Grattis! Ser att du fick spoilern monterad också. Blir intressant att se om jag får på min på lördag.Nordman skrev:I går vid 16-tiden hämtade jag min M3P på Trosta.
Hittade bara ett litet lacksläpp/skav under huven fram, åtgärdas lätt med ett lackstift. Annars helt felfri.
Skrev signatur på en mobiltelefon och åkte hem med bilen.
Väl hemma var den så skitig efter regnturen hem så jag spolade av den. Till min förfäran hittade jag tre stenskott![]()
I morse lämnade jag in bilen för PPF montering på hela fronten och utsatta ställen för hjulsprut, samt chrome delete och mattsvart wrap på mittkonsolen i bilen.
Får tillbaka den i morgon eftermiddag![]()
Väntar på mina stänklappar från protectmytesla.com som ligger hos Postnord / Tullen sedan 17/6...
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Du bör få ett mail med en pdf och instruktioner för betalning av kontantinsats. Om du inte fått det så bör du nog höra med dom imorrn.Michel skrev:Hej! Jag fick min slutfaktura idag och ska hämta ut bilen på lördag om två dagar. Blev förvirrad av "Betalas i sin helhet 7 dagar före leverans" eftersom jag köper bilen privat med DNB (som godkänt finansiering) och har sagt till Tesla att jag går in med 200.000kr i kontantinsats. Ska man alltså sitta lugn i båten och inte betala in kontantinsatsen nu utan vänta tills man får ny "rätt" faktura motsvarande 200.000kr? Eller tror ni att det är fritt fram att betala in kontantinsatsen till IBAN- eller bankgironumret som står på slutfakturan (som alltså säger "Betalas i sin helhet 7 dagar före leverans")?Antti V skrev:Okej! Bra, då vet jag! Tack snälla!Hertsh skrev:Antti, jag fick samma igår på mitt Tesla-konto. Rätt faktura med betalinstruktioner kom i mail idag mot slutet av arbetsdagen. Vänta så löser det sig nog.Antti V skrev:Har nu fått slutfaktura och VIN på min SR+.
Äntligen!
Jag köper bilen privat med DNB som finansierar den.
Slutfaktura var på hela bilens belopp.. Ska det vara så? Hade väntat mig en faktura på 20% kontantinsats? Hjälp?
Tacksam för hjälp! Man vill ju inte att det ska strula i sista sekund när man står i Trosta på lördag..
Fick ett mail men instruktioner om att ange leveransplats och betalningsmetod osv, redan fyllt i vid beställningen. Bara ignorera eller bör jag ringa tesla i i morrn?
Model 3 Long Range AWD
Tack för infon! Då lär jag ringa Tesla igen idag, för typ 100-ade gångentaliz skrev:Du bör få ett mail med en pdf och instruktioner för betalning av kontantinsats. Om du inte fått det så bör du nog höra med dom imorrn.Michel skrev:Hej! Jag fick min slutfaktura idag och ska hämta ut bilen på lördag om två dagar. Blev förvirrad av "Betalas i sin helhet 7 dagar före leverans" eftersom jag köper bilen privat med DNB (som godkänt finansiering) och har sagt till Tesla att jag går in med 200.000kr i kontantinsats. Ska man alltså sitta lugn i båten och inte betala in kontantinsatsen nu utan vänta tills man får ny "rätt" faktura motsvarande 200.000kr? Eller tror ni att det är fritt fram att betala in kontantinsatsen till IBAN- eller bankgironumret som står på slutfakturan (som alltså säger "Betalas i sin helhet 7 dagar före leverans")?Antti V skrev:Okej! Bra, då vet jag! Tack snälla!Hertsh skrev:Antti, jag fick samma igår på mitt Tesla-konto. Rätt faktura med betalinstruktioner kom i mail idag mot slutet av arbetsdagen. Vänta så löser det sig nog.Antti V skrev:Har nu fått slutfaktura och VIN på min SR+.
Äntligen!
Jag köper bilen privat med DNB som finansierar den.
Slutfaktura var på hela bilens belopp.. Ska det vara så? Hade väntat mig en faktura på 20% kontantinsats? Hjälp?
Tacksam för hjälp! Man vill ju inte att det ska strula i sista sekund när man står i Trosta på lördag..

