FSD dyrare från 16 augusti

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Jeppe_E »

frippan skrev:
Sen kommer du säkert kunna "låna" ut bilen till Teslas robo taxi och då spelar det ingen roll om du köpt FSD eller inte. De kan ju enkelt slå på den när de har bilen.
Ja, det gick ju bra för uber i Sverige, eller hur?
Precis samma regler kommer att gälla för Teslas ”robottaxi” OM och NÄR det blir tillgängligt. Men det är ju klart, taxikort och trafiktillstånd har ju var och varannan människa nu för tiden...

Det blir liksom lite tröttsamt att föra en diskussion där argumentet för att skaffa något är baserat på en serie händelser som är beroende på yttre faktorer som de inte har någon kontroll över. Om det nu är så fantastiskt, varför köper bara 2 av 10 det?

Jo, eftersom köparna inte tycker att man får något för pengarna. Inte ens om man skulle få massor av funktionalitet, så skulle alla köpa det.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Verdi

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Verdi »

Så nu är vi där igen. Robot taxi. :roll:

Som om bilar behövs i städerna. Finns bussar, tunnelbana/spårvagn, elscootrar, cyklar... Ska en massa förarlösa bilar skjutsa folk fram och tillbaka istället? Trängsel, buller, däck- och vägslitage...

Dessutom är inte en elbil gratis i drift heller. El, däck, kapitalkostnad, slitage, värdeminskning...
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Jerker »

Det där med att ingen kommer att köpa bil när FSD finns i praktiken är verkligen inte nåt som kommer att ske över en natt och kommer inte att omfatta alla. Väldigt många, inkl. mig själv, ser det inte som en fördel att inte ha en egen bil att disponera. Jag kan se väldigt många scenarier där jag upplever det som en direkt olägenhet att inte ha en bil som står på garageuppfarten och som bara jag och min familj får använda.

Dels beror det på att jag inte bor i en stad, för hur många självkörande taxi det än kommer att finnas så kommer det drömscenario som Elon målar upp endast att gälla tätbefolkade områden. Vi som bor på landet kommer alltid att få vänta länge på den där taxin.

Dels beror det på hur man använder bilen. Jag har en hel del prylar som alltid ligger i min bil som jag vet att jag kan komma att behöva när som helst när jag använder bilen. Det är allt mellan våtservetter och spännband och det tar mig alltid ett tag innan jag har "bott in mig" när jag har bytt bil.

Jag skulle uppleva en rad rejäla begränsningar i mitt liv om jag inte hade en egen bil och det är många med mig som känner så. Det är bl.a. därför som jag i det längsta väljer att köra bil framför att åka tåg.
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1601
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av frippan »

Jeppe_E skrev:
frippan skrev:
Sen kommer du säkert kunna "låna" ut bilen till Teslas robo taxi och då spelar det ingen roll om du köpt FSD eller inte. De kan ju enkelt slå på den när de har bilen.
Ja, det gick ju bra för uber i Sverige, eller hur?
Precis samma regler kommer att gälla för Teslas ”robottaxi” OM och NÄR det blir tillgängligt. Men det är ju klart, taxikort och trafiktillstånd har ju var och varannan människa nu för tiden...

Det blir liksom lite tröttsamt att föra en diskussion där argumentet för att skaffa något är baserat på en serie händelser som är beroende på yttre faktorer som de inte har någon kontroll över. Om det nu är så fantastiskt, varför köper bara 2 av 10 det?

Jo, eftersom köparna inte tycker att man får något för pengarna. Inte ens om man skulle få massor av funktionalitet, så skulle alla köpa det.
Nu skrev jag att du INTE behövde köpa FSD. Då du Tesla kan aktivera det om det behövs för deras skull.

Och argumentet med uber håller väl inte heller? Nu behöver ju bara Tesla fixa 1 ST taxilicens då det bara en entitet som kommer köra alla taxis.

