag antar att ni redan har navigerat i menyerna på instrumentpanelen. Om inte det kändes som raketforskning så kommer ni fixa appen bums.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Tesla appen

Inlägg av Melkin »

[JM] skrev:
Lite svårt för oss som inte haft en Tesla innan att veta vad man kan göra i appen och hur den är uppbyggd när man inte kan logga in...

Men om det är som ni säger att man kan styra bilen direkt så låter det rimligt att vänta.
Jag kunde logga in i appen direkt efter min beställning. Jag kunde se bilen (rätt färg osv), men inga funktioner fanns såklart där, bara loot box (något att göra med referral-programmet) och kontoinställningar. Tre veckor innan leverans fick jag samma felmeddelande som du har, men när jag väl fått leveransdatum (4-5 dagar innan lev) kunde jag logga in igen.

Appen är som sagt lätt att använda, så det borde inte vara några problem. Bifogar bild på ett par av menyerna så du kan få en uppfattning om hur det ser ut, ifall du inte sett det innan.
SmartSelect_20190531-091159_Tesla.jpg
SmartSelect_20190531-091223_Tesla.jpg
SmartSelect_20190531-091337_Tesla.jpg
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Tesla appen

Inlägg av [JM] »

Tackar för all input och hjälp. :D
Hämtade ut bilen igår (några dagar för tidigt mao) och efter att jag signerat kom jag in i appen.

Nu ser jag att jag saknar lootboxen som borde innehålla mina 750 mil gratis SuC. :evil:
Skriv svar