Har fått VIN på en bil som är på väg till utlämningsstället, de påstår/hoppas på leverans på lördag.
Men söker jag på biluppgifter.se efter bilen så är den inte registrerad än, så känns som rätt minimal chans att den finns att hämta ut då?
(Lite svårt att veta om man ska hålla helgen ledig eller ej)
Men söker jag på biluppgifter.se efter bilen så är den inte registrerad än, så känns som rätt minimal chans att den finns att hämta ut då?
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Ring transportstyrelsen och fråga. Även om du får ett regnr idag så lär de inte fått plåtarna. Det tar 1-2 dagar från inregistrering till att handlarn har dem.dhanjel skrev:Har fått VIN på en bil som är på väg till utlämningsstället, de påstår/hoppas på leverans på lördag.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Fick bekräftat nu att bilen finns för upphämtning imorgon.
En följdfråga, finns tillbehör att köpa på plats (malmö) eller måste man beställa det i shoppen?
Behöver allvädersmattor.
En följdfråga, finns tillbehör att köpa på plats (malmö) eller måste man beställa det i shoppen?
Behöver allvädersmattor.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Jag beställde på webben, gick otroligt snabbt att få hem det. Tror det skickades från Nederländerna.dhanjel skrev:Fick bekräftat nu att bilen finns för upphämtning imorgon.
Behöver allvädersmattor.
- erikstarck
- Teslaägare
...och idag ringde de med nya besked. Leverans på söndag (!). Wohoo!erikstarck skrev:Idag kom det trista samtalet... leveransen på fredag blev uppskjuten till onsdag nästa vecka. En bil som Tesla inte kommer att kunna räkna med Q2. Plats: Malmö. De skyllde på försenade transporter. Bilen har fått regnummer enligt car.info.
Erik S
Erik S
Samma här fick mail från dom att leveransen i morgon kl 16 inte går att de skjuter på det till söndag att bilen kommer till göteborg under lördagen..

Fick samma mail, skulle hämtat kl 15.00 imorgon i Göteborgicimasa skrev:Samma här fick mail från dom att leveransen i morgon kl 16 inte går att de skjuter på det till söndag att bilen kommer till göteborg under lördagen..![]()
![]()

Model 3 SR+, Red Multicoat, black interior, FSD. Beställd 28:e april. Levererad 10:e juli
Väntrum Model 3
Blev uppringd nu för å bekräfta leverans imorrn. 

