Har dessa priser idag, rörligt avtal och undrar om priserna är "ok" eller är det dags att byta elhandelsleverantör? har idag grönel så det är viktigt

Tack för tips!
Moderator: Redaktion
Mina kunskaper inom elmarknaden är under nybörjarnivå så elskling.se är för mig som andragradsekvation för en 5 åring tyvärr. Så nu har jag avslöjat hur dålig jag är på såntWalker skrev:elskling.se
Håller med Ronikarre, jag kör Tibber all in för både el jag köper och producerar. De har även integration med Tesla. Jag kör boxen Easee som de säljer och laddar just nu för halva elpriset med den. Kopplar du in en Watty så kan du i appen hålla koll på förbrukningen i realtid samt använda som lastvakt mot laddboxen om det skulle behövas. (Den ställer ner laddningen så inte huvudsäkringen löser ut)Ronikarre skrev:Prova Tibber, schysst app/elleverantör som visar när elen är som dyrast samt prognos på elpriser osv. Elen är även grön samt ser man producent och annan info man annars aldrig skulle tagit del utav.
Använder du min kod får vi båda 500kr att köpa annat för.
https://invite.tibber.com/4bccefaa
thsk skrev:Har också Skellefteå kraft och de ger ca. 150:- gratis el varje månad i 3 år.
Deras påslag är ca. 3 öre/kWh som nog är normalt.
Det där låter ju väldigt märkligt. Vad är det för avtal med SK?Kirre skrev:Ingen månadskostnad, 3 öre påslag, 0,5 öre påslag pga timdebitering, ca 150kr/mån i sk fri Teslaladdning. Har i praktiken inneburit att SK har betalat mig för att jag köpt el av dem under juli och augusti
Deras sk Teslaavtal/kampanj. Låg en flyer om det i den goodiebag jag fick när jag hämtade ut min MS för drygt 3 år sedan. Har gällt sedan dess och förlängdes med samma villkor utan problem nu när jag anmälde att jag bytt till en M3.Jeppe_E skrev:Det där låter ju väldigt märkligt. Vad är det för avtal med SK?Kirre skrev:Ingen månadskostnad, 3 öre påslag, 0,5 öre påslag pga timdebitering, ca 150kr/mån i sk fri Teslaladdning. Har i praktiken inneburit att SK har betalat mig för att jag köpt el av dem under juli och augusti
Mitt tips är att gå in på elskling.se eller compricer och jämföra.thedude skrev:Kanske dags att byta elleverantör och behöver era kunskaper i elpriser m.m. men jag hittar inte svaren i gamla trådar tyvärr.
Har dessa priser idag, rörligt avtal och undrar om priserna är "ok" eller är det dags att byta elhandelsleverantör? har idag grönel så det är viktigt
Tack för tips!
Kunde inte utläsa vilket elområde du bor i, men beroende på det så kan du spara mellan 700 - 1050 kr / år (4,5-6,7 öre/kWh) på att byta bort ditt elavtal.thedude skrev:Tack för alla tips men va tycker ni om avtalet och priserna som jag har idag?
Tack!Wunderbaum skrev:Kunde inte utläsa vilket elområde du bor i, men beroende på det så kan du spara mellan 700 - 1050 kr / år (4,5-6,7 öre/kWh) på att byta bort ditt elavtal.thedude skrev:Tack för alla tips men va tycker ni om avtalet och priserna som jag har idag?
Då har jag inte tittat på något tillfälligt kampanjpris, utan på billigaste gröna "standardavtalen" som löper på.
Om man vill hoppa runt på kampanjpriser går det att komma ännu billigare undan, men då gäller det att orka vara aktiv.