Frågan om och när är väl mer en fråga om när. Själv tror jag nog närmare 10 år och då är jag optimistisk.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Svenssons »

Det blir liksom lite tröttsamt att föra en diskussion där det argumenteras att det inte finns några anledningar till att köpa FSD och skulle det tillkomma anledningar så går det alltid att köpa till efteråt samt att Tesla lät inte höja priset eftersom det redan är värt noll. Om det nu är så dåligt och inte värt något alls, varför köper 2 av 10 det för tiotusentals kronor?

Jo, eftersom köparna tycker att man får något för pengarna och de ser ljust på funktionsutvecklingen och mörkt på prisutveckling. Alla gör inte samma bedömningar som en själv men för det borde det fortfarande gå att argumentera för sin sak utan att platta till allt och hävda att alla tycker och agerar som en själv.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1601
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av frippan »

Jag vet inte om jag kommer att få nytta av FSD men jag valde att skaffa det ändå. Mest för att stötta framtiden. Sen skulle jag själv inte säga till någon att köpa det om någon frågade om råd.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Walker »

Svenssons skrev:
Det blir liksom lite tröttsamt att föra en diskussion där det argumenteras att det inte finns några anledningar till att köpa FSD och skulle det tillkomma anledningar så går det alltid att köpa till efteråt samt att Tesla lät inte höja priset eftersom det redan är värt noll. Om det nu är så dåligt och inte värt något alls, varför köper 2 av 10 det för tiotusentals kronor?

Jo, eftersom köparna tycker att man får något för pengarna och de ser ljust på funktionsutvecklingen och mörkt på prisutveckling. Alla gör inte samma bedömningar som en själv men för det borde det fortfarande gå att argumentera för sin sak utan att platta till allt och hävda att alla tycker och agerar som en själv.
Jag gillar dina inlägg Svensson!
De är alltid välformulerade och ”spot on”. Jag önskar att jag hade lika lätt att hitta de rätta orden! Håller med till 200%!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Kirre »

Finns många argument för att köpa till FSD redan nu tycker jag. Håller bla med om det Svenssons skriver ovan.

En av anledningarna till att jag köpte en MS för dryga miljonen för tre år sedan och inte en BMW eller liknande för dryga halva det priset trots mycket högre premiumkänsla och byggkvalitet, var att jag såg det som en investering i och en tro på ett ganska revolutionerande teknikskifte.

Att jag nu utrustar min M3 med FSD beror på just det, jag tror att genom stödja utvecklingen redan nu blir FSD värt mycket mer om 3 år när jag byter bilen (eller behåller den...), framförallt pga Teslas tro på crowdsourcing av data och inlärning. Även Sverige/EU måste anpassa lagstiftning, regelverk och annat till att främja självkörning och jag tror att detta kommer att successivt ske inom denna treårsperiod.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Mickep »

Jag tycker tesla och musk är fantastiskt innovativa, men med en aning dyra produkter.
Skulle jag ha pengar skulle jag köpa fsd för att stödja utvecklingen. Men går jag till mig själv så behöver jag det inte. Det jag vill ha är adaptiv farthållning. Att byta körfält och av/på motorvägar kan jag göra själv (och känner mig trygg med det). Att kunna ha en robottaxi kräver troligtvis licens (inte bara för att köra utan också f-skattsedel) så det är inte att bara gå ut och göra en uber. Förutom all byråkrati, så ser jag det inte realiserbart inom 5 år. Så jag är inte förvånad att de flesta inte skaffar fsd. Dels för att det inte finns ännu och att jag tror det kommer dröja (som är utom teslas ansvar och möjlighet). Om de istället gjort att man kunde förbeställa, dvs betala en mindre handpenning och sedan bestämma om man vill köpa eller ej när de väl finns för ett bestämt pris, tror jag att det skulle se annorlunda ut.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av nek0 »

Kirre skrev:
Finns många argument för att köpa till FSD redan nu tycker jag. Håller bla med om det Svenssons skriver ovan.

