Alternativ Serviceverkstad

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

Hej på er alla,

Det var längesedan jag hälsade på. Misstänker att det inte hänt så mycket sedan sist :D :D :D .
Kanske bara ett och annat inlägg.
Trots att jag knappt skrivit nått på 2 år så ligger jag fortfarande på topp 25 i flest antal inlägg. Kul att se att det är ungefär samma människor som ligger i topp som sist .

Nog om detta. Tyvärr måste jag gnälla lite.
Är fortfarande supernöjd med min X och har hunnit köra 20 000 mil, så det har hunnit blir en del service på bilen. Tyvärr så är jag mindre nöjd med kontakten man har med Teslas servicepersonal. Som blir sämre och sämre för varje gång jag har med dom att göra. En hel del av verkstadspersonalen är bra när man väl kommer dit, men allt runtomkring är katastrof. Dom svarar nästan aldrig på mail, och sällan på telefon. När man får tag i dom lovar dom att återkomma men hör nästan aldrig av sig.

Är det nån som känner till om det är nån annan än Tesla som börjat göra service på bilarna? Det rullar ju ganska många på vägarna nu, så snart borde det väl kunna vara lönsamt att börja serva dessa för andra bilverkstäder också.

/M
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Svenssons »

Det beror på vad det är för service. När väl garantin löper ut så lär vi se mer av tredheoartsverkstäder. Det är dock 8 mil, fri mil på en del saker så då lär det dröja några år till med tanke på antalet bilar som finns registrerade från 2012-2014.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11856
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av HelectriC »

vad för service är det du gör på bilen? Bromsar kan ju vilken verkstad som helst ta sig an. Byta kupefilter ska ju inte heller vara rocket science. Diagnos på batteriet är väl kanske svårare, men behövs det? Bilen säger väl ifrån i så fall?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

Ja det är ju det jag tänker. Det borde inte va så svårt för nån annan verkstad att göra det som krävs vid service.
Tror inte heller tesla kan säga nått om garantin sä länge som serviceverkstaden följer deras servicemanual.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Zalman3 »

Björn Nyland servar ju sin bil på Bosch.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

Jag bor ju i Malmö så var han servar är inte lika intressant.
Däremot bra att veta att han hittat annan verkstad.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

Det rullar ju lite fler teslor i Norge så där har väl de andra verkstäderna börjat vakna.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5535
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Gustafsson »

Det brukar ju knoppa av sig servicefolk från märkesverkstäderna efter en tid, så det kommer väl...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11856
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av HelectriC »

du har väl inte så långt till Köpenhamn? Om du absolut vill ha Teslakvalificerad personal, så har ju Autoskadestuen folk som hoppat över från Tesla.
http://www.autoskadestuen.dk/service-af-din-tesla
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

Ser ju ok ut.
Användarvisningsbild
rollo
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 aug 2019 22:19

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av rollo »

Tack för tipset om verkstaden i Kastrup!
Skall kolla om de kan fixa mitt förardörrshandtag som slutat fungera. De har till och med ett telefonnummer som man kan ringa till!!!!! :D
P85D 2015-4 fyrsitsig
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

Känns som nymodigheter det här med att man ska kunna ringa och prata med sin verkstad. Känns mer normalt att man inte får tag i dom på telefon, och att dom inte svarar på Mail. Vill man få tag i sin verstad så kör mna väl dit och haffar dom.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11856
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av HelectriC »

rollo skrev:
Tack för tipset om verkstaden i Kastrup!
Skall kolla om de kan fixa mitt förardörrshandtag som slutat fungera. De har till och med ett telefonnummer som man kan ringa till!!!!! :D
Haha, ja bara det är ju enormt premium när man är van vid Tesla SC ;)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11856
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
Känns som nymodigheter det här med att man ska kunna ringa och prata med sin verkstad. Känns mer normalt att man inte får tag i dom på telefon, och att dom inte svarar på Mail. Vill man få tag i sin verstad så kör mna väl dit och haffar dom.
Ja precis! Kan väl inte vara så farligt att köra 50-60mil en väg för att få reda på att delarna som skulle användas för att fixa bilen tyvärr inte har kommit, så du är välkommen tillbaks om några veckor eller kanske månader. Gillar man inte läget, så är man anti-Tesla och förstår inte hur modern bilservicehantering fungerar, skäms på dig!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

En fördel med Tesla är att dom inte verkar vilja ha betalt.
Dom skrev fel på fakturan till mig senast. Stod på mig privat istället för företaget och dessutom hade dom lagt till ett par poster som jag bestred. Har förklarat att jag betalar så fort som skickar en korrekt faktura.
9 månader, 7 Mail, 2 besök på plats och X antal obesvarade samtal senare och dom har fortfarande inte skickat en ny faktura.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Martinen »

HelectriC skrev:
Martinen skrev:
Känns som nymodigheter det här med att man ska kunna ringa och prata med sin verkstad. Känns mer normalt att man inte får tag i dom på telefon, och att dom inte svarar på Mail. Vill man få tag i sin verstad så kör mna väl dit och haffar dom.
Ja precis! Kan väl inte vara så farligt att köra 50-60mil en väg för att få reda på att delarna som skulle användas för att fixa bilen tyvärr inte har kommit, så du är välkommen tillbaks om några veckor eller kanske månader. Gillar man inte läget, så är man anti-Tesla och förstår inte hur modern bilservicehantering fungerar, skäms på dig!
:D
Användarvisningsbild
Johan84
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 22 dec 2018 00:11
Ort: Umeå

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av Johan84 »

Ja hade varit på tiden att andra bilverkstäder börjar byta vindrutor, borde ju inte va så svårt. Jag ska boka nu och blir 2x70mil för det bytet och minst en natt i stockholm fast jag inte har tid =/
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2258
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Alternativ Serviceverkstad

Inlägg av frippe »

Johan84 skrev:
Ja hade varit på tiden att andra bilverkstäder börjar byta vindrutor, borde ju inte va så svårt. Jag ska boka nu och blir 2x70mil för det bytet och minst en natt i stockholm fast jag inte har tid =/
Vindrutor byter väl carglas också? Åtminstone gjorde de det på min s från 2015. Men kalibrering av kameror gör de inte men det behövdes inte som det verkade på min bil.
Model Y LR.
Model S70D
Skriv svar