Då var det dags för mig att säga hejdå till den här tråden. Det har varit trevligt och lärorikt.
Beställde 7 maj: SR+ svart, svart inredning
Uppgraderade med dragkrok 8 maj.
Sms 13 juni om leverans 24 juni. Bokade själv om till kl 10:00 den 28 juni.
Hämtade min bil på Trosta Park idag kl. 10. Kom dit 9.51 och fick vänta max 5 minuter innan jag blev visad bilen som sambon redan spanat in med sina hökögon.
Trots att vi var två som klättrade runt bilen hittade vi inte en enda skråma, lös list, löst hjul, sned ratt. Nada. Återstår att se vad som upptäcks när det har gått några dagar. Hoppas jag har fortsatt tur. Bilen var laddad till 70% och fått senaste uppdateringen. Inte kollat spelen än... Själva utlämningen gick lugnt tillväga. Jag blev mycket trevligt bemött av en tjej som heter Erika. Hon tog sig tid att förklara. Det var tydligen rätt tid på dagen att hämta bil. Eftermiddagarna är det expressleverans som gäller. Något som har beskrivits tidigare i denna tråd.
I övrigt är bilen fantastisk att köra. Fast det är nog fel att kalla Teslan för en bil. Den är mer än så.
Nu får lillbilen stå i garaget till måndag då det blir skyddsbehandling av lack, mudflaps, stenskottsfillm, isolering av dörrar och panoramatak mm.
Dessutom verkar det som om regskyltarna sitter rakt.
Hämtade min bil på Trosta Park idag kl. 10. Kom dit 9.51 och fick vänta max 5 minuter innan jag blev visad bilen som sambon redan spanat in med sina hökögon.
Trots att vi var två som klättrade runt bilen hittade vi inte en enda skråma, lös list, löst hjul, sned ratt. Nada. Återstår att se vad som upptäcks när det har gått några dagar. Hoppas jag har fortsatt tur. Bilen var laddad till 70% och fått senaste uppdateringen. Inte kollat spelen än... Själva utlämningen gick lugnt tillväga. Jag blev mycket trevligt bemött av en tjej som heter Erika. Hon tog sig tid att förklara. Det var tydligen rätt tid på dagen att hämta bil. Eftermiddagarna är det expressleverans som gäller. Något som har beskrivits tidigare i denna tråd.
I övrigt är bilen fantastisk att köra. Fast det är nog fel att kalla Teslan för en bil. Den är mer än så.
Nu får lillbilen stå i garaget till måndag då det blir skyddsbehandling av lack, mudflaps, stenskottsfillm, isolering av dörrar och panoramatak mm.

Ulrica R skrev:Då var det dags för mig att säga hejdå till den här tråden. Det har varit trevligt och lärorikt.

Även jag fick samma som er.trugoy skrev:Fick samma mail, skulle hämtat kl 15.00 imorgon i Göteborgicimasa skrev:Samma här fick mail från dom att leveransen i morgon kl 16 inte går att de skjuter på det till söndag att bilen kommer till göteborg under lördagen..![]()
![]()
Skulle hämta i Göteborg imorgon lördag, blev flyttat till söndag.
Men sen stod det ingen tid att hämta på söndag, men såg tiden sen i inloggat läge.
Lite konstigt tycker jag, fick ni tidni mailet?
Sen det konstigaste av allt.
Fick ett annat mail av en annan på Tesla en halvtimme innan ovanstående mail.
Där stod det att bilen väntas anlända i mitten på juli.
Alltså, vad händer?

Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
"Alla andra" får sina bilar. Snart är det bara jag och Hed kvar här i väntrummet.
Var é den, var é den??????

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Fick tag på dom på telefon vid fem tiden och undra va som händer lastbilen är i Tyskland typ påväg upp och även jag fick framflyttat leverans till söndag men hon sa att det inte blir någon leverans på söndag utan nästa vecka och jag kommer få hyrbil f.o.m Måndag eftersom då har inte jag någon mer bil. Det är tydligen en bugg i systemet som bara flyttar fram alla 1 dag!ville9 skrev:Även jag fick samma som er.trugoy skrev:Fick samma mail, skulle hämtat kl 15.00 imorgon i Göteborgicimasa skrev:Samma här fick mail från dom att leveransen i morgon kl 16 inte går att de skjuter på det till söndag att bilen kommer till göteborg under lördagen..![]()
![]()
Men sen stod det ingen tid att hämta på söndag, men såg tiden sen i inloggat läge.
Alltså, vad händer?
Så deppig just nu

Usch vad tungticimasa skrev:Fick tag på dom på telefon vid fem tiden och undra va som händer lastbilen är i Tyskland typ påväg upp och även jag fick framflyttat leverans till söndag men hon sa att det inte blir någon leverans på söndag utan nästa vecka och jag kommer få hyrbil f.o.m Måndag eftersom då har inte jag någon mer bil. Det är tydligen en bugg i systemet som bara flyttar fram alla 1 dag!ville9 skrev:Även jag fick samma som er.trugoy skrev:Fick samma mail, skulle hämtat kl 15.00 imorgon i Göteborgicimasa skrev:Samma här fick mail från dom att leveransen i morgon kl 16 inte går att de skjuter på det till söndag att bilen kommer till göteborg under lördagen..![]()
![]()
Alltså, vad händer?
Så deppig just nu![]()

