Nissan Connect EV
Moderator: Redaktion
Nissan Connect EV
Gud vad trött jag är på Nissan och deras icke fungerande app och dåliga support. Köpte 30kWh beggad av Hedins i Akalla i februari. Två veckor fungerade appen, sedan dess är den död. Lagt ner maaassor av timmar att tala, fjäska, hota, böna och be om åtgärd av Hedins och Nissan Sverige. Till slut, i maj, fick jag lämna in bilen hos en aukt. Nissan verkstad för "omstart av huvudenheten". Tog dem två dagar att lista ut hur man gör det. Och det hjälpte inte ett smack. Skjuter mig i foten genom att gå ut med hur värdelös man är som kund hos Nissan, det förbättrar ju inte mina chanser att sälja bilen. Är det bara jag som har en icke fungerande connect?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...

Re: Nissan Connect EV
Jag lyckades koppla ihop min telefon för tre år sen. Kollegan som skaffade sin samtidigt fick aldrig igång det. Verkar vara totalt lotto om det går eller ej.
- sven-labil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ola13743
För mig blev det bättre för ett par år sen när jag bytte till en nyare telefon, trots att Nissans support hävdade att det skulle funka med ett antikt iOS. (Har för mig att det var 7.0...) Vid strul på senare tid föreslog de att välja att jag var i Japan vid inloggning, vilket verkade fungera. Ibland. Eller så var det månens fas.
Knallgrå S75D - Gandalf - Påstås kunna trolla men det är bara partytricken som alltid funkar...
De har skapat en ny app nu, som min nya bil är låst till. Den är om möjligt än sämre än den förra. Kopplar förvisso, men saknar helt basala funktioner som mobil schemaläggning av laddning, går enbart att starta ”direkt” i appen, och tar då två minuter innan det registreras i bilen. Under dessa två minuter måste du naturligtvis hålla appen öppen och skärmen olåst, annars avbryts åtgärden då appen inte har stöd för att köra i bakgrunden.
Är helnöjd med bilen, men den här låga kvaliteten på stödprogramvara trodde jag inte fanns 2019. Och med den nya inloggningen fungerar inte heller tidigare skapade tredjepartsprogram.
Är helnöjd med bilen, men den här låga kvaliteten på stödprogramvara trodde jag inte fanns 2019. Och med den nya inloggningen fungerar inte heller tidigare skapade tredjepartsprogram.
Senast redigerad av Mr_E, redigerad totalt 1 gånger.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Prova My Leaf om du har Android. En app med öppen källkod som kanske kan fungera bättre än Nissans officiella.PapaD skrev:Gud vad trött jag är på Nissan och deras icke fungerande app och dåliga support. Köpte 30kWh beggad av Hedins i Akalla i februari. Två veckor fungerade appen, sedan dess är den död. Lagt ner maaassor av timmar att tala, fjäska, hota, böna och be om åtgärd av Hedins och Nissan Sverige. Till slut, i maj, fick jag lämna in bilen hos en aukt. Nissan verkstad för "omstart av huvudenheten". Tog dem två dagar att lista ut hur man gör det. Och det hjälpte inte ett smack. Skjuter mig i foten genom att gå ut med hur värdelös man är som kund hos Nissan, det förbättrar ju inte mina chanser att sälja bilen. Är det bara jag som har en icke fungerande connect?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Fick för mig att prova få igång det hela igen, och lyckades (både med My Leaf appen, och gamla officiella Nissan EV appen).
Connect "prenumerationen" avaktiveras per automatik två år efter första påställning. Förklarar varför det slutade funka strax innan den var 2,5 år gammal :$
Jag var tvungen att:
Gå in på https://youplus.nissan.se/SE/sv/YouPlus ... arage.html
Välja min bil
Välja Gå till anslutna tjänster
Välja att aktivera NissanConnect EV prenumeration
För er som köpt begagnat så stod det i det finstilta i användaravtalet att föregående ägare måste ta bort just den bilen från sitt garage innan nästa användare kan börja prenumerera..
Connect "prenumerationen" avaktiveras per automatik två år efter första påställning. Förklarar varför det slutade funka strax innan den var 2,5 år gammal :$
Jag var tvungen att:
Gå in på https://youplus.nissan.se/SE/sv/YouPlus ... arage.html
Välja min bil
Välja Gå till anslutna tjänster
Välja att aktivera NissanConnect EV prenumeration
För er som köpt begagnat så stod det i det finstilta i användaravtalet att föregående ägare måste ta bort just den bilen från sitt garage innan nästa användare kan börja prenumerera..
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Knepigt om appen funkade i två veckor och sedan dö?
Funkar det om du går in på webben?
Funkar det om du går in på webben?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Min har inte funkat bra senaste veckan.. Inte kunnat uppdatera laddstatus o så sen den 18e. Nissan har kanske slut på sms-trafik på sin server.. Eh..
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Nissan Connect EV
Hatar Hedin.
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Ja, jag kan logga in på bilen både med app och via deras hemsida. Men det finns ingen info förutom vilken bil jag loggat in på. Alla siffror är tomma. Och det går inte att göra något.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.

Jag lyckades få den att uppdatera idag.. Testade att dra igång värme (bara för att..) och det ser ut som det funkade. Fick också batteristatusen uppdaterad med aktuell nivå.
Dom fyllde kanske på sitt kontantkort på servern nu på morgonen.
Dom fyllde kanske på sitt kontantkort på servern nu på morgonen.

Det är ju trots allt löning idag, säkert därför!joel80 skrev:Dom fyllde kanske på sitt kontantkort på servern nu på morgonen.

Jag lämnade tillbaka Lille Lalle sista april. (fick betala 0:-, Opus Halmstad)
Han står nu i Skandiahamnen i Göteborg och jag har fortfarande kontakt med honom.
Både kontroll av laddning och "find my car" fungerar med appen...
Det är fortfarande 68% på batteriet efter två månaders stillestånd.
Han står nu i Skandiahamnen i Göteborg och jag har fortfarande kontakt med honom.
Både kontroll av laddning och "find my car" fungerar med appen...
Det är fortfarande 68% på batteriet efter två månaders stillestånd.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
-
Så är det att köra Leaf. Vi är många som sedan 2014 försökt få rätsida på Nissan, men det går inte. Då är väl appen största problemet, men mycket annat också som dom skiter i.PapaD skrev:Gud vad trött jag är på Nissan och deras icke fungerande app och dåliga support. Köpte 30kWh beggad av Hedins i Akalla i februari. Två veckor fungerade appen, sedan dess är den död. Lagt ner maaassor av timmar att tala, fjäska, hota, böna och be om åtgärd av Hedins och Nissan Sverige. Till slut, i maj, fick jag lämna in bilen hos en aukt. Nissan verkstad för "omstart av huvudenheten". Tog dem två dagar att lista ut hur man gör det. Och det hjälpte inte ett smack. Skjuter mig i foten genom att gå ut med hur värdelös man är som kund hos Nissan, det förbättrar ju inte mina chanser att sälja bilen. Är det bara jag som har en icke fungerande connect?
I'm out. Tibor har blivit för gammal!