En av anledningarna till att jag köpte en MS för dryga miljonen för tre år sedan och inte en BMW eller liknande för dryga halva det priset trots mycket högre premiumkänsla och byggkvalitet, var att jag såg det som en investering i och en tro på ett ganska revolutionerande teknikskifte.

Att jag nu utrustar min M3 med FSD beror på just det, jag tror att genom stödja utvecklingen redan nu blir FSD värt mycket mer om 3 år när jag byter bilen (eller behåller den...), framförallt pga Teslas tro på crowdsourcing av data och inlärning. Även Sverige/EU måste anpassa lagstiftning, regelverk och annat till att främja självkörning och jag tror att detta kommer att successivt ske inom denna treårsperiod.
Jag tror inte att Sverige/EU kommer anpassa något innan europeiska bilmärken har något färdigt. Varför ska de göra något som hjälper amerikanska och kanske sabbar för europeiska företag?
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Kirre »

Jag tror inte att Sverige/EU kommer anpassa något innan europeiska bilmärken har något färdigt. Varför ska de göra något som hjälper amerikanska och kanske sabbar för europeiska företag?
Bra argument. Jag tror dock att bla Volvo kommer att ha en kommersiell självkörningstjänst framme inom en treårs-period. Bl.a med tanke på vad de gjorde med Sunfleet/M igår. Men, den som lever får se :-).
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Svenssons »

Walker skrev:
Jag gillar dina inlägg Svensson!
De är alltid välformulerade och ”spot on”. Jag önskar att jag hade lika lätt att hitta de rätta orden! Håller med till 200%!
Tackar! Jag kopierade mycket av texten från Jeppe_E så jag kan inte ta åt mig äran. Jag vill dock att vi ska ha ett öppet forum där alla kan säga sin åsikt. Vill inte att vi gnäller på andras argument och särskilt inte på personerna i fråga. Bättre att argumentera för sin sak och alltid försöka hålla i minnet att alla har olika drivkrafter och möjligheter.
nek0 skrev:
Jag tror inte att Sverige/EU kommer anpassa något innan europeiska bilmärken har något färdigt. Varför ska de göra något som hjälper amerikanska och kanske sabbar för europeiska företag?
För att rädda liv och spara kostnader? Kräver visserligen mycket bättre lösning än vad vi sett hittills. Jag tror dock att flertalet funktioner kommer att komma till bilarna som inte kräver regeländringar. Egentligen skulle bilen kunna bli helt autonom men att regelverket fortfarande har samma krav som idag att personen bakom ratten är nykter, under kontroll och "rattar" bilen utan att hålla i en mobil eller liknande.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av nek0 »

Svenssons skrev:
Walker skrev:
Jag gillar dina inlägg Svensson!
De är alltid välformulerade och ”spot on”. Jag önskar att jag hade lika lätt att hitta de rätta orden! Håller med till 200%!
Tackar! Jag kopierade mycket av texten från Jeppe_E så jag kan inte ta åt mig äran. Jag vill dock att vi ska ha ett öppet forum där alla kan säga sin åsikt. Vill inte att vi gnäller på andras argument och särskilt inte på personerna i fråga. Bättre att argumentera för sin sak och alltid försöka hålla i minnet att alla har olika drivkrafter och möjligheter.
nek0 skrev:
Jag tror inte att Sverige/EU kommer anpassa något innan europeiska bilmärken har något färdigt. Varför ska de göra något som hjälper amerikanska och kanske sabbar för europeiska företag?
För att rädda liv och spara kostnader? Kräver visserligen mycket bättre lösning än vad vi sett hittills. Jag tror dock att flertalet funktioner kommer att komma till bilarna som inte kräver regeländringar. Egentligen skulle bilen kunna bli helt autonom men att regelverket fortfarande har samma krav som idag att personen bakom ratten är nykter, under kontroll och "rattar" bilen utan att hålla i en mobil eller liknande.
Jo men det har vi redan idag. Min bil håller avstånd till bilen framför, styr hela tiden och bromsar själv om det behövs. Tesla gör mer men man måste vara med hela tiden. Om jag fattat rätt kommer FSD köra helt utan behov av en person bakom ratten, om det ens blir någon ratt i en sån bil. Som sagt nivo4 och 5 får vi vänta tills europeiska bilmärken klarar det oavsett sparade liv eller kostnaderna.Tror inte att Teslas bilar dödat så många personer i EU
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Svenssons »

