Ny uppdatering
Moderator: Redaktion
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Ny uppdatering
http://www.teslamotorsclub.com/showwiki ... +changelog
- August 29, 2015 (2.5.46)
- Fixes vibration introduced in 2.5.36 on D models
- August 14, 2015 (2.5.36)
- Introduced a vibration at low speed on D models (around 4mph)
Driver sajten Car.info
Håller med, skönt att slippa brummandet. Vad förvånad jag blev att de aktivt lagt in det... Någon form av varning för att bilen är så tyst men ändå rullar? Jaja, skönt att det är borta iaf.
Tesla Model S 85D Vit
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Haha, jag tror du missförstår changeloggentornblad skrev:Håller med, skönt att slippa brummandet. Vad förvånad jag blev att de aktivt lagt in det... Någon form av varning för att bilen är så tyst men ändå rullar? Jaja, skönt att det är borta iaf.

Apropå sånt här - någon som vet om de uppdaterar bilarna på SC före leverans? Min bil har ju en äldre mjukvara än såhär från fabrik, men ska inte levereras än på en månad (kanske till och med att 7.0 hunnit släppas då).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Min hade senaste uppdatering när jag hämtade den.danni skrev:- någon som vet om de uppdaterar bilarna på SC före leverans? Min bil har ju en äldre mjukvara än såhär från fabrik, men ska inte levereras än på en månad (kanske till och med att 7.0 hunnit släppas då).
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Hehe, men man blir ju fundersam när de skriver "- Introduced a vibration at low speed on D models (around 4mph)" .. Introducerade de oss till en bugg?danni skrev:Haha, jag tror du missförstår changeloggentornblad skrev:Håller med, skönt att slippa brummandet. Vad förvånad jag blev att de aktivt lagt in det... Någon form av varning för att bilen är så tyst men ändå rullar? Jaja, skönt att det är borta iaf.Det står inte att det var avsiktligt.
Apropå sånt här - någon som vet om de uppdaterar bilarna på SC före leverans? Min bil har ju en äldre mjukvara än såhär från fabrik, men ska inte levereras än på en månad (kanske till och med att 7.0 hunnit släppas då).
Tesla Model S 85D Vit
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
"Introduced" ska läsas som "införde" i det här fallet. Det är rätt vanligt att man skriver saker i stil med "we accidentally introduced a new bug in the latest update" i mjukvarusammanhang.tornblad skrev:Hehe, men man blir ju fundersam när de skriver "- Introduced a vibration at low speed on D models (around 4mph)" .. Introducerade de oss till en bugg?danni skrev:Haha, jag tror du missförstår changeloggentornblad skrev:Håller med, skönt att slippa brummandet. Vad förvånad jag blev att de aktivt lagt in det... Någon form av varning för att bilen är så tyst men ändå rullar? Jaja, skönt att det är borta iaf.Det står inte att det var avsiktligt.
Det där är ju inte direkt en officiell changelog heller...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Aha, jag missade faktiskt källan, trodde först det var något som stod vid uppdatering.matbl skrev:Det där är ju inte direkt en officiell changelog heller...
Det ingår i rutinen, men det är inget som hindrar att det hinner komma en uppdatering mellan det a de gör det och att du hämtar ut bilen, det ska tydligen hända ibland att den har en uppdatering väntande vid leverans, enligt en på Tesla jag pratade med, så man har inte helt garanterat allra senaste vid upphämtning.danni skrev:Apropå sånt här - någon som vet om de uppdaterar bilarna på SC före leverans? Min bil har ju en äldre mjukvara än såhär från fabrik, men ska inte levereras än på en månad (kanske till och med att 7.0 hunnit släppas då).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
När jag hämtade min hade det kommit en uppdatering samma morgon. Den var dock inte installerad när jag fick den.bylund skrev:Det ingår i rutinen, men det är inget som hindrar att det hinner komma en uppdatering mellan det a de gör det och att du hämtar ut bilen, det ska tydligen hända ibland att den har en uppdatering väntande vid leverans, enligt en på Tesla jag pratade med, så man har inte helt garanterat allra senaste vid upphämtning.danni skrev:Apropå sånt här - någon som vet om de uppdaterar bilarna på SC före leverans? Min bil har ju en äldre mjukvara än såhär från fabrik, men ska inte levereras än på en månad (kanske till och med att 7.0 hunnit släppas då).
Tesla Model S 85D Vit
Något mäkligt hände efter jag uppdaterade igår och laddade under natten till 90%. Istället för att få 301km typical fick jag istället 322km!?!? Har 70D.
Någon som märkte samma typ av ökning?
- Gustafsson
- Teslaägare
Märker du någon skillnad i förbrukningen ? Jag brukar ligga på ca 185Wh/km blandat. Ska kolla vad det blir även på fulladdning snart. Bättre optimeringar ?Tessling skrev:Något mäkligt hände efter jag uppdaterade igår och laddade under natten till 90%. Istället för att få 301km typical fick jag istället 322km!?!? Har 70D.
/M
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Samma här.Tessling skrev:Något mäkligt hände efter jag uppdaterade igår och laddade under natten till 90%. Istället för att få 301km typical fick jag istället 322km!?!? Har 70D.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dessvärre var dagens tur till Västerås i regn så det var svårt att jämföra mot mina vanliga rutter rörande förbrukningen. Ska hålla koll på detta kommande dagarna.Gustafsson skrev:Märker du någon skillnad i förbrukningen ? Jag brukar ligga på ca 185Wh/km blandat. Ska kolla vad det blir även på fulladdning snart. Bättre optimeringar ?Tessling skrev:Något mäkligt hände efter jag uppdaterade igår och laddade under natten till 90%. Istället för att få 301km typical fick jag istället 322km!?!? Har 70D.
/M
- Gustafsson
- Teslaägare
+1AndersBj skrev:Hej!
Gick från 301 km till 323 km med min 70d
Exakt samma.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Det är inte så att den ställt om från visning av typical till visning av rated?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Då hade det nog varit betydligt större ändringar.matbl skrev:Det är inte så att den ställt om från visning av typical till visning av rated?
- Gustafsson
- Teslaägare
Näppmatbl skrev:Det är inte så att den ställt om från visning av typical till visning av rated?
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Ni med 70D. Laddar ni alltid till 90% eller är det någon med annan ladd-% som märkt av någon skillnad?
Jag har en 85D och laddar normalt till 80% men den siffran (323km) har varit oförändrad med uppdateringen.
Jag har en 85D och laddar normalt till 80% men den siffran (323km) har varit oförändrad med uppdateringen.
Driver sajten Car.info
- Gustafsson
- Teslaägare
Laddar till 90% (daily use), de sista10 % är reserverade för "trip" och de har jag egentligen inte behövt använda ännu...Franz skrev:Ni med 70D. Laddar ni alltid till 90% eller är det någon med annan ladd-% som märkt av någon skillnad?
Samma här med min 70D. Uppdaterade i natt och fick till max daily use Typica Range 322km mot tidigare 302km.
Vilken pärla 70D är! Aldrig någonsin går jag tillbaka till fossilbrännare, det är ju rena stenåldern.
Vilken pärla 70D är! Aldrig någonsin går jag tillbaka till fossilbrännare, det är ju rena stenåldern.
S 70D - Levererad 24/7 2015
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.