Nästa vecka, typ slutet eller?
Dom fixar hyrbil allrså och står för hela kostnaden?
Erbjöd dom ingen deal på lagerbil?
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
Jag hoppas innan torsdag får då ska den in på att tona rutor.. Nä fick inte erbjudande om lagerbil men sa att jag kommer kräva ersättning och hon höll med om det.. Kommer försöka kräva FSD..ville9 skrev:Usch vad tungticimasa skrev:Fick tag på dom på telefon vid fem tiden och undra va som händer lastbilen är i Tyskland typ påväg upp och även jag fick framflyttat leverans till söndag men hon sa att det inte blir någon leverans på söndag utan nästa vecka och jag kommer få hyrbil f.o.m Måndag eftersom då har inte jag någon mer bil. Det är tydligen en bugg i systemet som bara flyttar fram alla 1 dag!ville9 skrev:Även jag fick samma som er.trugoy skrev:Fick samma mail, skulle hämtat kl 15.00 imorgon i Göteborgicimasa skrev:Samma här fick mail från dom att leveransen i morgon kl 16 inte går att de skjuter på det till söndag att bilen kommer till göteborg under lördagen..![]()
![]()
Alltså, vad händer?
Så deppig just nu![]()
![]()
Nästa vecka, typ slutet eller?
Dom fixar hyrbil allrså och står för hela kostnaden?
Erbjöd dom ingen deal på lagerbil?

bonath skrev:"Alla andra" får sina bilar. Snart är det bara jag och Hed kvar här i väntrummet.