nek0 skrev:
Jo men det har vi redan idag. Min bil håller avstånd till bilen framför, styr hela tiden och bromsar själv om det behövs. Tesla gör mer men man måste vara med hela tiden. Om jag fattat rätt kommer FSD köra helt utan behov av en person bakom ratten, om det ens blir någon ratt i en sån bil. Som sagt nivo4 och 5 får vi vänta tills europeiska bilmärken klarar det oavsett sparade liv eller kostnaderna.Tror inte att Teslas bilar dödat så många personer i EU
Din bil stannar inte för trafiklljus eller stopplikt, den klarar inte av rondelller eller väjningsplikt. Den klarar inte av att byta väg eller köra efter inmatad rutt.

Jag pratar inte om Tesla-bilar som dödar utan bilister i bilar som orsakar olyckor. Det dör ändå en del i trafiken som kan hindras. Dagens bilar kan bli helt autonoma även ifall regelverket inte tillåter att bilen kör själv.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Verdi

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Verdi »

Kirre skrev:
Jag tror inte att Sverige/EU kommer anpassa något innan europeiska bilmärken har något färdigt. Varför ska de göra något som hjälper amerikanska och kanske sabbar för europeiska företag?
Bra argument. Jag tror dock att bla Volvo kommer att ha en kommersiell självkörningstjänst framme inom en treårs-period. Bl.a med tanke på vad de gjorde med Sunfleet/M igår. Men, den som lever får se :-).

Ganska tröttsamt med dessa eviga konspirationsteorier. Kan inte saker bara få vara som de är utan dolda motiv?

Det finns väl inga fungerande självkörningssystem som är redo än heller?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av nek0 »

Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Jo men det har vi redan idag. Min bil håller avstånd till bilen framför, styr hela tiden och bromsar själv om det behövs. Tesla gör mer men man måste vara med hela tiden. Om jag fattat rätt kommer FSD köra helt utan behov av en person bakom ratten, om det ens blir någon ratt i en sån bil. Som sagt nivo4 och 5 får vi vänta tills europeiska bilmärken klarar det oavsett sparade liv eller kostnaderna.Tror inte att Teslas bilar dödat så många personer i EU
Din bil stannar inte för trafiklljus eller stopplikt, den klarar inte av rondelller eller väjningsplikt. Den klarar inte av att byta väg eller köra efter inmatad rutt.

Jag pratar inte om Tesla-bilar som dödar utan bilister i bilar som orsakar olyckor. Det dör ändå en del i trafiken som kan hindras. Dagens bilar kan bli helt autonoma även ifall regelverket inte tillåter att bilen kör själv.
Nej jag påstår inte heller att bilarna dödar,det jag menar att FSD som Elon pratar om inte kommer tillåtas innan övriga bilmärken i EU har likvärdiga alternativ. Och ja det behöver inte vara så,det är bara vad jag tycker :)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Svenssons »

nek0 skrev:
Nej jag påstår inte heller att bilarna dödar,det jag menar att FSD som Elon pratar om inte kommer tillåtas innan övriga bilmärken i EU har likvärdiga alternativ. Och ja det behöver inte vara så,det är bara vad jag tycker :)
Och det jag menar är att gapet mellan tillåten FSD utan förare och dagens AP är stort. Funktion efter funktion kommer kunna läggas till FSD-paketet oavsett vad regelverket säger. Visst kommer vissa funktioner kunna bli vingklippta av befintliga eller nya regler likt funktionen för omkörning men jag är övertygad om att fler och fler funktioner kommer att komma oavsett om reglerna ändras eller ej.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1601
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av frippan »

Finns lite längre betänketid

Bild
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Jeppe_E »

frippan skrev:
Finns lite längre betänketid

Bild
Tydligen inte tillräckligt många som svalde betet första gången...

