Lane departure warning

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

jaha
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 maj 2019 13:12

Lane departure warning

Inlägg av jaha »

Hej

Undrar om min lane departure warning är paj, känner inget i ratten trots att den är aktiverad och jag kör över 65 km/h bilen ser sträcken enligt displayen. Dock har inte min bil aktiverad AP (måste köpa till det) kan det vara därför jag inte känner något eller är någon vibrator :lol: paj i bilen tro?
Användarvisningsbild
westerlund
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 27 jul 2017 12:09

Re: Lane departure warning

Inlägg av westerlund »

ibland vibrerar ratten direkt över strecket, ibland halvvägs över in i andra filen och ibland inte alls :)
jaha
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 maj 2019 13:12

Re: Lane departure warning

Inlägg av jaha »

Okej så ingen bra mannick alltså
Användarvisningsbild
A76
Teslaägare
Inlägg: 259
Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
Ort: Onsala
Referralkod: ts.la/andreas13052

Re: Lane departure warning

Inlägg av A76 »

Stängt av skiten, brummar ju i ratten allt för oft när det inte behövs och de gånger man skulle behövt det så brummas det inte alls.. :shock:
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Lane departure warning

Inlägg av perre »

Min fungerade bra. Svängde tillbaka in i filen om jag lät bilen driva ut. Detta utan att ha autopilot påslaget.
Däremot pajade all automatik idag, men det är en annan tråd.

Edit: Hoppsan såg inte att jag var i model S kategorin. Har en model 3.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare
Inlägg: 142
Blev medlem: 25 jan 2018 12:45
Ort: Stockholm

Re: Lane departure warning

Inlägg av igu »

jaha skrev:
Hej

Undrar om min lane departure warning är paj, känner inget i ratten trots att den är aktiverad och jag kör över 65 km/h bilen ser sträcken enligt displayen. Dock har inte min bil aktiverad AP (måste köpa till det) kan det vara därför jag inte känner något eller är någon vibrator :lol: paj i bilen tro?
Fick du någon klarhet i det?
Har exakt samma problem. Idag såg jag även att dashcam inte syntes. Jag ser heller inte några fordon i display, så allt kopplat till AP (även om man inte köpt utökad eller liknande) verkar slutat funka eller kopplats bort.
Användarvisningsbild
igu
Teslaägare
Inlägg: 142
Blev medlem: 25 jan 2018 12:45
Ort: Stockholm

Re: Lane departure warning

Inlägg av igu »

Fick tipset på slack (kom ursprungligen från ngn fb grupp jag inte är med i) att
1) stänga av sentry mode
2) göra en power off från menyn
3) vänta (jag gjorde annat en timme)

Efter det så hoppade sakerna igång igen. Det var något med kalibrering som behövdes men som förhindrades av sentry mode.

Innan så hade jag prövat 1 och 2 individuellt utan framgång men tillsammans funkade det.
Skriv svar