Pop-upp butik i Malmö

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7477
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av vigge50 »

Hej
Upptäckte att Tesla ska ha en pop-upp butik på Emporia i Malmö från den 11e Augusti till den 27 september!
Man kan väll anta att vi om några månader kommer se fler Teslor här nere i Skåne för om den ska vara där 1,5 månad så borde dem få in många beställningar :)
Man kanske även kan se detta som en start innan dem öppnar ett service center i Malmö som det har varit tal om tidigare här på forumet?

http://my.teslamotors.com/sv_SE/event/t ... ur-i-malmo
Användarvisningsbild
Lasse
elbilist
Inlägg: 73
Blev medlem: 05 jul 2014 11:43
Ort: Malmö

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Lasse »

Har tidigare besökt Teslas showroom både här i Sverige och i Usa men vid besöket här om dagen vid denna popupp-butik kändes det inte speciellt välkomnande. Var inga kunder där utan endast 3st Teslaanställda varav ingen ens hälsade. Alltid fått bra känsla varje gång jag klivit in i Teslas showroom tidigare.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Surfaren »

Lasse skrev:
Var inga kunder där utan endast 3st Teslaanställda varav ingen ens hälsade. Alltid fått bra känsla varje gång jag klivit in i Teslas showroom tidigare.
Jag hörde att dom skickar dit folk från Stockholm för popup-butiken. Kanske dom är lite purkna över att bli deporterade till Danmark i flera veckor. ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 742
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av bat »

Var där idag för en provkörning och fick väldigt bra mottagande. Lite begränsade kombinationer av konfigurationer tillgängliga dock, t.ex. gick det inte testa standardsätena utan det var NextGen i alla testbilarna.
Största begränsningen är väl egentligen om det inte blir ett service center i Malmö utan bara butik. Känns lite omständligt att ta sig över bron för service. Är det bara för en årlig service funkar det ju men om man skulle springa på något annat fix blir man nog snabbt less på det. Folk från Gbg i butiken.
MaLund13
Inlägg: 385
Blev medlem: 25 feb 2015 16:15
Ort: Göteborg

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av MaLund13 »

Noterade att pop-upp butiken försvunnit från eventlistan på http://my.teslamotors.com/sv_SE/events (länken i första inlägget leder till MyTesla, som efter att man loggat in säger att åtkomst saknas). Känns lite märkligt, har de packat ihop i förtid, eller vill de inte att folk ska komma dit?
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Oppfinnarn »

MaLund13 skrev:
Noterade att pop-upp butiken försvunnit från eventlistan på http://my.teslamotors.com/sv_SE/events (länken i första inlägget leder till MyTesla, som efter att man loggat in säger att åtkomst saknas). Känns lite märkligt, har de packat ihop i förtid, eller vill de inte att folk ska komma dit?
Jodå, de är kvar vid Emporia. Var där för någon vecka sedan och testade Tesla själv. Idag var det dock frugans tur och di två unga var med också. Trevligt bemötande och efter bla två 0-100 tester så var damen(och di två barnen, 11 o 14) positivt inställda.... :) Så förhoppningsvis så finns det en Tesla i familjen inom inte alltför lång framtid 8-)
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Martinen »

Måste va nått som är fel på sidan, eller nån som strulat till nått. Dom burkar väl inte plocka bort gamla aktiviteter. Man har ju kunnat se tidigare aktiviteter innan.
vigge50
Inlägg: 7477
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av vigge50 »

Någon som vet ifall den fortfarande är öppen? Försvann från listan av evenemang långt innan det skulle vara slut men om man går in under "hitta oss" på Teslas hemsida så är det fortfarande markerat på kartan.
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Oppfinnarn »

Sista dagen är 7/11 enl. tidigare info. alltså sista helgen nu. Kanske har de förlängt igen?
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Silversound »

Jag såg på Facebook i början av oktober att de förlängde en månad till, vilket gjorde att jag fick upp ögonen för att de över huvud taget fanns där. Så jag gjorde det enda rätta och bokade upp mig för en provkörning nu på lördag. :) Men jag har siktet inställt på model 3 och vill bara testa på att ratta en Tesla, innan det är dags att förboka 3'an...
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av danni »

Silversound skrev:
Jag såg på Facebook i början av oktober att de förlängde en månad till, vilket gjorde att jag fick upp ögonen för att de över huvud taget fanns där. Så jag gjorde det enda rätta och bokade upp mig för en provkörning nu på lördag. :) Men jag har siktet inställt på model 3 och vill bara testa på att ratta en Tesla, innan det är dags att förboka 3'an...
Famous last words... Om man inte är beredd att köpa en Model S så är det väldigt riskabelt att provköra en, för efter det är det vanligtvis kört ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av bladh »

danni skrev:
Silversound skrev:
Jag såg på Facebook i början av oktober att de förlängde en månad till, vilket gjorde att jag fick upp ögonen för att de över huvud taget fanns där. Så jag gjorde det enda rätta och bokade upp mig för en provkörning nu på lördag. :) Men jag har siktet inställt på model 3 och vill bara testa på att ratta en Tesla, innan det är dags att förboka 3'an...
Famous last words... Om man inte är beredd att köpa en Model S så är det väldigt riskabelt att provköra en, för efter det är det vanligtvis kört ;)
Yep, true!
Så är det.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av matsm »