Betalar heller 77000 kr om 3 år när man vet vad man får, än att betala 66.000 kr nu.. Elelr vänta.. Nä 200.000 kommer det ju att kosta sen... :roll:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1601
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av frippan »

Jeppe_E skrev:
frippan skrev:
Finns lite längre betänketid

Bild
Tydligen inte tillräckligt många som svalde betet första gången...

Betalar heller 77000 kr om 3 år när man vet vad man får, än att betala 66.000 kr nu.. Elelr vänta.. Nä 200.000 kommer det ju att kosta sen... :roll:
Nu tror jag att de är mer sugna på att släppa funktionen än att sälja fler licenser. De kan nämligen inte röra några av FSD pengarna innan de har släppt funktionen. Är en dryg miljard dollar som de har på kontot.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av GreenMachine »

Svenssons skrev:
nek0 skrev:
Nej jag påstår inte heller att bilarna dödar,det jag menar att FSD som Elon pratar om inte kommer tillåtas innan övriga bilmärken i EU har likvärdiga alternativ. Och ja det behöver inte vara så,det är bara vad jag tycker :)
Och det jag menar är att gapet mellan tillåten FSD utan förare och dagens AP är stort. Funktion efter funktion kommer kunna läggas till FSD-paketet oavsett vad regelverket säger. Visst kommer vissa funktioner kunna bli vingklippta av befintliga eller nya regler likt funktionen för omkörning men jag är övertygad om att fler och fler funktioner kommer att komma oavsett om reglerna ändras eller ej.

Så lär det troligtvis bli men kunders vilja att betala, styrs ju av den faktiska användbara funktionen, oavsett om den då begränsas av ofärdig teknik eller olika lagar.

Själv skulle jag dock kalla alla produkter som inte uppfyller lagkraven inom sitt område för just ”outvecklade”, men så får man säkert inte säga här.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11848
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av HelectriC »

Vi ska ta ett banklån när det väl kommer. Vi har kommit fram till i familjen att FSD för 200.000kr är ett bra ändamål! Barnen ska inte längre få julklappar, vi har sålt huset och bor nu i tält. Man måste prioritera här i världen!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Jeppe_E »

frippan skrev:
Nu tror jag att de är mer sugna på att släppa funktionen än att sälja fler licenser. De kan nämligen inte röra några av FSD pengarna innan de har släppt funktionen. Är en dryg miljard dollar som de har på kontot.

Coolt, känns som att de behöver pengarna för att fortsätta utvecklingen. Jag är bara rädd att det tar en massa månader innan EU får det. US har ju haft NoA i många månader innan EU tillslut fick det.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av TiborBlomhall »

Vi fick aldrig NoA i EU. Bara nåt nerstympat oanvändbart sk*t. Jag har stängt av NoA och kör utan.

Tack för det EU.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1227
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: FSD dyrare från 16 augusti

Inlägg av Hertsh »

TiborBlomhall skrev:
Vi fick aldrig NoA i EU. Bara nåt nerstympat oanvändbart sk*t. Jag har stängt av NoA och kör utan.

Tack för det EU.
Att skylla på EU är som att skylla på gud när det regnar.

NoA med handen på ratten och snabba fingrar på blinkersspaken borde funka felfritt om det var EU's fel (det är skillnaden mot USA)... Det är inte lagstiftningen som kräver spökbroms, långsam förflyttning mellan filer och ibland avbrott mitt i för att någon bakom kör lite fortare eller ökar farten när hen ska göra en omkörning (som man skall göra), oförstånd kring 1+2, mycket kraftiga svängar vid avfart (som om man glömt att man skall av vägen och rycker i ratten), oförmåga att gå in i fil bra vid påfart, etc. De enda vi kan skylla på för alla dessa brister är TESLA.
MX LR (Raven) 2019
Skriv svar