Jag lovar, om jag blir erbjuden en innan dig så ber jag dem att ge den till dig! Du MÅSTE få njuta Tesla på semestern!
- uppsalatesla
- Teslaägare
Då lämnar man officiellt väntrummet och blir en Tesla-ägare på riktigt!
Tänkte berätta lite om hur det är på Trosta utanför Stockholm för er som ska hämta er bil där.
Hade fått en tid klockan 15:00 idag fredag. Kom i god tid och möttes av ett par/tre trevliga personer som önskade välkommen och sånt på sedvanligt säljarmanér. Väl inne i lokalen fick man checka in och de kontrollerade att man var på rätt plats, på rätt tid, på rätt datum. Det var någon enstaka som försökte "komma före i kön" och hävda att de inte sett eller fått ett telefonsamtal om uppskjuten tid. Någon fick gott vända om och åka hem, medan någon annan kunde vänta kvar och fick vänta på sin bil. Men det var aldrig några hard-feelings!
Efter ca 45 minuters väntan blev man uppropad och man fick följa med säljaren ut på planen för att titta till sin bil. Kan säga att det står ca 75-100 bilar av varierande sort, men mestadels svarta Model 3, runt om i Trosta park och bara väntar på sin ägare. Killen som tog emot oss sa att det har varit extrema problem för Transportstyrelsen att leverera reg.plåtar detta kvartal. Han visste inte vad det beror på, men gissade på att tillverkningen av de nya plåtarna med slutsiffra bokstav inte tillverkas överallt ännu. Idag kom den sista leveransen av plåtar klockan 11:20 och efter det får man inte fler plåtar förrän på måndag. Tyvärr för de som inte har med sin plåt i denna leverans...
Väl framme vid bilen hjälpte killen till att ordna med appen, se till att man kom in i bilen och visade de mest grundläggande funktionerna och därefter var man utlämnad till sitt öde
Ett öde som iofs var jäkligt najs!
Jag gick igenom bilen hyfsat noga och kollade så att allt såg bra ut och att allt som ska levereras kom med. Tyvärr inga Lightning-kablar eller USB-kablar, men textilmattor överallt i bilen. Trunk/Frunk har ingen matta alls. Det enda jag har att anmärka på min leverans var en sju-helsikes fågelskit på rutan, men det kan man få oavsett var man befinner sig i vårt avlånga land. Bilen var laddad till 75% och det finns Superchargers (2 st som jag såg) om man behöver fylla på. För mig som bor några mil norr om Arlanda var det såklart inga som helst problem.
Alla funktioner, inställningar osv var enkla att ställa in och säljaren gick ganska omgående bort för att möta nya kunder. Hade jag haft någon synpunkt hade det inte varit några problem att hitta någon att surra med. Tror att det rörde sig ca 10 säljare på området som alla var mer eller mindre stressade. Men jag upplever att de var trevliga och tillmötesgående, även om de inte på nåt sätt var meckar-gurus och kunde svara på de riktigt kniviga frågorna.
Jag måste nog säga att jag tycker allt flöt på riktigt bra (även om jag fick vänta länge), för jag vill inte ha en lismande säljare som försöker pracka på mig nya grejer eller påtala saker jag redan vet
Har köpt SAAB, Skoda, Mazda, Audi m.m. sedan tidigare och jag måste nog säga att alla tidigare leveranser aldrig hållit vad de lovat. Avsaknad av tillbehör, dåliga säljare, taskig kompetens osv. Kanske haft otur, men detta upplägg är bättre för mig. Vi Tesla-entusiaster är pålästa, kunniga och vet vad vi vill och det märkte iaf jag av säljarna. Om det nu är någon som fått bekymmer så hoppas jag att de blir lika väl omhändertagna som jag blev!
Väl hemma kopplade jag in bilen i ett vanligt 230-uttag i carporten och hoppades på det bästa. Tyvärr rök säkringen hemma ett par ggr under kvällen, men det var inga problem att ställa ner Ampere-talet i bilen och nu, några timmar senare, är bilen i princip uppe i 80% som jag ställt in den på.
Jag upptäckte att bilen inte hade senaste mjukvaran, men när jag kom hem ställde jag in bilen så att den kopplade upp sig mot mitt wifi och det var inga problem alls för bilen att börja hämtningen. Har tyvärr inte kontrollerat hur det gått, men ska kolla imorgon bitti.
Jag har väl egentligen inget att klaga på, mer än att jag vill köra bilen 24/7, men det vete f*n om jag orkar
Nu sover jag en liten stund, tar mig upp och kör iväg en sväng imorgon. Kommer njuta varje sekund av min nya, vackra pärla!
Ja just det, har ju en Model 3 AWD LR svart med svart klädsel och inget fancy. Ingen dragkrok. Vanliga fälgarna som ser ut som såna där plåtskivor som skivar mat i en matberedare
Frugan gillar dem iaf 
Tänkte berätta lite om hur det är på Trosta utanför Stockholm för er som ska hämta er bil där.
Hade fått en tid klockan 15:00 idag fredag. Kom i god tid och möttes av ett par/tre trevliga personer som önskade välkommen och sånt på sedvanligt säljarmanér. Väl inne i lokalen fick man checka in och de kontrollerade att man var på rätt plats, på rätt tid, på rätt datum. Det var någon enstaka som försökte "komma före i kön" och hävda att de inte sett eller fått ett telefonsamtal om uppskjuten tid. Någon fick gott vända om och åka hem, medan någon annan kunde vänta kvar och fick vänta på sin bil. Men det var aldrig några hard-feelings!
Efter ca 45 minuters väntan blev man uppropad och man fick följa med säljaren ut på planen för att titta till sin bil. Kan säga att det står ca 75-100 bilar av varierande sort, men mestadels svarta Model 3, runt om i Trosta park och bara väntar på sin ägare. Killen som tog emot oss sa att det har varit extrema problem för Transportstyrelsen att leverera reg.plåtar detta kvartal. Han visste inte vad det beror på, men gissade på att tillverkningen av de nya plåtarna med slutsiffra bokstav inte tillverkas överallt ännu. Idag kom den sista leveransen av plåtar klockan 11:20 och efter det får man inte fler plåtar förrän på måndag. Tyvärr för de som inte har med sin plåt i denna leverans...
Väl framme vid bilen hjälpte killen till att ordna med appen, se till att man kom in i bilen och visade de mest grundläggande funktionerna och därefter var man utlämnad till sitt öde