Helt sant. Skulle också vänta på Model 3. Men efter totalt 4 provkörningar så var det bara att kapitulera och beställa en Model S... ;)
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Silversound »

Med infällda backspeglar är model S 1,4 mm bredare än min garageöppning. Så förstår ju vem som helst att det inte funkar, annars hade jag köpt minst 2. :) Dessutom så kör jag i snitt 1 mil i veckan i nuläget, så det är lite väl lyxigt att köpa en model S för det...
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5510
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Silversound skrev:
Med infällda backspeglar är model S 1,4 mm bredare än min garageöppning. Så förstår ju vem som helst att det inte funkar, annars hade jag köpt minst 2. :) Dessutom så kör jag i snitt 1 mil i veckan i nuläget, så det är lite väl lyxigt att köpa en model S för det...
Model S är gjord för att vara utomhus ;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av BigDaddyT »

Nicke Nyfiken skrev:
Silversound skrev:
Med infällda backspeglar är model S 1,4 mm bredare än min garageöppning. Så förstår ju vem som helst att det inte funkar, annars hade jag köpt minst 2. :) Dessutom så kör jag i snitt 1 mil i veckan i nuläget, så det är lite väl lyxigt att köpa en model S för det...
Model S är gjord för att vara utomhus ;)

Jag hoppas verkligen det för den kommer inte igenom min garageport heller :-)
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5510
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Oppfinnarn skrev:
Sista dagen är 7/11 enl. tidigare info. alltså sista helgen nu. Kanske har de förlängt igen?
I morgon 7/11 är sista dagen de har öppet på Emporia. Det blir ingen mer förlängning där.

De kommer dock att öppna en ny tillfällig butik i Malmö ganska snart, och denna butiken ligger väldigt centralt.

Man kan undra var de ska ha sina demobilar i väntan på att nya butiken ska öppna...
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av drakbane »

Garage, vilken lyx!!
Min får vackert stå ute, men en fin Laddbox ala drakbane, ska jag bjuda på.

Skickat från Sony Z3 Dual via Tapatalk
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Silversound
elbilist
Inlägg: 130
Blev medlem: 15 sep 2015 21:11
Ort: Växjö

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Silversound »

Nicke Nyfiken skrev:
Oppfinnarn skrev:
Sista dagen är 7/11 enl. tidigare info. alltså sista helgen nu. Kanske har de förlängt igen?
I morgon 7/11 är sista dagen de har öppet på Emporia. Det blir ingen mer förlängning där.

De kommer dock att öppna en ny tillfällig butik i Malmö ganska snart, och denna butiken ligger väldigt centralt.

Man kan undra var de ska ha sina demobilar i väntan på att nya butiken ska öppna...

Jag var ju där idag och om jag inte hörde fel, alternativt minns fel, så tror jag att jag hörde Triangeln nämnas i något sammanhang. Någon Malmöbo som har koll på om det är möjligt att slå upp en tillfällig butik där omkring?

Annars så var det en trevlig upplevelse att äntligen få ratta en Tesla, uppleva tystnade, autopiloten och 0-100. :) Men det var en ganska kort tur jag fick åka runt och det var "bara" 70D, men det var värt tågresan ner i alla fall. Känner dock inte att någon ökad köplust just nu, utan jag kan fortfarande vänta på den mindre och billigare Model 3 som jag tror/hoppas passar mig bättre.
Hyundai Ioniq -18
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5510
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Pop-upp butik i Malmö

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Silversound skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Oppfinnarn skrev:
Sista dagen är 7/11 enl. tidigare info. alltså sista helgen nu. Kanske har de förlängt igen?
I morgon 7/11 är sista dagen de har öppet på Emporia. Det blir ingen mer förlängning där.

De kommer dock att öppna en ny tillfällig butik i Malmö ganska snart, och denna butiken ligger väldigt centralt.

Man kan undra var de ska ha sina demobilar i väntan på att nya butiken ska öppna...

Jag var ju där idag och om jag inte hörde fel, alternativt minns fel, så tror jag att jag hörde Triangeln nämnas i något sammanhang. Någon Malmöbo som har koll på om det är möjligt att slå upp en tillfällig butik där omkring?
Jodå, som jag skrev tidigare så kommer den nya butiken att ligga centralt och det är helt riktigt till Triangeln de kommer att flytta. Butiken kommer att vara inne i Triangeln-köpcentrum vid ingången från Friisgatan. Jag visste inte om det var officiellt tidigare med Triangeln så därför skrev jag inte specificerat, men jag pratade med Tibor idag och nu är det tydligen officiellt. Det kommer dock att ta någon vecka innan de öppnar.

"Containern" på Emporia ska upp till Strömstad.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar