Inte haft min så länge som sagt men inte heller mött nåt negativt alls ute hos kunder/beställare eller samarbetspartners. Sen tror jag ju att det beror till stor del hur en själv med är som person och för sig i förhållande till saker och ting hur man bemöts om saker m.m......olarsson skrev:Vad konstigt. På fem år i Tesla har jag inte mött en enda negativ person eller fått en enda negativ kommentar. Bara träffat massor av nyfikna och intresserade människor. Och då jobbar jag ändå också så att jag ofta tar bilen ut och möter kunder. Ingen har kommenterat eller antytt att det skulle vara något märkligt, tvärtom som sagt.mati skrev:Ja, nåt sånt är det nog. En Tesla är mer än bara en bil, det anses vara ett politiskt ställningstagande som väcker ilska hos alltför många. En e-tron är bara en fet SUV, som av någon anledning har blivit mer main-stream. I värsta fall tycker folk kanske att man har för mycket pengar. Men man blir i alla fall inte utskälld att vara en jävla miljöpartist eller än värre. I början av min Tesla-karriär tyckte jag att det var roligt att ta dessa diskussioner med allehanda folk, men jag har tröttnat, för det leder ingenvart. Man "konverterar" inte en enda människa på det viset. Man blir bara mör. Och nu med de höga bensinpriserna blir folk kanske än mer hatiska mot elbilar. Nu vill jag istället synas så lite som möjligt. Det är nog därför jag älskar e-Golfen så mycket. Ingen vanlig människa ser att det är en elbil.Verdi skrev:Jo, jag fick liknande kommentarer om de olika BMW jag hade tidigare. Men det var ändå mer ok på nåt sätt. Nu med Teslan så är det även lite "politiskt" nästan eftersom det är en del som gör en poäng av att de kör Tesla. Typ Björn Ferry, Fredrik Wikingsson, Greta Thunbergs föräldrar osv. Och det här med att det är "amerikanskt skräp" återkommer också. En E-tron är antagligen inte en lika tydlig markör och ses mer som en "riktig bil".
Sen i Tars fall som jobbar ut mot privatpersoner på landsbygden så har jag en förståelse.