Jag gick igenom bilen hyfsat noga och kollade så att allt såg bra ut och att allt som ska levereras kom med. Tyvärr inga Lightning-kablar eller USB-kablar, men textilmattor överallt i bilen. Trunk/Frunk har ingen matta alls. Det enda jag har att anmärka på min leverans var en sju-helsikes fågelskit på rutan, men det kan man få oavsett var man befinner sig i vårt avlånga land. Bilen var laddad till 75% och det finns Superchargers (2 st som jag såg) om man behöver fylla på. För mig som bor några mil norr om Arlanda var det såklart inga som helst problem.
Alla funktioner, inställningar osv var enkla att ställa in och säljaren gick ganska omgående bort för att möta nya kunder. Hade jag haft någon synpunkt hade det inte varit några problem att hitta någon att surra med. Tror att det rörde sig ca 10 säljare på området som alla var mer eller mindre stressade. Men jag upplever att de var trevliga och tillmötesgående, även om de inte på nåt sätt var meckar-gurus och kunde svara på de riktigt kniviga frågorna.
Jag måste nog säga att jag tycker allt flöt på riktigt bra (även om jag fick vänta länge), för jag vill inte ha en lismande säljare som försöker pracka på mig nya grejer eller påtala saker jag redan vet

Har köpt SAAB, Skoda, Mazda, Audi m.m. sedan tidigare och jag måste nog säga att alla tidigare leveranser aldrig hållit vad de lovat. Avsaknad av tillbehör, dåliga säljare, taskig kompetens osv. Kanske haft otur, men detta upplägg är bättre för mig. Vi Tesla-entusiaster är pålästa, kunniga och vet vad vi vill och det märkte iaf jag av säljarna. Om det nu är någon som fått bekymmer så hoppas jag att de blir lika väl omhändertagna som jag blev!
Väl hemma kopplade jag in bilen i ett vanligt 230-uttag i carporten och hoppades på det bästa. Tyvärr rök säkringen hemma ett par ggr under kvällen, men det var inga problem att ställa ner Ampere-talet i bilen och nu, några timmar senare, är bilen i princip uppe i 80% som jag ställt in den på.
Jag upptäckte att bilen inte hade senaste mjukvaran, men när jag kom hem ställde jag in bilen så att den kopplade upp sig mot mitt wifi och det var inga problem alls för bilen att börja hämtningen. Har tyvärr inte kontrollerat hur det gått, men ska kolla imorgon bitti.
Jag har väl egentligen inget att klaga på, mer än att jag vill köra bilen 24/7, men det vete f*n om jag orkar

Ja just det, har ju en Model 3 AWD LR svart med svart klädsel och inget fancy. Ingen dragkrok. Vanliga fälgarna som ser ut som såna där plåtskivor som skivar mat i en matberedare

Solid Black Model 3 LR AWD, svart interiör
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Väntrum Model 3
Behöver inte lägga in bilder för min ser exakt likadan ut.MDurante skrev:Hejdå väntrum! Återkommer om leveransen 9/10 bananer.

Hämtade kl10 i Malmö. Hittade inget att klaga på!

Provade trycka plattan i mattan och jäävlar, nästan så man fick en hjärtattack.

PS. Trots icke inkörda 20” tycker jag den faktiskt är tystare än min Volvo v60 2014. Väldigt lite vägljud och vindljud.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.