Har förstått att det är bäst att trean står inkopplad på laddning hela tiden oavsett om jag laddare eller inte. Särskilt om bilen skall stå en längre period utan att användas. Då underhålls en rad funktioner plus 12 volts batteriet. Märkte att så fort det blir kallt så tappar batteriet kw. Stämmer det med era erfarenheter, ni som haft trean en längre period?
Laddningen i vardagen bör väl ligga runt 20 till 80 procent av kapaciteten i batteriet?
När kommer uppdateringen av programvaran till V10 till treorna?
Laddning och uppdatering
Moderator: Redaktion
- ChristerSjo
- Teslaägare
- Inlägg: 1582
- Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
- Ort: Södermanland
Re: Laddning och uppdatering
V10 går ut i bred front till alla modeller just nu om jag förstår det rätt.
Har precis själv installerat den i min Model 3.
Har precis själv installerat den i min Model 3.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
- Snubblaren
- Teslaägare
- Inlägg: 129
- Blev medlem: 11 aug 2019 09:36
Re: Laddning och uppdatering
Uppdateringar rullar ut i batcher. Hur de ser ut är det nog ingen som vet mer än att de med FSD ligger först i listan. Jag får alltid uppdateringarna bland de sista även fast jag valt avancerat. Brukar hålla koll på denna sida https://teslafi.com/firmware/