OK, jag är en av firmatecknarna så dåså.tor-ake skrev:Jag hämtar ut till ett AB och man kan se via allabolag.se att jag är en av firmatecknarna så jag behövde inga ytterligare papper. Annars kan nog en fullmakt signerad av firmatecknare eller VD vara bra. Med en sådan i handen skall man kunna utföra allt inkl att ta leverans av en bil.Kazam skrev:OK, så ska jag försöka ringa dom då och byta till en AWD?
Hur funkar det med att hämta ut till ett AB? Vilka måste vara med? Funkar det med fullmakter?
Finns den inte längre så tar jag en LR AWD istället och gärna nästa vecka typ.
Tesla stoppar produktion av LR RWD
Moderator: Redaktion
Re: Tesla stoppar produktion av LR RWD
Ska tillägga att detta var de uppgifter jag fick från en tjej på Teslas leveransavdelning, på telefon för ett par timmar sedan. Inga garantier för att det gäller i verkligheten också. Men det låter ju rimligt. Jag har hämtat ut bilar från Nissan och Mitsubishi och där räckte det med en kråka från firmatecknaren=jag.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Firmatecknare kan få ett sms eller mail med länk till ett dokument som skrivs under med BankID. Sen kan man hämta ut bilen utan att vara firmatecknare.
Just, det hon nämnde at det var viktigt att jag skulle ha ett fungerande BankID samt vanlig legitimation/körkort.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Tack för svar om uthämtning! Har allt erforderligt och kommer krypa till korset nästa vecka på en AWD because YOLO.
Jag har en beställning via ALD billeasing av en svart/svart LR RWD med dragkrok. Den är beställd den 7/6. Jag hade missat den här historien med att produktionen upphör. Började jaga Tesla på info i förra veckan och efter ett antal "du har inte fått något VIN kopplat till din order..." bad jag dem gräva djupare för besked och nu har jag fått följande svar:
"Model 3 Long Range RWD är fortfarande i produktion och vi väntar just nu på att få in mer bilar, tyvärr har jag inte exakt datum då vi förväntas få in mer bilar".
Är det någon som forskat i detta som kan ge mer besked, ljuger de för mig, har de för dålig koll på den svenska Delivery-teamet eller ligger det nån sanning i det de säger?
"Model 3 Long Range RWD är fortfarande i produktion och vi väntar just nu på att få in mer bilar, tyvärr har jag inte exakt datum då vi förväntas få in mer bilar".
Är det någon som forskat i detta som kan ge mer besked, ljuger de för mig, har de för dålig koll på den svenska Delivery-teamet eller ligger det nån sanning i det de säger?
Ackebonoz skrev:Jag har en beställning via ALD billeasing av en svart/svart LR RWD med dragkrok. Den är beställd den 7/6. Jag hade missat den här historien med att produktionen upphör. Började jaga Tesla på info i förra veckan och efter ett antal "du har inte fått något VIN kopplat till din order..." bad jag dem gräva djupare för besked och nu har jag fått följande svar:
Man kan ju säga som så att det är jääääkligt märkligt om Tesla helt plötsligt skulle få in några LR RWD. Då har de (återigen) pissat på de som tidigare beställt en LR RWD men fått beskedet att den inte tillverkas längre, så du får välja en annan modell. Men man kan aldrig säga aldrig med Tesla, de vänder kappan efter vinden snabbare än du hinner klicka på "beställ" Det handlar inte om Tesla Sverige, för de har ingen koll.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Det har funnits ett antal LR RWD som lagerbilar under slutet på juli/början på augusti.
Precis som med P3D- (eller vad man nu vill kalla den..) så har dom dykt upp som lagerbilar men man har inte kunnat beställa en egen konfiguration, jag försökte via telefon men det gick ej. Utan man har fått acceptera de bilar som dykt upp.
Teslas vägar äro outgrundliga...
Precis som med P3D- (eller vad man nu vill kalla den..) så har dom dykt upp som lagerbilar men man har inte kunnat beställa en egen konfiguration, jag försökte via telefon men det gick ej. Utan man har fått acceptera de bilar som dykt upp.
Teslas vägar äro outgrundliga...
Det fanns en svart under lagerbilar förra veckan, men den stämde kanske inte med din spec i övrigt. 605k har jag för mig att den kostade.Ackebonoz skrev:Jag har en beställning via ALD billeasing av en svart/svart LR RWD med dragkrok. Den är beställd den 7/6. Jag hade missat den här historien med att produktionen upphör. Började jaga Tesla på info i förra veckan och efter ett antal "du har inte fått något VIN kopplat till din order..." bad jag dem gräva djupare för besked och nu har jag fått följande svar:
Model 3 performance, #teamwhite
Vad håller de på med, så trist behandling av kund!? Jag fick besked i månader att de inte riktigt visste om RWD'n, men rådet att avvakta för det kommer nog in bilar till de som beställt. Sedan för 3 veckor sedan blev det tvärstopp då inga LR RWD kommer komma till Sverige enligt delivery som dubbelkollat med sin manager (som jag bad ringa mig utan någon som helst återkoppling). Så alternativen var AWD, SR+ eller avbeställa för mig utan någon som helst kompensation för 4 månaders väntan och ett ständigt jagande av informationAckebonoz skrev:Jag har en beställning via ALD billeasing av en svart/svart LR RWD med dragkrok. Den är beställd den 7/6. Jag hade missat den här historien med att produktionen upphör. Började jaga Tesla på info i förra veckan och efter ett antal "du har inte fått något VIN kopplat till din order..." bad jag dem gräva djupare för besked och nu har jag fått följande svar:

Tesla M3 Performance -20 och Tesla M3 LR -21
Tesla M3 SR+ -19
Tesla S85D -15
Jag beställde en LR RWD (dock lagerbil tillverkad i slutet av juli) i början av augusti (se signatur). Då var den påväg med båt från USA.flake skrev:Vad i håller de på med, så trist behandling av kund!? Jag fick besked i månader att de inte riktigt visste om RWD'n, men rådet att avvakta för det kommer nog in bilar till de som beställt. Sedan för 3 veckor sedan blev det tvärstopp då inga LR RWD kommer komma till Sverige enligt delivery som dubbelkollat med sin manager (som jag bad ringa mig utan någon som helst återkoppling). Så alternativen var AWD, SR+ eller avbeställa för mig utan någon som helst kompensation för 4 månaders väntan och ett ständigt jagande av information
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
mwest skrev:Jag beställde en LR RWD (dock lagerbil tillverkad i slutet av juli) i början av augusti (se signatur). Då var den påväg med båt från USA.flake skrev:Vad i håller de på med, så trist behandling av kund!? Jag fick besked i månader att de inte riktigt visste om RWD'n, men rådet att avvakta för det kommer nog in bilar till de som beställt. Sedan för 3 veckor sedan blev det tvärstopp då inga LR RWD kommer komma till Sverige enligt delivery som dubbelkollat med sin manager (som jag bad ringa mig utan någon som helst återkoppling). Så alternativen var AWD, SR+ eller avbeställa för mig utan någon som helst kompensation för 4 månaders väntan och ett ständigt jagande av information
Jodåseruatt... Kul om du faktiskt skulle få den. Men håll inte andan.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Så de "ljuger" till vissa kunder då. Känns verkligen tombola och "ta en lott" = Jag är väldigt besviken på hur min ej levererade beställning(från 29/4) har hanterats.mwest skrev:Jag beställde en LR RWD (dock lagerbil tillverkad i slutet av juli) i början av augusti (se signatur). Då var den påväg med båt från USA.flake skrev:Vad i håller de på med, så trist behandling av kund!? Jag fick besked i månader att de inte riktigt visste om RWD'n, men rådet att avvakta för det kommer nog in bilar till de som beställt. Sedan för 3 veckor sedan blev det tvärstopp då inga LR RWD kommer komma till Sverige enligt delivery som dubbelkollat med sin manager (som jag bad ringa mig utan någon som helst återkoppling). Så alternativen var AWD, SR+ eller avbeställa för mig utan någon som helst kompensation för 4 månaders väntan och ett ständigt jagande av information
Tesla M3 Performance -20 och Tesla M3 LR -21
Tesla M3 SR+ -19
Tesla S85D -15
Jag hämtar min 2:a september, har fått leveransdatum satt.flake skrev:Så de "ljuger" till vissa kunder då. Känns verkligen tombola och "ta en lott" = Jag är väldigt besviken på hur min ej levererade beställning(från 29/4) har hanterats.mwest skrev:Jag beställde en LR RWD (dock lagerbil tillverkad i slutet av juli) i början av augusti (se signatur). Då var den påväg med båt från USA.flake skrev:Vad i håller de på med, så trist behandling av kund!? Jag fick besked i månader att de inte riktigt visste om RWD'n, men rådet att avvakta för det kommer nog in bilar till de som beställt. Sedan för 3 veckor sedan blev det tvärstopp då inga LR RWD kommer komma till Sverige enligt delivery som dubbelkollat med sin manager (som jag bad ringa mig utan någon som helst återkoppling). Så alternativen var AWD, SR+ eller avbeställa för mig utan någon som helst kompensation för 4 månaders väntan och ett ständigt jagande av information
Fick du din LR RWD?mwest skrev:Jag hämtar min 2:a september, har fått leveransdatum satt.flake skrev:Så de "ljuger" till vissa kunder då. Känns verkligen tombola och "ta en lott" = Jag är väldigt besviken på hur min ej levererade beställning(från 29/4) har hanterats.mwest skrev:Jag beställde en LR RWD (dock lagerbil tillverkad i slutet av juli) i början av augusti (se signatur). Då var den påväg med båt från USA.flake skrev:Vad i håller de på med, så trist behandling av kund!? Jag fick besked i månader att de inte riktigt visste om RWD'n, men rådet att avvakta för det kommer nog in bilar till de som beställt. Sedan för 3 veckor sedan blev det tvärstopp då inga LR RWD kommer komma till Sverige enligt delivery som dubbelkollat med sin manager (som jag bad ringa mig utan någon som helst återkoppling). Så alternativen var AWD, SR+ eller avbeställa för mig utan någon som helst kompensation för 4 månaders väntan och ett ständigt jagande av information
Jajamen, hämtade den 2:a september. Tillverkad juli 2019.